• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • afrodite78

Hej Tjejer!

Hur går det för er, några speciella symptom?
    Jag är lite deppig idag... var på VUL igår för att kolla om jag var överstimulerad eftersom jag är så svullen i magen. Men jag var bara förstoppad som tur är
    Det trista var att jag hade hoppats på att få se det lilla hjärtat, men läkaren kunde bara se att jag var gravid och att det satt där det skulle i livmodern- men inget hjärta. Jag gjorde ÄP 25/3 och ET 27/3 och borde alltså ha vartit i ca. V6+1 igår... jag har ju hört att man ska se hjärtat på VUL i vecka 6 så nu känns det kört... läkaren sa att hinnsäckan satt långt upp och bak i livmodern vilket oxå gjorde den extra svår att nå, men jag är ändå orolig.

Eftersom man läser av så olika så vet jag inte hur de menar när de säger V.6, är det samma som V5+1 ? eller menas det att hjärtat börjar slå i V6+1 = V7?
    Kan någon hjälpa mig att reda ut detta...

• Poddan

lyckospeja: Tackar för välkomnandet. Visst är vår resa rätt lika, förutom att vårt färska IVF-försök slutade i minus. Så detta känns som andra försöket. Ska på VUL i morgon, känns sååå spännande. Har tjatat mig till ett något tidigt sådant eftersom jag hade en mindre blödning på rd 20. Är så orolig att det inte ska se bra ut och att doktorn inte hittar något pickande hjärta (eller två...fick nämligen två blastocyster insatta).

• Lumix

Hej tjejer,
    Hoppar gärna in här med er för det här verkar vara en tråd i min smak Har varit i den här karusellen i dryga 4 år nu med 3 ?vanliga? hormonstimulerade försök och 2 IVF:er. Hade ÄP den 4 april och ET (med 2 ägg) den 9 april. Beräknad födsel är än så länge 26 december.

Bel:
    Såg att du höll till i den här tråden också så jag kan ju lika gärna svara dig här?.. Det enda som jag känner än så länge är att det drar i magen ibland och att brösten är lite ömma. Hoppas att du inte börjar må allt för illa, fast som dom sa på Cura, lite är ju bara

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Frazilo (ca 4år)
    19: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)

• Bel

Lumix: Ja , jag är i lite alla möjliga trådar och "spekar". Illamåendet kommer i vågor, och jag har inte kräkts ännu. Däreomt så går illamåendet över när jag äter. Hujedamej! Det bådar inte gott, kommer väl att gå upp 30 kg eller nåt

• JBE15

Hej,
    Jag testade också den 17/4 +++och nu undrar hur vanlig är med molande värk

• Kotten7381

JBE15: Tror att det är rätt vanligt, det växer ju så att det knakar där inne... =)

• Bel

Det är jättevanligt med molningar JBE15:)

Kotten, jag tror att de flesta här har genomgått någon slags behandling för att bli gravida, eller åtminstone försökt länge.
    Rätta mig om jag har fel tjejer! :)

• Poddan

Har varit på VUL idag. Det finns en liten en i mig!! Arbetsnamnet är Puffen och den mätte hela 9,3 mm

Allt såg fint ut och både doktorn och maken hävdade att de såg ett pickande hjärta, men jag hängde inte riktigt med... Nåväl, ska försöka njuta av detta och kanske våga tro på det, även om mörka tankar smyger sig på titt som tätt...

Svar på tråden BF framåt jul 2009!