• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • vi och lilla hjärtat

Oj, vad tråkigt! Jag känner mig lite dum efter mitt glada inlägg... Hoppas verkligen att det funkar för er nästa gång!

• Vinteräpple

Lilla Hjärtat - inte alls dumt, det är bra att tråden är glad och tjocknar på sig Ville bara inte försvinna utan att säga ett ord, absolut inte ta ner lyckan i tråden!

• Satin

Varma kramar till dig Vinteräpple!!!! Vet hur jävligt det känns..... Ta hand om dig!

• Lumix

Usch vad tråkigt Vinteräpple Ta väl hand om er, kram på er....

I dag har jag varit på inskrivning på OB Gyn, äntligen!! Fick en hel kasse med grejer plus en massa info om hur månaderna framöver kommer att se ut som gjorde mig alldeles vimsig. Dom gjorde även ett nytt VUL så vi fick se liten igen och fick med oss 3D bilder hem, urhäftigt

vi och lilla hjärtat: Här är en till som mest känner sig lite småfet , längtar till när magen ska börja växa och synas!! Men den som väntar på något gott.....
    Jasg har också bestämt mig för att bara åka med på resan och bara försöka njuta men det är inte lätt. Jag är fortfarande euforisk efter VUL i dag och hoppas att jag kan fortsätta att hålla den förrädiska oron borta framöver

• Kotten7381

Vinteräpple: Vet hur du känner dig och önskar dig all lycka!!! Stor kram till er!!!!!!

Själv känner jag mig också lite orolig, fick en riklig flytning idag som var brunröd aktig, har också haft en konstig känsla i magen. Det känns som molande växtvärk men ändå inte. Svårt att beskriva.
    Tyvärr är det väl inte så mycket att göra åt, det är bara att vänta o se vad som händer... =/

• Lumix

Såg att jag ramlat ur listan

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Lumix

Kotten: Har du gjort något VUL än? Åh, hoppas verkligen att det inte är något fel Kan du inte ringa till din barnmorska i morgon bitti?

• vi och lilla hjärtat

På vårt senaste VUL blev vi framflyttade till 23:e. Idag har jag då gått precis 25% (!) av graviditeten enligt familjelivs beräkningar.

Kotten: Nu är vi beräknade samma dag. Jag håller verkligen tummarna att det inte är nåt som är fel! Jag har ju haft lite flytningar till och från. Fick du det ungefär när du annars skulle ha mens?

Är ledig idag och sov tills nyss. Är så trött! Nu gör jag verkligen inte en massa hemma som tidigare. Men det är skönt! Jag tar det lugnt eftersom jag har en bra anledning =)

• vi och lilla hjärtat

Flyttar oss till 23:e istället för 18:e.

23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• MissMarti

Jag flyttar fram mitt Bf eftersom vi ska göra ett planerat snitt och enligt min läkare så görs de mellan 5-10 december..=)

05-10: MissMarti (1år, 4 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)