• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • MissMarti

När köper ni barnvagn tjejer?? ja skulle vilja handla en massa redan nu men tror de skulle kännas konstigt med...
    Detta med barnvagn...herreguud vilken djungel...de kommer ta tid för mig o hitta den perfekta e dunderkräsen...
    Berättade för min mamma igår (föräldrarna e skilda) o fick en blandad reaktion lite trist men hon ville smälta de hela...Hon visste inte ens att vi försökt...
    pappa vet inget än han får en överaskning om nån vecka när vi kommer dit hehe...

• Bel

Vi ska inte köpa barnvagn ännu, men man kan ju inte låta bli att drömma lite
    Väntar nog till den nya kollektionen kommer som Lyckospeja skrev. Jag är dock helt inne på Emmaljunga. Vad tråkigt att din mamma reagerade lite konstigt, hoppas det löser sig!

• MissMarti

Bel: nee vi ska inte köpa än heller har inte ens kolalt runt mest på nätet lite...men ja e helt lost när de gäller barnvagnar så ja får väl börja i tid så ja hinner ändra mig tusen gånger och inte ångra mitt köp för ja kolla o prova för lite =))

Jo de e synd att mamma reagera så men hon e speciell o kommer o glädjas åt oss =) hon har nog åldersnojja o fick ännu mer av att snart vara en mormor =)) hehe

• vi och lilla hjärtat

Hej allihopa! Växer magarna? Jag börjat känns mig lite småfet... Men det syns inte att jag är gravid. Bara när jag ätit och magen svullnar upp som bara den.

Var på VUL igår och fick se lilla hjärtat. Men nu var det mycket mer än bara ett litet hjärta. Vi såg armar och ben o till och med små fingrar som vinkade till oss! Det var otroligt! Jag grät inte, men det var en speciell stund. Har bestämt mig för att det kommer gå bra nu. Vi har berättat för familjerna och alla är så glada! Typ alla fattade att vi har haft svårt, utan att vi har berättat det, så de blir lite extra glada tror jag. Känns underbart! Men läskigt också...

Väx o var glada tjejer! Vi ska alla ha bebis kring jul!

• Vinteräpple

Tar bort oss från listan, vi har fått ett missfall nu i vecka 10. Superstort lycka till till alla er andra, njut riktigt mycket för oss också. Det som ändå är positivt för mig är att nu är nog kvoten fylld för missfall i tråden så ni andra slipper.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år) 23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    24: MissMarti (1 år, 4 månader)
    24: Sessan4 (5år) 26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Bel

Nej men fy Vinteräpple Det fick ju inte bara hända! Usch vad livet är orättvis ibland. Ta hand om dig!

• Missvampiria
    Vinteräpple skrev 2009-05-26 13:37:47 följande:
    Tar bort oss från listan, vi har fått ett missfall nu i vecka 10. Superstort lycka till till alla er andra, njut riktigt mycket för oss också. Det som ändå är positivt för mig är att nu är nog kvoten fylld för missfall i tråden så ni andra slipper.DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat: 09: Poddan (2 år, 11 månader) 15: julbebis09 (ca 4 år) 15: Satin (3 år) 15: Waiting 4U (ca 4år) 17: Diggiloo (ca 7-8 år) 18: vi och lilla hjärtat (2 ½ år) 21: lyckospeja (3 år, 3 månader) 21: Bel (2år) 23: Kotten7381 (2 år 6 månader) 24: MissMarti (1 år, 4 månader) 24: Sessan4 (5år) 26: Lumix (ca 4 år) 26: Missvampiria (ca 4 år) 28: Pantalaima (2,5 år)
    Nä vad tråkigt!  Stor styrkekram till dig och lycka till i framtiden!
    ~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti

Neeeej Vinteräpple fy va orättvist...Hoppas tar hand om varandra nu och att ni hittar orken o börja om igen...
    Massa kramar

• Vinteräpple

Tack för kramar allihop, de värmer.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!