• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja

Sessan4: Grattis!

Det är som sagt inte bara fisk som innehåller olika omega. Finns i flera olika matoljor. Linfröoljan tror jag innehåller mest. Har för mig att ett par oljor faktiskt innehåller mer än fisk. (Vet dock inte hur det har räknats då. (?)) Eftersom jag är vegetarian så häller jag t.ex lite olja över salladen. Funkar fint. Sen finns det ju omega i fler saker än olja också. Är osäker dock, men läs på påsar med nötter och bönor kanske?

Annars... Tja jag får snällt äta det jag är sugen på för annars börjar kräkreflexerna direkt. För nån timme sen hulkade jag igen, och denna gång gick det så långt att jag fick upp spysmak i halsen... Usch! :S

Och Vinteräpple... Jag får min undersökning den 14:e maj. Fem dagar före dig, fastän det skiljer en vecka mellan våra bf. Räknar man så är du ändå före mig ju! ;)

• Bel
    Sessan4 skrev 2009-05-06 16:36:47 följande:
    Hej! var på vul idag och fick se ett litet pyre med fladdrande hjärta ÅHHHH, är så lycklig!!!!
    Grattis Sessan! Så underbart!
  • Vinteräpple

Sessan - Åh, vad fint! Och vad avundsjuk jag blir, vill också se hjärtat!

Bel - jag äter minst en näve valnötter om dan, det är väl sådär en 10 stycken. Men jag älskar nötter, så för det mesta blir det nog två nävar... och lite mandlar och några till av andra sorter...
    Äter inget godis, bara nötter och torkad frukt, låter väldigt präktigt jag vet, men jag var så himla svag för socker och är stolt över att ha blivit av med det beroendet. Inklusive lyckats sluta med cola och socker i te (alltså, inte cola i teet, det fattade ni väl!)

Linfröolja ska jag kolla på, det låter bra och gott!

Lyckospeja och Kotten - vad olika det verkar vara med hur tidigt de vill kolla, har ni också gjort IVF, va? Vet ni om det räknas som inskrivning då, första VUL efter IVF? Eller gör man det på "sin egen" MVC senare?

• Missvampiria

Hej hej tjejer!
    Hoppar på här i tråden, har en son född januari -07 efter IVF och är nu gravid i vecka 7 efter FET Tror mitt BF blir 26 dec. Ska på VUL 19 maj,  det är så jobbigt vänta! Är så orolig att inte få se det lilla hjärtat slå!

En liten fråga om "listan" vad är det som står inom parentes?

Längtar efter syskon till min son...
  • diggiloo

Vinteräpple: Inskrivningen gör du på din lokala MVC senare.
    Jag var på första besöket där igår och trodde jag skulle skrivas in, men det var visst ett litet informationsmöte först. Fick tid för den riktiga inskrivningen den 18/5.

Missvampiria: Välkommen hit och grattis till ditt plus . Det som står inom parentes är hur länge vi försökt bli gravida.

• Lumix

Sessan.
    Grattis till att ni fått se ert lilla pyre

Kotten:
    Fråga dom på inskrivningen när det är som dom brukar göra VUL där. Tycker du att det är för långt fram fråga om du kan få göra det tidigare vet ja.

Missvampiria:
    Välkommen hit till tråden. Du och jag ska göra VUL på samma dag ser jag Jag ska in på mitt andra VUL på fertilitetskliniken innan jag "går över till" OB Gyn som det heter här.

Bel:
    Hur har det gått för er i dag?

• Elvi14

Grattis alla som gjort UL och sett hjärtat slå!!! Vilken känsla det måste vara.

Missvampiria och Lumix: Jag ska också göra VUL 19 maj och tycker att det är jättejobbigt att vänta så länge. Var på MVC idag eftersom IVF kliniken sa att de ville träffa en tidigt. Men det var ingen inskrivning utan bara informationssamtal. Inskrivning blir runt v10.

Är i v7 (6+2) och slutade med Progesteron (Crinone) igår. Verkar som att ni andra har massor med symtom, speciellt illamående. Jag har ont i brösten lite från och till (vilket jag också hade vid våra andra IVF försök) och är ofta kissnödig men känner mig inte speciellt illamående. Kan det bero på att jag använde Crinone så länge? Är oroligt att det är ett dåligt tecken att inte känner av så mycket. När började ni må illa? Vet att det inte hjälper att oroa sig men det skulle kännas så mycket bättre om jag visste hur pyret mår...

• Bel

Hej alla!

Igår fick jag se min lilla stjärna för första gången!
    Hjärtat bankade på som bara den, och räkan var precis så stor som han/hon ska vara!
    Fick tre fina idolfoton med oss hem! Vi är så lyckliga så det är inte klokt!
    Äntligen så har vi börjat förstå att vi ska bli föräldrar!
    Det som lugnade mig mycket var att barnmorskan sa att " när man har kommit så här långt och allt ser bra ut på VUL, så är det 90-95 % chans att man går hela graviditeten ut"
    Så nu ska jag lägga alla oroliga tankar bakom mig och bara njuta

BF är flyttat en dag också, till den 21/12. Jag är alltså i 7+3 idag.
    När är det tillåtet att börja shoppa bebiskläder?

Svar på tråden BF framåt jul 2009!