• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Poddan

Satin: Åh, så underbart!! Stort grattis igen!! Tänk då måste ju min lilla "Puffen" var ännu lite större... Helt overkligt!

Ang. sex så väntar vi i alla fall tills v. 12 passerat. Även om jag vet att det inte ska vara någon fara alls, så har man då garderat sig så att det inte går att förebrå sig själv att man hade sex och att det sen gick åt skogen. Finns ju andra sätt att mysa på

• Sessan4

Satin - Grattis! vilken vecka är du i??

skall själv på vul i morgon, går då in i v.8! känns så pirrigt!!

~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Sessan4

OJ en dag emellan!! hoppas jag får lika fint besked som du Satin

~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Lumix

Åhh vad härligt Satin. Och vad "stor" h*n har blivit

Sessan4: Ha en underbar dag i morgon och bara njuuut av att få se ert lilla under

Vi var inne på vårt första VUL i dag och vilken underbar känsla det var att få se detta lilla hjärta picka Blev såååå glad!!
    Vi har sex som vanligt. Hade restriktioner de första 5 dagarna efter ET men inget efter det. Har ni hört annat eftersom ni är försiktiga?

Hur går det för er andra i tråden? Hur mår ni?
    Jag är väldigt trött och har duktigt ömmande bröst annars är det ok.

• MissMarti

Hej hej

jag sitter med en massa gravsymptom men samtidigt så gnager de mig o inte ens veta om de är nått kvar...har inte haft blödningar mensamtidigt så vet ja inte...
    Ja o min sambo har haft sex under hela tiden...bebis är ju inte på samma plats som där man är när man sexar...=)) så varför hålla upp i onödan????
    ne nu ska ja baka lite tror ja....o bara vänta vänta o vänta....

• lyckospeja

Grattis Satin!

Lycka till Sessan4!

MissMarti: Ge inte upp hoppet än. Ang sex, så har vi haft det några gånger nu sen återföringen. Fast försiktigt och liksom inte hela vägen in... Som jag tror så är det kanske så att slemproppen som bildas i början är ömtålig ett tag på nåt vis. Fast jag vet inte alls, bara min egen fundering! :P

Lumix: Ja det jag hörde var bara att vi inte skulle ha sex den första veckan efter återföringen, och det följde vi. Tror dessutom den tiden är väl tilltagen för säkerhets skull, så har man sex bara en dag efter tiden de sagt man ska vänta så är det nog ingen fara.
    Hur jag mår... Inte speciellt bra. Mår illa ofta och mycket. Kväljer mig otroligt lätt. Jag var lite mesig innan, men nu är det djävulskt...! "Spyr" (bara luft för jag hinner hejda mig efter 1-2 kräkningar) nån gång/dag. Är ständigt trött, vågar snart inte köra bil mer alltså! Pendlar tidigt på morgonen, och imorgon får kanske min medresenär köra istället... Kan nog somna stående faktiskt. Sen har jag "mensvärk" några gånger om dan, men det ger sig alltid inom 5 minuter.

• MissMarti

Lyckospeja: Jo ja hoppas min oro ger sig men de e tufft samtidigt som jag har den tanken att dog fostret innan v5+2 som Ulet visa så borde väl ändå kroppen stött ut de??
    Men som sagt de vet man ju inte med våra underbara kroppar och hormoner...

Känner igen mig i alla dina gravsymptom du har...men ja kräks inte spec ofta men mår illa...tack gode gud för postafen säger jag bara =))

• diggiloo

Miss Marti: Hur lång tid är det kvar tills du får komma på ett nytt VUL? Jag håller tummarna för att allt är bra! Det låter ju lovande med dina gravsymptom.

Grattis Satin, måste kännas härligt

Imorgon ska jag på inskrivning på MVC. Känns nästan ofattbart att vi kommit så långt . Det är väl iofs tidigt, men enligt Carlanderska skulle vi anmäla oss där så snart som möjligt.

Mina symptom är oxå illamående och aptitlöshet. Känner mig lixom bakis...
    Sen kissar jag mer än vanligt, speciellt på nätterna. Och så är brösten ömma. Och det är ju bra .

• Lumix

MissMarti:
    Usch vad jobbigt att känna en sån oro. När ska du på VUL? Hoppas att det är snart så att du/ni kan få slappna av och bara njuta

Lyckospeja:
    Låter som en god idé att låta din medresenär köra i morgon och framöver, för att var på den säkra sidan
    Intressant det där du sa om slemproppen, ska se om mn kan hitta nåt om det när man googlar för det låter ju som en logisk grej....... *nyfiken*
    Hoppas att ditt illamående ger med sig snart

Svar på tråden BF framåt jul 2009!