• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Sessan4
    Bel skrev 2009-05-08 13:02:52 följande:
    Hej alla! Igår fick jag se min lilla stjärna för första gången! Hjärtat bankade på som bara den, och räkan var precis så stor som han/hon ska vara! Fick tre fina idolfoton med oss hem! Vi är så lyckliga så det är inte klokt! Äntligen så har vi börjat förstå att vi ska bli föräldrar! Det som lugnade mig mycket var att barnmorskan sa att " när man har kommit så här långt och allt ser bra ut på VUL, så är det 90-95 % chans att man går hela graviditeten ut" Så nu ska jag lägga alla oroliga tankar bakom mig och bara njuta BF är flyttat en dag också, till den 21/12. Jag är alltså i 7+3 idag. När är det tillåtet att börja shoppa bebiskläder?
    Grattis Bel

visst är det underbart!! jag är själv i v 7+2 idag!! nu har man precis vant sig vid att vara gravid så det skulle kännas jobbigt och få mf nu!
    känns lite betryggande att ha fått se hjärtaktivitet i alla fall
    ~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Lumix

Pantalaima:
    Jag mår inte illa heller Jag har trött och har ömma bröst, annars inget och jag går in i vecka 8 i morgon. Hoppas tiden till den 19:e går fort för er.

Bel:
    Grattis till igår Det är en härlig känsla som ma bara vill få mer av.
    Vad gäller bebiskläder så har minmn tjatat om att han vill åka och shoppa något i kväll, bara nåt litet så det blir nog så

• Vinteräpple

Pantalaima - Jag mår inte heller illa. Ömma bröst och lite mensvärk/växtvärk ibland. Är i vecka 6+4 (enligt räknaren på babyvärlden.se) Av allt jag förstått så är det normalt att inte känna nåt speciellt också

Grattis till alla som fått se sina små emryon, snart är de foster på riktigt!

Lumix, Pantalaima och Missvampiria - otroligt nog ska vi också på VUL den 19:onde! Så himla spännande!

Bel - idag stod min man och valde bland ursöta babyskor och undrade också när vi får börja köpa kläder. Inte behöver vi skor än på ett å ett halvt år sa jag. Han blev sååå besviken.

• Kotten7381

hihi, vad mysigt att era karlar vill shoppa!!! =)
    Min började fundera på vart vi ska ha skötbordet idag... jag är i V.8 så det kändes lite tidigt men ändå kul att tankarna finns!

• Missvampiria
    diggiloo skrev 2009-05-07 17:54:19 följande:
    Vinteräpple: Inskrivningen gör du på din lokala MVC senare. Jag var på första besöket där igår och trodde jag skulle skrivas in, men det var visst ett litet informationsmöte först. Fick tid för den riktiga inskrivningen den 18/5. Missvampiria: Välkommen hit och grattis till ditt plus . Det som står inom parentes är hur länge vi försökt bli gravida.
    Okej då skriver jag hur lång tid det tog för oss första gången, innan vi fick vår son Denna gången försökte vi på naturlig väg i ca 1 år och 4 mån innan jag blev gravid med FET.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    13: MissMarti (1 år, 4 månader)
    15: julbebeis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    22: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    22: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)
    Längtar efter syskon till min son...
  • Missvampiria
    Elvi14 skrev 2009-05-07 22:30:57 följande:
    Grattis alla som gjort UL och sett hjärtat slå!!! Vilken känsla det måste vara.Missvampiria och Lumix: Jag ska också göra VUL 19 maj och tycker att det är jättejobbigt att vänta så länge. Var på MVC idag eftersom IVF kliniken sa att de ville träffa en tidigt. Men det var ingen inskrivning utan bara informationssamtal. Inskrivning blir runt v10.Är i v7 (6+2) och slutade med Progesteron (Crinone) igår. Verkar som att ni andra har massor med symtom, speciellt illamående. Jag har ont i brösten lite från och till (vilket jag också hade vid våra andra IVF försök) och är ofta kissnödig men känner mig inte speciellt illamående. Kan det bero på att jag använde Crinone så länge? Är oroligt att det är ett dåligt tecken att inte känner av så mycket. När började ni må illa? Vet att det inte hjälper att oroa sig men det skulle kännas så mycket bättre om jag visste hur pyret mår...
    Roligt att vi är så många som ska göra VUL samma dag Hoppas det ser bra ut för oss alla! Jag hade lite bruna flytningar dom första veckorna, men efter att ha plussat 3 gånger (vaddå testberoende?) så får jag väl tro på att jag är gravid
    Nu har jag dessutom börjat må illa sen ca 1 v tillbaka, gjorde det inte en enda gång med sonen *lyx* men det gör jag denna gång, är såååå jobbigt! Och så är jag supertrött hela tiden! Har lite smått ömma bröstvårtor också.
    Längtar efter syskon till min son...
  • Elvi14

Tack för era kommentarer. Det känns genast lite lugnare. Hoppas att det går bra för oss alla den 19:e!

• diggiloo

Bel: Härligt att höra

Här sitter jag med dåligt samvete för att jag gjorde bleka slingor i håret i måndags. Nu läste jag på growingpeople att man är osäker på fostrets påverkan av kemikalierna så för säkerhets skull är det bra om man undviker det de första månaderna . Tanken fanns där men jag tänkte att eftersom jag gjorde det på salong så brukar de ju inte komma åt hårbotten...
    Fler synder att bekänna:
    Åt en skiva parmaskinka i v5 iofs värmd i ugn men vet ej om den var tillräckligt varm för att räknas som tillagad. Hade ej läst på då vad jag fick äta och inte.
    Åt en stor portion strömming med potatis i tron om att strömming var på den "bra" listan av fiskar, men det var visst oxå fel...

Hur hanterar ni andra alla förbud och råd? Jag vet inte om övernojjar eller inte och inte blir det bättre av att jag går in här på fl och läser om vad andra nojjar sig för . Så visst är det snällt av mig att jag delar med mig av mina nojjor till er .

• Elvi14

diggiloo: Jag var väldig nojjig för kattoan i början. Då min man är borta långa perioder i sträck är det jag som får tömma den. Det var flera kompisar som påpekade att man ska vara jätteförsiktig så jag köpte både handdesinfektion och skyddsmask. När jag frågade barnmorskan så sa hon att det endast är farligt om man slickar på kattens tassar efter att den har varit på lådan och det brukar jag inte göra

• MissMarti

Hej på er tjejer!!

Är det någon mer än jag som mår konstant illa...jag lider verkligen nu känner jag...orkar inget o mår illa hela tiden...har knappt sovit inatt för jag mått så illa o vart rädd att kräkas rakt ut...
    Fick reda på av min läkare på fertilitetskliniken att ja kunde äta postafen och även Losec mot illamåendet men de hjälper inte...nån som har nått annat förslag???
    O nu e de bara en vecka kvar till vi får se pyret igen..Hoppas hjärtat slår denna gången...annars kommer jag nog gråta ihjäl mig tror ja...usch usch..

Svar på tråden BF framåt jul 2009!