• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Vinteräpple

Tack Lyckospeja.
    Jag tänkte mest att eftersom jag hade min sista mens på Marie bebådelse och det är exakt (eller det borde ju vara?) 9 månader innan julafton så räknade jag så! Men du har säkert rätt i att man räknar lite annorlunda med IVF.

• lyckospeja

Tja... Har hört många olika sätt man kan räkna på. Men gå in i "Graviditet" som är en av symbolerna på listen högst upp, i samma rad som gästbok, inbox och allt finns. Registrera en ny graviditet, och välja tt räkna utifrån ägglossning. Skriv in datumet ni var på återföringen, och beräkna.

• lyckospeja
    lyckospeja skrev 2009-04-24 18:30:55 följande:
    Tja... Har hört många olika sätt man kan räkna på. Men gå in i "Graviditet" som är en av symbolerna på listen högst upp, i samma rad som gästbok, inbox och allt finns. Registrera en ny graviditet, och välja tt räkna utifrån ägglossning. Skriv in datumet ni var på återföringen, och beräkna.
    Ja, och infon om din cykel såklart, har jag för mig...!
  • Elvi14

Hej, vill också vara med här. Plussade med tjuvtest i måndags. Enligt FL räknaren är jag i v4+3. Vi lyckades med IVF nr. 2 och har försökt i 2,5 år. Detta är vårt första barn.
    Jag fick överstimuleringssymtom för några dagar sedan och är nu hemma och sjukskriven. Ska bli skönt att följas åt. Man är ju lite nojigt såhär tidigt i graviditeten. Samtidigt känns det helt underbart att äntligen ha fått det efterlängtade +!!!

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Frazilo (ca 4år)
    19: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• lyckospeja

Hej! Välkommen.
    Åh, jag vet hur det är att vara överstimulerad... Vila ordentligt och DRICK! Drick så mycket du orkar. Nästan allt utom alkohol.

Och jag skriver det igen, då många har undrat och varit oroliga, inklusive jag själv,
    -"Mensvärken" man känner molandes hit och dit är inget att oroa sig för! Det känns bara så när livmodern växer. Alla kanske inte känner det, men känner man nåt så är det iaf ofarligt!

• JBE15

Jag testade den 16/4 ++ men idag fick jag en stort blöning...

• lyckospeja
    JBE15 skrev 2009-04-26 19:10:16 följande:
    Jag testade den 16/4 ++ men idag fick jag en stort blöning...
    Det kan ju bli blödningar under graviditeten har jag hört. Men om det är mycket så... :S Då vet jag inte riktigt faktiskt.
    Åh, jag vet inte vad jag ska säga...

Du menar att du tror det är kört denna gång?
  • Lumix

Lyckospeja:
    Tack för välkomnandet Jag vet faktiskt inte om det blir en eller två än. Jag bor i USA just nu men är på Sverigebesök och kan göra ultraljud först när jag kommer hem igen, åååh vad jag längtar. Ska ta ett blodprov till i morgon som dom fär faxa över, bara för att se att allt utvecklar sig som det ska.
    Hur mår du nu?

MissMarti:
    Jobbigt att må så illa, hoppas att tabletterna hjälper

Pantalaima:
    Välkommen Hoppas att du snart börjar må bättre.

• Lumix

JBE15:
    Har du ringt och pratat med dom på sjukhuset? Hoppas att allt är bra med dig/er nu.....

• JBE15

Hej,
    Jag satte in två blastocyster och har ömma bröst +trötthet ...jag hoppas

Svar på tråden BF framåt jul 2009!