• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • diggiloo

Allt gick bra idag . Lillis växer och mår fint. Har redan hunnit bli 7mm lång! Läkaren kollade även livmodertappen eftersom jag haft lite småblödningar men den såg oxå bra ut. Så nu blir det inskrivning hos MVC på hemorten på onsdag nästa vecka . Ändrar datum för BF:

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Frazilo (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• diggiloo

På tal om mat: Mitt första symptom var att jag inte var sugen på mat eller godis . Mycket ovanligt för att vara jag!! Och det har faktiskt hållt i sig som en slags aptitlöshet. Självklart äter jag och är mer noggran med när och vad jag äter än tidigare, och när jag väl gör det så kan jag njuta av maten som vanligt, men det är det där suget som har försvunnit. Skönt på sätt och vis.

• Lumix

Jag går på Satins linje och går på smågodiset

• Waiting 4U

Var ju på ultraljud igår & allt gick jätte bra & bebisen växer som den ska & så såg vi det lilla hjärtat banka som bara den... Är sålycklig nu! :) Den är runt 9-10 mm lång & hon som gjorde ultraljudet på mig sa direkt "det ser ut som om du är i vecka 7+1" & det är precis det jag hade räknat ut. Förlossningsdatumet har vi med räknat rätt & det ska bli den 15 december! Har en bild på våran lilla miniängel, kolla in mitt galleri!

• Vinteräpple

Frazilo - grattis till er fina baby! Måste vara så himla fint att se hjärtat och känna att det verkligen är på riktigt!

• MissMarti

Diggilo och Frazilo Va roligt att ni fick positiva besked på er VUL!! Garris till er!!
    HUr firas Valborg hos alla er då??
    Vi ska grilla o umgås med kompisar...
    dags o kila ut i solen!

• Koalababy

Hej,
    Jag vill gärna skriva in mig här. Vi har kämpat länge för att få ett barn, 4-ivf, två missfall i fyra år. Nu är man gravid igen och denna gång är det spontant, känns så overkligt. Iallafall var på vul igår och såg ett tickande hjärta för första gången. Jag är nu i v7 (v6 + 1). BF blir den 23, dec.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: afrodite78 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Frazilo (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: Koalababy (ca 4 år)
    26: Lumix (ca 4 år)