• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • MissMarti

Hej Tjejer!!

Nu tror jag inte de finns så mycket mer tårar kvar i mig...usch vilken dag igår o natt o morgon idag...
    men nu sitter jag med positiva tankar o hoppas att de bli ett positivt besked imorgon..

Och tack alla för de värmande orden o era erfarenheter de har hjälpt mig o komma på positiva tankar igen!! Hur skulle man klara sig utan FL???

massa kramar till er

• Satin

Skönt att du känner dig positiv nu MissMarti!! =) Vad är det du får veta imorgon?

Jag slutade med mina vaggisar på TD. Ville gärna fortsätta, men min läkare sa att det inte skulle göra nån skillnad........

Och Vinteräpple... Nej, här har vi tyvärr Inte gått ner i vikt.... Har ökat hela tiden sen jag började ivf-karusellen.... O nu är jag hungrig o sugen nästan konstant, äter mycket frukt men det är ju tydligen inte heller bra.. *suck* Var tillomed tvungen att gå upp inatt o äta... Så jag räknar med att feta på mig ordentligt. Blir tufft sen det.. =)

Kramar på er

• MissMarti

Satin: Jo jag funderar på att ringa mottagningen imorgon o prata med dem om en tidigare tid...just för att detta var de värsta jag någonsin upplevt o vill så gärna se att de växer 3 veckors lidande annars...

• Satin

Tycker jag att du gör rätt i!! 3 veckor är låååång tid när man väntar..... Hoppas de tar dig på allvar o ger dig en tid!!!!

• diggiloo

Va bra att du känner dig mer positiv nu MissMarti!

Satin: Varför är det inte bra att äta frukt? Jag försöker följa livsmedelsverkets kostråd och där står det att frukt är bra.

Vinteräpple: Nix, har inte gått ner i vikt fast å andra sidan har jag ju inte tagit nåt progesteron heller så då är det väl inte så konstigt

• Kotten7381

Jag är också konstant hungrig och är väldigt rädd för att gå upp för mycket.
    Varför är det inte bra att äta frukt????

• Bel

Lyckospeja vi har ju BF samma dag, men hur har du räknat?
    Min klinik sa att jag har BF den 22/12, och då räknar dom ifrån den dagen jag fick tillbaka embryot (1/4).
    Men om man slår in BF här på FL:s sida så står det att den 1/4 är ägglossningsdagen, men det är det ju inte riktigt, för min fiktiva ÄL var ju 2 dagar tidigare alltså den 30/3.
    Slår jag in 30/3 som ÄL dag så blir ju mitt BF den 20/12.
    I go crazy!

Hoppas du förstår vad jag menar.
    Du har ju visserligen gjort FET, så hur räknar du då liksom?

• Lumix

håller med Bel. Ja har hittat 3 olika datum för BF....25:e, 26:e och 27:e, suck!! Antar att det bara är att vänta tills man får svar på ultraljudet för att få mer exakt.

Jag ska på mitt första ultraljud på måndag eller tisdag när vi kommer hem, det ska bli så spännande annars går jag fortfarande runt här utan att riktigt fatta att jag är gravid

MissMarti: Hur går det för dig?

Satin: Låter som om du har en man som måste se till att kylen alltid är välfylld med godsaker .

• MissMarti

Hej på er Här knallar de på...har räknat o räknat o räknat o de kan stämma att min ärta är i V. 6  alltså V. 5+5 idag och därför finns de inget hjärta ännu.....för jag fick plus en vecka efter BIM och ÄL va nog senare...men då stämmer inte alla dessa uträkninagr som jag ser ni pratar om me...
    som sagt jag får hålla mig i 2½ vecka nu från o veta om det ens lever eller nått...
    men de känns ganska ok nu faktiskt visst de e inge kul o gå o ovisshet men jag njuter av mitt illamående osv...
    men de konstiga är att jag fick sympotom för 1½ vecka sen iofs va de inte varje dag men ja måste haft en så stark önskan om symptom så ja blev lite skenis på kuppen,.=))
    jaja nu bara pladdrar jag igen...dags o ta tag i kvällens middag kanske...
    Hur går de för er andra då?

Hur gick de för dig idag Diggilo??

• Satin

=) Jag kanske tog i lite!! Klart det måste vara bra med frukt!! Det finns bara folk som inte gillar fruktsockret! Tandläkaren tillexempel ;)
    Och sen vet jag att iallafall en del barnmorskor pratar om stora? barn oxå....
    Men jag håller med er o fortsätter käka frukt o bär för allt jag är värd!!!! Himla gott o förutom fruktsocker så får man ju i sig vitaminer oxå!!! Brukar förresten öka på dosen socker med lite hederligt smågodis oxå =)

Och tyvärr är det oftast jag som får se till att det är fullt i skåpen!! Säkrast så =)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!