• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Kotten7381

Tack för välkomnandet!!! =)
    Uppdaterar listan efter vad FLs grav.kalender räknat ut... får väl se om datumet ändras sen.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)

?: Frazilo

• Bel

Måste bara berätta något härligt! Ikväll var jag hemma hos min bästa vän som fyllde år ,och det visar sig att hon är gravid och ska i princip samma vecka som jag! Hur häftigt är inte det? Nu kan vi vagga omkring ihop i 9 månader och dessutom vara mammalediga ihop!
    Det är nästan lite bra för att vara sant, och det är nästan så att jag väntar på att den här rosa sockersöta bubblan bara ska brista. Efter 2 års försökande, tårar och otur så har man ju blivit lite skadad tror jag..
    Men just nu är jag glad glad!
    Idag är en bra dag!

Kram på er!

• diggiloo

Jag hänger oxå gärna på här . Har försökt i omkring åtta år, fast emellanåt har vi haft perioder när vi inte orkat bry oss att kolla ägglossningar osv. Bytte även jobb för 6 år sen och då tog vi en liten paus i försökandet Vi har gjort tre ivf och 6 fet och nu verkar det äntligen vara en bebis på gång . Är dock lite försiktig med att ta några glädjeskutt för sen i lördags har jag haft lite bruna småblödningar. Enligt BM ska det inte vara någon fara, men jag är ändå orolig.

Men som det ser ut nu så ska jag iaf ha barn omkring den 19:e enligt FL´s beräkningar, så jag lägger till mig på er lista:

19: Diggiloo (ca 7-8 år)

• diggiloo

Glömde säga: Grattis till era pluss allihop

• MissMarti

Bel: Guuud va kul o ha en kompis i samma sits...jag känner mig ensamst i världen stundtals...har endel som inte kan förstå varför man vill ha barn...o de som redan har barn de umgås med varandra...så jag hoppa hitta nån som vill vagga med mig med!

Diggilo: Välkommen o Grattis till pluset!! När ska du på UL då??

• lyckospeja
    diggiloo skrev 2009-04-22 22:17:27 följande:
    Jag hänger oxå gärna på här . Har försökt i omkring åtta år, fast emellanåt har vi haft perioder när vi inte orkat bry oss att kolla ägglossningar osv. Bytte även jobb för 6 år sen och då tog vi en liten paus i försökandet Vi har gjort tre ivf och 6 fet och nu verkar det äntligen vara en bebis på gång . Är dock lite försiktig med att ta några glädjeskutt för sen i lördags har jag haft lite bruna småblödningar. Enligt BM ska det inte vara någon fara, men jag är ändå orolig. Men som det ser ut nu så ska jag iaf ha barn omkring den 19:e enligt FL´s beräkningar, så jag lägger till mig på er lista: DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:13: MissMarti (1 år, 4 månader)15: afrodite78 (ca 4 år)15: Satin (3 år)19: Diggiloo (ca 7-8 år)22: lyckospeja (3 år, 3 månader)22: Bel (2år)23: Kotten7381 (2 år 6 månader)?: Frazilo
    Välkommen Diggiloo! Grattis till ditt plus! Hoppas verkligen det håller i sig. Det tror jag. :) Snacka om att du tog första plats med storm som mästarkämpare här nu! "Cred" till dig/er som vägrat ge upp hoppet.

Åh det är så kul att vi växer här i denna tråd, är verkligen roligt att se alla kämpare som får plus till slut! Jag är verkligen glad åt alla.
  • Bel

MissMarti, förhoppningsvis så träffar du kanske någon genom mammagrupper och så!

Grattis Diggilo och välkommen till vår härliga tråd!

• lyckospeja
    MissMarti skrev 2009-04-23 10:53:32 följande:
    Bel: Guuud va kul o ha en kompis i samma sits...jag känner mig ensamst i världen stundtals...har endel som inte kan förstå varför man vill ha barn...o de som redan har barn de umgås med varandra...så jag hoppa hitta nån som vill vagga med mig med!Diggilo: Välkommen o Grattis till pluset!! När ska du på UL då??
    Jag har inte heller nån i närheten här att gå samtidigt med. Har inte så värst med polare förresten, en del har redan barn, och en del har flyttat. Men jag tycker det ska bli lite kul att äntligen få stå lite i rampljuset själv, hihi...

Sen är det så med mig att det jag bryr mig mest om är familjen. Är nog lite sån som gillar att vara antingen med familjen eller hemma i huset själv med gubben och katten. :)
    Men ibland är det allt kul att träffa vänner med, det är klart.

Men du... Vi har ju varann här nu allihop. ;) Det är minsann inte illa!
  • Poddan

Hallå tjejer!
    Hoppar in här jag med! Har äntligen plussat efter att ha försökt i nästan 3 år. Har genomgått en IVF och ett FET efter vilket vi nu plussat. Vågar inte riktigt tro att det är sant och kommer att gå bra hela vägen, men det är skönt att prata med andra i samma sits.

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    19: Diggiloo (ca 7-8 år)

• Kotten7381
    lyckospeja skrev 2009-04-23 11:36:55 följande:
    Jag har inte heller nån i närheten här att gå samtidigt med. Har inte så värst med polare förresten, en del har redan barn, och en del har flyttat. Men jag tycker det ska bli lite kul att äntligen få stå lite i rampljuset själv, hihi...Sen är det så med mig att det jag bryr mig mest om är familjen. Är nog lite sån som gillar att vara antingen med familjen eller hemma i huset själv med gubben och katten. :)Men ibland är det allt kul att träffa vänner med, det är klart. Men du... Vi har ju varann här nu allihop. ;) Det är minsann inte illa!
    Jag är också en riktig hemma tjej, gillar att bara vara hemma eller vara med familjen! =) Men visst skulle det vara skoj att ha en kompis som också väntade nu...
Svar på tråden BF framåt jul 2009!