• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • MissMarti

Lumix: Jo visst e de jobbigt o må så illa men va sjutton ja e gravid lite får man väl tåla {#lang_emotions_tongue_out}o samtidigt så e de lite skönt o veta att de händer saker i kroppen med...men ja kunde ju iofs gärna sluppit illamåendet o bara kräkts lite då o då...

Är de nån mer som känner sig mer fläskig och uppblåst?? Jag tycler nästan jag ser högis ut spec på kvällen...magen ser ut som hell...o de e inge kul o klä på sig sina tajta kläder för de känns som de väller överallt...Tänk om en gravidmage kunde kommafram i natt på mig!!! Gissa vem som ska ha tajta tröjor när de syns...No more tunika for me!

JBE15: ne de där låter inge vidare du...men kan du inte be om ett VUL el UL?? eller de kanske är för tidigt...usch va jobbigt för dig...Hoppas de kommer gå bra...

ne dags o fortsätta pluggandet...så man hinner se hockeyn!

• lyckospeja

JBE15: Ja, ring sjukhus så snart som möjligt och berätta. Har för mig att man alltid ska ringa, vare sig det är stor eller liten blödning... Hoppas det går bra för dig! Skickar en kram

Lumix: Ja, jag mår hyfsat. Är lite öm i brösten. Har mått illa litegrann, vid olika tidpunkter på dagen. De senaste veckorna har magen varit konstig. Först var jag hård i magen, sen var jag lös. Sen idag fick jag världens kramp trots att jag inte ätit nåt konstigt. Men det gav sig efter vila och en stund på toa... Fick väl nån liten bakterie i mig antar jag.

• lyckospeja

MissMarti: Jag har inte kräkts nåt, men det känns inte kul att må illa ändå. Jag är som min pappa, får nästan självmordstankar när jag mår illa, orkar nästan ingenting. Det är bland det absolut värsta jag vet, att må illa.

Känner mig aningen svullen ibland. Men så växer ju livmodern, tror den ska vara som en apelsin snart har jag hört.

Oh ja, här har du en till som ganska tidigt kommer klä sig så magen syns ordentligt! Kommer vara så himla stolt över den, speciellt när man väntat så länge som vi här inne gjort!

Nu ska jag laga mat, har inte blivit middag här idag ännu då vi vaknade sent idag. Måste ju ha riktigt matlåda med mig imorgon. Kan inte mata bebisen med smörgåsar hela dan!

• Satin

Hej tjejer!! O välkommen alla nya!!!

Ler lite då jag läser era inlägg... Mår precis lika dant!! Illa (som f-n ibland) och svälld o spänd imagen. Läste nånstans att det är tarmarna o så som kan vara lite "crazy" den här tiden och att det är därför man kan se väldigt gravid ut redan!! Det ska som tur va lägga sig om ett tag o då är det ju bara att vänta in den riktiga o efterlängtade magen!!! Hänger på tighta kläder då =) Just nu känner jag mig asfet!!
    Är oxå fruktansvärt trött!!! Vill inte jobba imorgon direkt..... Hur orkar ni andra med jobb och annat???

Kramar

• lyckospeja

Hur man orkar med?! Tja... Man får tänka på pengarna som annars går förlorade... :P

God kväll allihop!

• MissMarti

Ja du Satin jag har sån tur att jag läser på Universitet så jag slipper dessa tidiga mornar...=))
    Men hur många av er skulle vilja gå o lägga er nu o sen vakna om 2 månader med en gravidmage som e så fin så fin!? Jag röstar för att man kan göra så...hehe

• Kotten7381

MissMartin: Åh, det låter som en bra idé, jag vill också lägga mig nu o vakna med en fiiiiin mage!!! =) Jag mår illa från och till och har molande värk - sen är jag fruktansvärt trött.

• Bel

Godmorgon tjejer!

Idag går jag in i v.7! Det går sakta men säkert
    Har också slutat med proggisarna igår, känns jättenervöst! Hoppas den lilla stannar ändå, och går för egen maskin nu!
    Annars mår jag jätteilla mest hela tiden, men jag kräks inte tack och lov. Måste iväg och hitta någon slags mjuk BH, för mina bröst is killing me
    Härligt med symptom! Jag älskar varenda liten grej som händre i min kropp!

JBE15, det är säkert ingen fara med din blödning. Det är jättevsnligt i början utav en graviditet. Men jag säger som alla andra, ring gyn och be dom titta på dig.
    Kram på dig!

Apropå jobb..jag har planerat in det så fint så att jag börjar jobba heltid from 1/5!
    Fick gå ner i tid innan pga arbetsbrist, men nu har allting börjat rulla på igen, så nu ska man jobba häcken av sig när man mår som sämst Samtidigt är jag jätteglad för att företaget har erbjudit mig denna tjänsten, för nu hinner jag jobba så pass länge så att jag får en FP på en heltid! Lite tur ska man ju ha:-P

Ha en kanondag allesammans!

• Sessan4
    Bel skrev 2009-04-27 09:20:55 följande:
    Godmorgon tjejer! Idag går jag in i v.7! Det går sakta men säkert Har också slutat med proggisarna igår, känns jättenervöst! Hoppas den lilla stannar ändå, och går för egen maskin nu! Annars mår jag jätteilla mest hela tiden, men jag kräks inte tack och lov. Måste iväg och hitta någon slags mjuk BH, för mina bröst is killing me Härligt med symptom! Jag älskar varenda liten grej som händre i min kropp! JBE15, det är säkert ingen fara med din blödning. Det är jättevsnligt i början utav en graviditet. Men jag säger som alla andra, ring gyn och be dom titta på dig. Kram på dig! Apropå jobb..jag har planerat in det så fint så att jag börjar jobba heltid from 1/5! Fick gå ner i tid innan pga arbetsbrist, men nu har allting börjat rulla på igen, så nu ska man jobba häcken av sig när man mår som sämst Samtidigt är jag jätteglad för att företaget har erbjudit mig denna tjänsten, för nu hinner jag jobba så pass länge så att jag får en FP på en heltid! Lite tur ska man ju ha:-P Ha en kanondag allesammans!
    Grattis till v.7 jag är dig hack i häl!!

Va roligt att du nu fått heltid! jag skall precis börja jobba 85% med 5% flyt (årsarbetstid) känner att det blir precis lagom för mig, jag skall bygga hus i höst o nu kanske det blir bebis med

Lycka till {#lang_emotions_flower}
    ~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Elvi14

Hej tjejer! Nu börjar överstimuleringssymtomen lägga sig och jag är mindre spänd i magen. Känns faktiskt inte särskild mycket just nu alls. I vilken vecka började ni känna illamåendet? Är fortfarande så orolig att det blir mf.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!