• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Missvampiria

Åhh jag längtar också till magen börjar växa så man ser gravid ut på riktigt, just nu känner jag mig bara småfet {#lang_emotions_frown}

Underbart väder ute! {#lang_emotions_sunny} Älskar sommaren!!

Jag väntar gärna med att föda till januari, men bestämmer sig Bebis för att komma i december så får det väl gå ändå {#lang_emotions_tongue_out} Mamma har sagt på skoj att hon ska sy igen mig till nyårsdagen...

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Waiting 4U

Längtar med tills magen verkligen börjar synas, nu är det bara en liten , liten kula långt ner på magen...resten är bara en väldigt svullen mage!:(
    Men jag kan inte ha mina vanliga byxor längre, utan måste sätta ett hårband i knappen & knapphålet!:)

• Bel

I morgon går jag in i vecka 12! Åh vad jag längtar till att dessa första veckorna ska försvinna! Hur mår alla annars? Mitt illamående börjar släppa, men jag har fortfarande svårt för vissa maträtter och matos.

• Missvampiria

Härligt Bel själv går jag in i vecka 12 på lördag. Längtar efter att denna förbaskade trötthet ska ge med sig! Illamåendet har varit lite bättre dom sista veckorna, kan få en liten attack imellanåt, men den brukar ge sig rätt så fort och glad är jag för det!

Bara 5 veckor kvar till semestern nu sen är det dags för ultraljud i slutet på juli {#lang_emotions_dreamer}

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Lumix

Jag går också in i vecka 12 på lördag och mår bra. Tröttheten har lugnat sig lite de senaste två veckorna, däremot så är jag fortfarande lika svullen. Mina bröst har vuxit så mycket nu att jag måste ut och jaga en ny bikini, ja ja ett kärt bekymmer trots allt
    Kram på er

• vi och lilla hjärtat

Åh vad glad jag är idag!
    Vi var på inskrivning på MVC idag och det kändes som en dröm. Barnmorskan vi har fått är supergullig och lyssnar verkligen bra. Jag kvittade på en massa så att min an kom lite försent till jobbet... Men det tror jag han bjöd på ;)

Jag berättade om flytningarna jag haft, och också att jag haft ganska mycket i går eftermiddag så hon ringde till en läkare och ordnade med tid bara en timme senare för VUL.

Mitt hjärta stod nästan still tills jag fick se bebisen sparka omkring en massa och hjärtat slog som bara den. Det känns så skönt nu! Jag vet att den lever och förhoppningsvis går allt bra. Ska på UL 29/7. Känns lååångt dit, men veckorna går samtidigt fort när man har roligt =) Har en massa framför mig nu, men måste ta det lugnt oxå... Ska försöka pyssla en massa.

Igår lagade jag rabarbersaft för första gången. Ser så sött ut i gammeldags glasflaskor. Hur är det med orken för er andra? Många verkar vara trötta, och det är jag nog också om jag känner efter.

• Sessan4
    vi och lilla hjärtat skrev 2009-06-02 13:57:51 följande:
    Åh vad glad jag är idag! Vi var på inskrivning på MVC idag och det kändes som en dröm. Barnmorskan vi har fått är supergullig och lyssnar verkligen bra. Jag kvittade på en massa så att min an kom lite försent till jobbet... Men det tror jag han bjöd på ;) Jag berättade om flytningarna jag haft, och också att jag haft ganska mycket i går eftermiddag så hon ringde till en läkare och ordnade med tid bara en timme senare för VUL. Mitt hjärta stod nästan still tills jag fick se bebisen sparka omkring en massa och hjärtat slog som bara den. Det känns så skönt nu! Jag vet att den lever och förhoppningsvis går allt bra. Ska på UL 29/7. Känns lååångt dit, men veckorna går samtidigt fort när man har roligt =) Har en massa framför mig nu, men måste ta det lugnt oxå... Ska försöka pyssla en massa. Igår lagade jag rabarbersaft för första gången. Ser så sött ut i gammeldags glasflaskor. Hur är det med orken för er andra? Många verkar vara trötta, och det är jag nog också om jag känner efter.
    Grattis! visst är det underbart att få se sin lilla sprattelgubbe
    ~* Snälla, stanna hos mig *~
  • diggiloo

Jag är snart, snart inne i v 13 äntligen!!! Om tre dagar bara!
    Har väl blivit lite bättre med illamåendet men får fortfarande obehagliga kväljningar emellanåt, bla när jag sköljer munnen efter att jag borstat tänderna . Då ska man ju känna sig fräsch!

Undrar om det är någon mer av er som får hugg i äggstockarna ibland? Ibland när jag tex nyser eller reser mig lite för snabbt så gör det jätteont. Trodde äggstockarna skulle vila sig nu? Har ju gjort ostim fet så det kan ju inte vara någon överstimulering som ligger och stör...

Jag har köpt mina första mammabyxor nu och de har redan kommit till användning. Är så otroligt bekväma så jag börjar fundera på varför jag inte använder såna jämt

• Sessan4

diggilo - jag kan oxå få så det smärtar till, som en sträckning i magmusklerna ibland när jag reser mig ur soffa o säng. vet inte vad det beror på?! skumt..

Kul med v.13 snart!!! går själv in i den efterlängtade 12:an i morgon

~* Snälla, stanna hos mig *~
Svar på tråden BF framåt jul 2009!