• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Bel
    lyckospeja skrev 2009-04-22 15:47:02 följande:
    Åh, tack och lov!! Alltså, du skrämde inte livet ur mig nu, hehe, men det är klart att jag blev lite nervös...! :POtroligt skönt att höra att eventuell endometrios nu kanske dör ut i och med min graviditet! Helst suveränt ju!Ja, nu är jag lugn igen, tack! ;)
    Usch vad jag fick dåligt samvete nu!
    Ja, du behöver absolut inte vara nervös, nu ska vi bara ta det lugnt och njuta
  • Satin

Ska skriva in mig =) Insåg oxå att det faktiskt är drygt 3 år vi försökt.... Börjar väl förtränga att jag åldras =)

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader), Bel (2år)

?: Frazilo
    ?: Kotten7381 (2 år 6 månader)

• Bel

Förresten en fråga..hur länge ska ni tjejer hålla på med proggisarna eller har ni kanske redan slutat?

• lyckospeja
    Bel skrev 2009-04-22 15:49:40 följande:
    Usch vad jag fick dåligt samvete nu! Ja, du behöver absolut inte vara nervös, nu ska vi bara ta det lugnt och njuta
    Ingen fara! Du lugnade mig så himla bra med svaret nu ju!

Ja, absolut. Nu ska vi njuta och ta det lugnt allihop. Äntligen kan vi pusta ut efter första hindret. Och förhoppningsvis det enda också. Det är ju detta plus vi jagat efter först och främst, och nu har vi fått det! :) HURRA!!!
  • lyckospeja
    Bel skrev 2009-04-22 15:51:37 följande:
    Förresten en fråga..hur länge ska ni tjejer hålla på med proggisarna eller har ni kanske redan slutat?
    Jag började med dem precis efter återföringen, och blev tillsagd att sluta med dem på testdagen, oavsett om det var + eller -. Så jag gjorde som de sa.
  • lyckospeja

Ps. Verkar som alla får höra olika om Progesteronet. Tror att jag skulle tagit dem längre om det inte hade varit ostimulerat FET vi gjorde.

• Satin

Samma här med vaggisarna alltså!! Fast jag blir allt glad jag med =)

• lyckospeja

Bra! Var glada!!! Det är så det ska vara ju ;)

Ändrar i listan här, skriver varje namn på egen rad, åtminstone tills vidare. Så ser listan lite fylligare ut, hihi... :P
    Blir vi sen väldigt många kan vi ju lägga de som har samma bf på samma rad.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)

?: Frazilo
    ?: Kotten7381 (2 år 6 månader)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!