• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • MissMarti

Hej Tjejer...

Nu vet ajg inte ut eller in....va på VUL idag o fostret var av storleken att döma i V.5+4 men enligt beräkningar som hon gjorde så är jag och även enligt FL i V. 6+5 altså vecka 7 står de på graviditetsmätaren...min läkare sa dock att ja inte skulle ge upp hoppet men de känns inge vidare just nu..ska tillbaka 18/5 för o kolla igen...
    Nån som vet nån som vart med om liknande eller kanske vart med om de själv??
    o hur lång tid brukar de ta för fostret att komma ut om de blir missfall..mitt e i sånna fall en vecka sen de dog...
    usch usch usch den lyckan va inte lång...

• Poddan

MissMarti: Fy vad jobbigt det måste kännas, men det är jättesvårt att mäta korrekt så där tidigt har jag förstått. Då jag var på VUL i (enligt mig) v. 7+1, sa doktorn först att jag var i v. 6+2, men när jag oroligt protesterade lite vred han till en lite annan vinkel och sa att det tidigare var lite skuggor som gjorde att han inte riktigt mätte hela och att det nu såg ut att mäta 7+0. Har dessutom hört flera andra som har fått komma tillbaka på koll och att det då såg alldeles utmärkt ut.

Kunde doktorn se något hjärta slå?

Förstår att du är jätteorolig! Hoppas verkligen på det bästa! *kramar om*

• Satin

MissMarti: Förstår om du är otroligt orolig nu, men tror att du ska lyssna på läkaren och inte ge upp hoppet!!!! Såg ni hjärtat? Eller var det kanske för tidigt för det?
    Har hört flera där den lilla varit mindre än väntat, vet inte hur dte har gått men tror att det vid något fall faktiskt bara var felmätt!!!

Vet inte heller hur lång tid ett mf/ma kan ta. Fick ett mf i v.10 i vintras... O då hade jag först varit helt symtomfri i en vecka sen kom det lite blod och därefter en kraftig mensvärk........ Vet ej när pyret hade dött....
    Kramar till dig

• Poddan

MissMarty: Tycker förresten att de gav dig en tid som var plågsamt långt borta!! Ska ni behöva leva i total ovisshet i tre veckor?? Tycker du ska ringa dem och kräva en tid typ om 10 dagar eller nåt!

• MissMarti

Tack tjejer för er omtankte.. men min läkare sa att de idag var i det tidigaste laget att se ett hjärta eftersom fostret va så litet..o att göra ett om 10 dar 2 veckor var fel för de skulle inte hinna slå nått hjärta då så den 18 va bäst för så skulle de garanterat finnas ett hjärta om inte annat skulle ja hunnit blöda ut de hela så vi skulle starta med ny pergotime...
    usch vill helst bara dö känns de som...innan jag gick idag sa ja att får jag ett missfall så är de inte hela världen men nu när man kanske kommer få ett känns livet inte ens värt att leva längre...fy fan alltså....hoppas bara att den 18/5 att de slår ett fint hjärta då men som ni sa de e hela 3 veckor dit de e typ som att gå till rymden i tillbaka...en evighet...

• Lumix

MissMarti:
    Usch vad jobbigt att behöva höra något sånt där men som Poddan sa så är det ibland svårt att mäta korrekt. Hoppas att allt går bra och att tiden till nästa ultraljud går fort, stor kram.

Såg förresten att Bel slutat med progesteronet nu i v.7, hur är det för er andra? Är lite nyfiken då jg själv antagligen kommer att ta dom några veckor till tror jag. Har varit och tagit nya HCG prover i dag så förhoppningsvis vet jag snart....

• lyckospeja
    Kotten7381 skrev 2009-04-26 20:42:18 följande:
    MissMartin: Åh, det låter som en bra idé, jag vill också lägga mig nu o vakna med en fiiiiin mage!!! =) Jag mår illa från och till och har molande värk - sen är jag fruktansvärt trött.
    Jag är EXAKT likadan! Blir onödigt rädd varje gång med molar till. Är ständigt jättetrött. Och jag mår illa när som helst, hur som helst, men oftast inte så länge i taget. Och jag har ingen vidare aptit...
  • lyckospeja
    MissMarti skrev 2009-04-27 16:06:09 följande:
    Tack tjejer för er omtankte.. men min läkare sa att de idag var i det tidigaste laget att se ett hjärta eftersom fostret va så litet..o att göra ett om 10 dar 2 veckor var fel för de skulle inte hinna slå nått hjärta då så den 18 va bäst för så skulle de garanterat finnas ett hjärta om inte annat skulle ja hunnit blöda ut de hela så vi skulle starta med ny pergotime...usch vill helst bara dö känns de som...innan jag gick idag sa ja att får jag ett missfall så är de inte hela världen men nu när man kanske kommer få ett känns livet inte ens värt att leva längre...fy fan alltså....hoppas bara att den 18/5 att de slår ett fint hjärta då men som ni sa de e hela 3 veckor dit de e typ som att gå till rymden i tillbaka...en evighet...
    Kramar till dig MissMarti! Hoppas på det bästa
  • diggiloo

MissMarti: Jobbigt att gå i ovisshet, men jag har som flera andra oxå hört om dem som varit i liknande sits men som vid nästa vul har fått besked om att allt ser bra ut. Håller verkligen tummarna för att det blir så för dig med!

För mig är det två dagar kvar till VUL. Om jag räknat rätt så är jag då i v 6+5 så vi får väl se om det kanske är för tidigt att se några hjärtslag för oss med. Mina småblödningar har lugnat sig, så jag hoppas att det fortfarande bor någon därinne. Med tanke på att jag börjat må illa de senaste dagarna så verkar det ju så

• Vinteräpple

Är det ingen som har gått ner i vikt som jag? Från ET (vi gorde IVF) så gick jag ner 2 kilo nästan omedelbart, och de ser inte ut att komma tillbaka. Min akupunktör sa att det är progesteronet som ökar ämnesomsättningen.
    Ha, jag trodde ju att jag skulle gå upp i vikt när jag blev gravid!
    Har progesteron kvar för ungefär 5 kvällar till, gjorde som barnmorskan sa och tar dem bara till kvällen som lite extra stöd. Sen är de slut.

Håller tummarna för dig, MissMarti!

Svar på tråden BF framåt jul 2009!