• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • diggiloo

MissMarti: Låter jobbigt att du mår så illa hela tiden, men det tyder ju iaf på att du har gravhormoner i kroppen och det är ju bra.
    Jag mår oxå illa mer eller mindre hela tiden men jag har inte behövt kräkas nån gång ännu. Vissa dagar är det inte så farligt och andra dagar är det mer. Har inga bra tips tyvärr. För min del hjälper det liiiite med vindruvor och körsbärstomater. Fast äter jag för mycket vindruvor så får jag ont i magen istället, så jag får väl försöka komma på nåt annat

• Kotten7381

MissMarti: Jag mår också illa mycket men har inte heller kräkts något än. Men det är nästan värre att "bara" må illa hela tiden tycker jag. Har du provat sånna här armband som de har mot illa mående på apoteket? En del säger ju att de fungerar bra, men jag har själv aldrig testat.

• MissMarti

Kotten och Diggilo: Tack för tipsen ska prova o köpa armbandet idag...man blir ju helt handlingsförlamad när man mår så illa...usch usch men som du Diggilo sa de e ju positivt då har man gravhormoner =))

• Vinteräpple

Jag försöker att inte nojja för mycket om vad man får och inte får göra och äta. Men i helgen skulle vi måla ett par fönster och en ytterdörr och då såg jag till att hålla mig låååångt borta medans mannen målade.
    Bleka håret hade jag inte heller trott var farligt, kemikalierna rör ju knappast huden speciellt mycket. Nån gång har jag hört nån säga att brunutansol-krämerna inte är så bra, men såhär i början av sommaren kommer jag ju vilja visa (vinter-)benen... ska försöka kolla upp om det verkligen är farligt. I så fall får jag väl stolt visa mina vita ben och armar och säga "jag är gravid!" istället :-P

• Waiting 4U

Någon mer som längtar efter att köpa hem saker till den lilla & vad är det första ni kommer att köpa?:)

• Vinteräpple

Bärsjal - längtar enormt efter just det. Och mjukisdjur. Och sagoböcker, fast det är väl lite tidigt för det kanske.

• Bel

Jag går mest och funderar på vilken vagn jag ska välja! Sambon har gett mig fria tyglar att välja precis den jag vill ha Men det finns ju så många att välja på!

• MissMarti

O ja vill köpa sängen o kläder o vagn....hmm när tänker ni börja handla??? vet endel som köper allt sista månaden innan...o andra som förbereder o köper saker när de vart på rutin UL...
    Jag skulle vilja handla kläder redan nu =))
    men de blir o spara en massa nu vi ska köpa bil nu snart...så de blir o spara o köpa i höst tror ja...

till en annan sak nu sitter i varje fall armbanden på...o ja tror sjutton de hjälper...=))) eller om de bara e psykologiskt men de skiter jag i jag mår inte illa =))

• Bel

Jag kanske också ska prova att köpa ett sådan armband, jag mår så oerhört illa hela tiden och har tappat matlusten fullständigt. Helst middagsmat är jobbigt, men frukost dvs fil och banan och lite "enklare" mat får jag i mig, men annars är det svårt.
    Förutom igår då när jag helt plötsligt fick för mig att jag bara var TVUNGEN att ha en falafel! Har säkert inte ätit detta på minst ett år, men just igår vara det bara sååå nödvändigt! Mådde skit efteråt Man blir ju knäppare och knäppare..

• Missvampiria
    Waiting 4U skrev 2009-05-11 12:24:27 följande:
    Någon mer som längtar efter att köpa hem saker till den lilla & vad är det första ni kommer att köpa?:)
    Vi har ju alla saker kvar efter sonen, men ändå har jag börjat kolla på ny bilbarnstol och barnvagn redan
    Längtar efter syskon till min son...
Svar på tråden BF framåt jul 2009!