• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja
    MissMarti skrev 2009-05-18 17:26:44 följande:
    Hej på er!!Ja e så GLAD!!!! va på VUL idag och allt såg perfekt ut...Plutten har armar o ben och hjärtat slog för fulla muggar =)) ohh ja grät som ett barn när jag såg de =))Hoppas verkligen ni andra får fina resultat på era VUL imorgon =)))Ja flytta fram mig i listan nu med när ja vet att allt står rätt till =)
    GRATTIS!!!
  • lyckospeja

Grattis Lumix oxh Missvampiria!

Vinteräpple: synd att det inte syntes... Hoppas det går bättre nästa gång! Allt är nog bra ska du se. :)

• Kotten7381

Inskrivning i morgon = spännande!!!! =D

Idag berättade vi den stora nyheten för våra familjer, det blev många glada miner!!!

• lyckospeja
    Elvi14 skrev 2009-05-20 22:23:24 följande:
    Hej, har nu äntligen varit på VUL och fick se vår böna på 17mm och det var en underbar känsla att se det lilla hjärtat ticka.Vinteräpple: Håller tummarna att ni ser bättre nästa gång!
    Grattis till dig med!
  • lyckospeja

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

• lyckospeja
    Kotten7381 skrev 2009-05-24 20:58:19 följande:
    Inskrivning i morgon = spännande!!!! =DIdag berättade vi den stora nyheten för våra familjer, det blev många glada miner!!!
    Vad kul!

Lycka till på inskrivningen. :) Ska på min första juni. Tror det bara är samtal först. Sen kommer blodprover och sånt hörde jag.
  • Kotten7381

Ja, jag har varit på ett hälsosamtal för två veckor sedan. Nu blir det mer "på riktigt"! =D

• Lumix

Hoppas att helgen varit bra för er allihopa. Här har vi alternerat mellan att svalka oss vid poolen (+30 grader) och att besöka olika barnbutiker och jösses vad mycket det finns! Jag formligen älskade BabyRus, vilken underbar affär. Åh vad jag längtar efter att få shoppa loss där sen. Vi har slutgiltigt bestämt oss för Bugaboo Frog, den säljs ju fortfarande här i USA. När har ni andra tänkt att beställa/köpa er barnvagn?

• lyckospeja
    Lumix skrev 2009-05-24 21:27:17 följande:
    Hoppas att helgen varit bra för er allihopa. Här har vi alternerat mellan att svalka oss vid poolen (+30 grader) och att besöka olika barnbutiker och jösses vad mycket det finns! Jag formligen älskade BabyRus, vilken underbar affär. Åh vad jag längtar efter att få shoppa loss där sen. Vi har slutgiltigt bestämt oss för Bugaboo Frog, den säljs ju fortfarande här i USA. När har ni andra tänkt att beställa/köpa er barnvagn?
    Oj, Bugaboo verkar verkligen vara en ihållande fluga!
    Själva kör vi på gamla trogna Emmaljunga, känns bra att köpa svenskt, speciellt i dessa kristider. (Hehe, som om vårt "gigantiska" inhandlande kommer få Sverige på uppsving... :P ) Vagnarna görs ju verkligen här. Jag väntar ett tag med beställning av vår Emmaljunga Classic Sport. För nästa års kollektion släpps inte förrän i juli tror jag. Känns bra att fundera ett tag till på vad vi verkligen ska ha, vad som passar oss bäst. Har redan ändrat mig en gång nu...
  • Bel

Hej tjejer!

Idag har jag varit på läkarundersökning och mitt 2:a VUL.
    Allt såg jättebra ut och den lilla stjärnan snurrade och sprätte! Jag är så glad att allt ser bra ut! Och på barnmorskans order så ska jag nu slappna av och bara njuta!

Jösses Lyckospeja, du var påläst om Emmaljunga må jag säga

Hur är det med Classic sporten, är den lika "lätt"? Vi siktade in oss på City Crossen bara för att den skulle vara lite lättare än resten av Emmaljunga vagnarna.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!