• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • show must go on

hej !! kan ha räknat mitt BF lite fel..men tror det blir i januari 2010 ;)
    hoppas man får hänga med här iallafall!?
    Vi startade vår bebis verkstad 2006, men först nu m IVF så har det lyckats ;)
    kram på er!!

• Lumix

MissMart:
    Grattis till VUL, en riktig liten söting . Åh vad jag längtar tills i morgon nu och att få se liten igen!

diggiloo:
    Jag har redan fått hänga undan ett par av mina byxor, är svullen som bara den!! Var faktiskt iväg och köpte mammabyxor förra veckan även om det känns lite tidigt. Men guuud så sköna dom är

Lycka till alla ni andra som ska på VUL i morgon

• Missvampiria
    MissMarti! Vad härligt att allt var bra med plutten och vilken fin bild!

Känns som min mage börjat växa också... Eller så är jag bara uppblåst?
    Klarar absolut inte av att ha byxor som trycker på  magen så just nu har jag bara mina leggings att strutta runt i. Kul? NOT! Mamma byxorna är för stora än så länge...

13 timmar kvar till VUL.
    Längtar efter syskon till min son...
  • Bel
    MissMarti skrev 2009-05-18 17:26:44 följande:
    Hej på er!!Ja e så GLAD!!!! va på VUL idag och allt såg perfekt ut...Plutten har armar o ben och hjärtat slog för fulla muggar =)) ohh ja grät som ett barn när jag såg de =))Hoppas verkligen ni andra får fina resultat på era VUL imorgon =)))Ja flytta fram mig i listan nu med när ja vet att allt står rätt till =)
    Grattis och kram på dig! Vad roligt och underbart härligt att få se den lilla! Jag hade kunnat göra VUL varje dag om jag hade fått. Det är så häftig känsla
  • Bel

Lycka till på ditt VUL Missvampiria!

Idag blev jag lite nervös..det har dragit och härjat i livmodern, känns som lätt mensvärk. Det har också liksom ilat och stuckit ner i underlivet, känns väldigt obehagligt. Jag vet att livmodern växer mycket (hoppas jag) men det känns ändå lite obekvämt. Tänk om något är fel? Någon annan som har kännt något liknande?

• MissMarti

Ohh lycka till idag alla som ska på VUL Hoppas ni får fina bilder med er hem!!! Sitter o väntar med spänning eller ja städar hemma med spänning!!

och tack för alla fina ord om min plutt =))

• Sessan4

Var på inskrivning idag hos MVC! fick själv julafton som BF

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 måndader)
    15: julbebeis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader) Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)
    29: Vinteräpple (3-4 år)

~* Snälla, stanna hos mig *~
  • Lumix

Hallå tjejer,
    Nu har jag kommit hem från VUL . Kände mig lugn och glad efter att ha sett liten fara omkring där inne, var till och med upp och ner ett tag
    Men sen kommer den där förädiska oron tillbaka Att något ska vara fel ändå.....

Jag känner också av ilningar och stickningar ibland och har väl börjat utveckla en slags hatkärlek till det. När dom inte känns på nån dag så blir jag orolig för det och när de väl känns så blir jag orolig för det med eftersom jag inte känt nåt på nån dag.......hmmmm

Hoppas att det har gått bra för er andra som har gjort VUL i dag

• Vinteräpple

Jag har nästan ingenting att berätta, det gick inte att se så mycket på VUL
    Alltså, det syntes fostervatten och gulsäck och ett embryo, men det hade gömt sig bakom på nåt sätt så det gick inte att se hur stort det var och inte såg vi nåt hjärta heller. Så vi får åka tillbaka igen nästa vecka (då i v.9) och se om det syns bättre.
    Lite antiklimax, känns inte direkt som att det är kört utan bara som att vi ändå inte vet nåt...

Svar på tråden BF framåt jul 2009!