• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • MissMarti

nee precis de va lite vågat men ja ångrar inte en minut..sommarjobba inom vården förra sommaren o fy ture vilken tråkig sommar ja hade! hahaha...lite skönt även o plugga o skaffa barn nu så man slipper ha barnet på dagsi så mycket i början =)) *väl planerat*

Får man fråga var du bor såg att vi e lika gamla...

• lyckospeja

Hoppas allt går bra för dig med studierna. :)

Tja, jag valde Gbg för jag kunde på annat vis inte visa lite luddigt vart jag bor. Bor i Värmland men jag kunde inte välja bara det utan var i så fall tvungen att skriva ut stad... Vilket jag inte är så sugen på faktiskt just nu. :P Vill vara lite anonym, ett tag till åtminstone!

Vart bor du då? :)

• MissMarti

Ja bor med i Värmland karlstad för o vara exakt...har dock skrivit ut de men vill inte ge mer info i min presentation...de kan vara fel personer som läser hehe

• lyckospeja

Hahaha! Nä vad kul att vi bor så nära varann då! Det kunde ju varit halva Sverige emellan oss. :P Det är ju nästan så vi får ses nån gång i framtiden och spatsera stolt på stan ihop med våra barnvagnar.

• afrodite78

Hej på er!
    Grattis till era pluss!!!

Här är en till som haft lite svårt att bli gravid och som äntligen lyckats få ett pluss
    Min resa började för ca. 4 år sedan när jag fick bekräftat att jag har PCOS, jag testade pergo men utan resultat och sedan kom ägglossningen igång men det blev inget iaf.
    I september 2007 fick jag dock ett pluss på stickan men det slutade med utomkveds, under operationen så upptäcktes att båda mina äggledare var tvinnade och ärriga, den en opererades bort tillsammans med embriot som satt fast där och den andra har jag kvar.
    Gjorde vår första IVF i maj -08, misslyckat och inga till frysen.
    IVF nr 2 resulterade i 2 st fina embryon till frysen och ett i min mage som forfarande är kvar

BF 15 december
    VUL 6 maj

• Bel

Hej tjejer!

Här är en lycklig till som äntligen efter 2 år och 2 IVF:er har testat positivt!
    Jag har endometrios som försvårar allt. Jag har en väldigt lindrig variant, men det spelar ingen roll, jag har svårt att bli gravid ändå. Men nu satte den sig
    Håller mig gärna kvar bland er tjejer, som liksom jag, har haft lite svårigheter. Känner mig inte riktigt hemma i dom andra trådarna, där tjejer blir gravida på 2:a försöket

Grattis till era fina plus! Tänk vilka härliga magar vi kommer att ha i sommar!

BF 22 december (det blir en fin julklapp!)
    VUL 7 maj

Ska tillägga att jag gjorde mitt ET den 1/4 och testade plus den 18/4.

• afrodite78
    Eeny skrev 2009-04-21 12:26:50 följande:
    Grattis till er tjejer!!!
    Tack

Är det någon mer än jag som har världens största mage (svullen) redan. Jag känner mig som en spärrballong... phuu..
  • lyckospeja

Hej på er & välkomna!

Ja, detta kan ju bli tillhållet för oss som haft en lite svårare resa.

Jag gör en lista på oss här nu. (Skriver mitt bf som jag tror det blir, är osäker på om jag ska räkna från min äl-dag eller insättningsdagen som var 2 dagar senare än äl. Uppdaterar efter första ul den 14:e maj... :) ) Skriver försökstiden inom parentes. Vill ni att nån mer info ska stå med på listan så skriv gärna till! Och ändra gärna om nåt blivit fel, samt uppdatera ev. nytt BF-datum.

MissMarti: BF 13/12 (1 år, 4 månader)
    afrodite78: BF 15/12 (ca 4 år)
    lyckospeja: BF 22/12 (3 år, 3 månader)
    Bel: BF 22/12 (2år)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!