• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja

Hej Poddan, välkommen till vårt lilla gäng! Åh då är vi ganska lika då, här gjordes också "bara ett FET", efter drygt 3 år.

Nu är det bannemig vårt år i år!

Kotten7381: Tja... Fast det är nog rätt skönt att slippa folk som väntar samtidigt i sin direkta närhet på nåt vis. Kan ofta känna att alla håller på och jämför sina upplevelser och barns utvecklingar på tok för mycket. Sånt kan bli väldigt jobbigt och nästinitill ohälsosamt till slut!
    Men jo, om nån sådär riktigt bra vän som man verkligen förstår och tycker om skulle vänta samtidigt, då vore det ju inte helt fel... :)

• Waiting 4U

Oj, helt plötsligt är det massa som lagt till sig på denna tråden.
    Vad roligt! :)
    Lägger till vårat BF datum som jag inte är helt säker på än, men kommer veta mer efter VUL den 29/4... alltså onsdag nästa vecka, ska bli så spännande! :D

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Frazilo (ca 4år)
    19: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)

• Waiting 4U

Hittade en rolig förlossnings räknare här www.babyvarlden.se/templates/Calculator_Period____65826.aspx
    & så här ser det ut för oss om allt går som det ska.
    Datumet är räknat ifrån ÄP.

Befruktningen ägde rum omkring:
    24. mars 2009

Hjärtat börjar att slå:
    18. april 2009

Embryot rör sig:
    12. maj 2009

Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster:
    19. maj 2009

Alla inre organ är färdigbildade:
    19. maj 2009

Risken för missfall avtar:
    2. juni 2009

Illamåendet avtar för de flesta:
    9. juni 2009

Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud):
    16. juni 2009

Fostret sväljer och kissar:
    30. juni 2009

Ungefärlig tid för ultraljud:
    7. juli 2009

Du kan känna fostrets rörelser:
    14. juli 2009

Fostret börjar få regelbundet sovmönster:
    28. juli 2009

Fostret börjar att höra:
    18. augusti 2009

Nio av tio barn överlever om de föds nu:
    15. september 2009

Många foster lägger sig med huvudet nedåt:
    20. oktober 2009

Beräknat förlossningsdatum:
    15. december 2009

• lyckospeja
    Frazilo skrev 2009-04-23 13:30:11 följande:
    Oj, helt plötsligt är det massa som lagt till sig på denna tråden.Vad roligt! :)Lägger till vårat BF datum som jag inte är helt säker på än, men kommer veta mer efter VUL den 29/4... alltså onsdag nästa vecka, ska bli så spännande! :DDECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:09: Poddan (2 år, 11 måndader)13: MissMarti (1 år, 4 månader)15: afrodite78 (ca 4 år)15: Satin (3 år)15: Frazilo (ca 4år)19: Diggiloo (ca 7-8 år)22: lyckospeja (3 år, 3 månader)22: Bel (2år)23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    Ah, äntligen! ;) En komplett, fin lista!
  • lyckospeja

Enligt den där uträknare har jag bf den 23:e dec istället. Ska verkligen bli spännande att se vad de säger på vårt första ultraljud. Kanske blir självaste julafton då ju! Känns som att man får nytt datum varje gång man kollar med en ny uträknare.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!