• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • vi och lilla hjärtat

Oj, vad många VUL det var idag. Kul o läsa om alla som får se bebben!

Själv har jag fått lite blödningar idag igen, så jag kommer oroa mig tills näst VUL 26/5. Alltså vad ska man göra!? Det går ju inte att tänka att man inte ska oroa sig, man får bara försöka tänka på annat... Innan idag var jag så glad för jag hade blivit erbjuden ett jobb som jag verkligen vill ha till hösten, men senare ringde de och drog tillbaka erbjudandet för kommunen har anställningsstopp! Häpet. Men de kan ju ändra sig igen, hoppet har man ju kvar, och hoppet om att lilla hjärtat lever släpper jag inte förrän jag blir motbevisad!

Ha det bra alla gravida tjejer!

• Missvampiria

Vinteräpple: vad trist att ni inte såg nåt på VUL! Då går man ju fortfarande runt och är orolig, håller tummarna för att det ser bra ut nästa gång!

Vi har då varit på VUL idag vi också. Såg ett litet embryo på 22 mm med tickande hjärta, är så oerhört glad nu! Känns som spänningarna börjar släppa lite Fick till och med en liten bild på Bebis  det fick vi inte på VUL med sonen...

Längtar efter syskon till min son...
  • Kotten7381

Åh vad kul att gå på VUL, det vill jag också göra! Ska kolla om jag får göra något sånt när jag har inskrivning på måndag! =)
    I min mage värker det också ibland, men så länge det inte kommer någon blödning borde det inte vara någon fara... det växer väl som tusan där inne hoppas jag!!! =D

• MissMarti

Hej på er och grattis till fina resultat på VUl idag...o va lugn Vinteräpple du får ett fint resultat nästa gång =) det fanns ju nått därinne i varje fall!
    tänkte mest säga att ja kommer inte vara inne på nåra dar...ska åka till sommarstugan och där är jag internetlös...rätt skönt faktiskt...=))
    Men ha de toppen allihopa!!

• Vinteräpple

Å vad jag blir avundsjuk på att ni fick se era fina bönor! Och tack för peppning, det känns rätt ok ändå. Jag bestämde mig för att vara glad över att vi är med barn, och mannen är också lycklig. Vi trodde ju för bara 2-3 månader sen att vi aldrig skulle komma ens i närheten av en egen graviditet!!
    Nästa gång får vi se den ordentligt, och då kommer det definitivt synas ett hjärta.

Och läkaren sa att hon just kollat upp statistiken på par som fått ägg att frysa ner och att det bara är ungefär 40% som får ägg som är tillräckligt bra för att frysas, oavsett hur många ägg som befruktas. Och vi har ett ägg i frysen trots att vi inte borde kunna få några ägg öht, så vi är överlyckliga!

Ha en härlig långhelg, MissMarti, låter underbart.

• Satin

Hej på er!!

Har som några av er andra varit helt däckad om kvällarna och har inte varit inne o skrivit på jättelänge!!! Vill säga grattis till er som varit på Vul!! Härligt!!

Sen sist har jag hunnit med en resa till Falkenberg/Ullared =) O fick allt med mig några mammabyxor hem... Är oxå jättesvullen om magen o ingen blir nog direkt överraskad när vi berättar hur det ligger till...
    Har oxå varit på inskrivning på mvc, superskönt!! Ska dit igen om två veckor o ta prover o så! Känns genast mycket verkligare tycker jag! =)

Ha det bra allihopa!

• Elvi14

Hej, har nu äntligen varit på VUL och fick se vår böna på 17mm och det var en underbar känsla att se det lilla hjärtat ticka.

Vinteräpple: Håller tummarna att ni ser bättre nästa gång!

• Missvampiria

Är det nån här inne som vet hur man lägger in en sån där "mätare" som räknar ner till BF i sin press?

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti

Hej på er!! hemma igen efter en välförtjänt vila på landet! Guuud va skönt det är med grusvägar och total tystnad..inge mobil och ingen dator de e avkoppling de =)

Missvampiria: De gör du när du registrerar din graviditet de finns i den här raden högst upp där du kan kolla din GB osv...där får man välja mätaresticka osv...

nä nu e de dags o ta fredag tror ja =)

• lyckospeja
    Bel skrev 2009-05-15 09:04:07 följande:
    Lyckospeja, Grattis till ett fint VUL! Visst är det härligt att se det där lilla hjärtat! Det verkar som att du och jag mår ungefär likadant, jag blev dessutom också flyttad till den 21/12 . När ska du till Mvc?Känner igen mig så mycket i vad du säger. Jag har somnat som en stock på soffan när jag har kommit hem ifrån jobbet, och jag har verkligen mått skit Har bara kunnat äta gröt, knäckebröd och bananer, jag längtar också efter rejäl middagsmat!Var i allafall iväg och köpte såna där åkesjukeband som man har på armen, vet faktiskt inte riktigt om det funkar eller om det bara är psykiskt. Nu har iallafall illamåendet börjat ge mig sig lite tycker jag, eller så är det bara idag som är lugnt Såg att du också var inne på att köpa en City Cross. Den vagnen verkar kanon, och alla som har den verkar ju jättenöjda! Men jag tänkte som du, att vi skulle vänta och se de nya färgerna innan man beställer. Har du någon aning om när den nya kollektionen kommer?Känns lite skrämmande att köpa någonting till bebisen överhuvudtaget. Jag är lite rädd för att bryta förtrollningen tror jag Har nog fortfarande inte fattat att vi ska bli föräldrar!
    Ah, då ligger vi lika igen, vad kul! :)
    Ska till mvc på samtal den 1:e juni.
    Mår du fortfarande skit o inte kan äta, prata med läkaren om åksjuketabletter. Jag klarar faktiskt att äta lite mer nu än innan jag började med tabletterna.

Emmaljungas 2010-kollektion... Tja, butikerna ska på visning nån gång i juni. Sen släpps det väl för beställning i juli tror jag.
    Men vi har nog ändrat oss ang. modell. Tror vi skaffar en Classic Sport istället. Crossen har ju punkteringsfria hjul, och de är sådär på grusväg. CS har lufthjul med kullager, ska vara bättre och skönare på grusväg. Crossens hjul måste man dessutom fixa typ varje vecka om man ska ha den på grus, var nåt med smörjning. Sen gillar jag att CS har en RIKTIG korg under. Crossens är i tyg, kommer ju bli full med skit med en gång på vår grusväg... :P Annars var vagnarna ganska lika. CS har inget inbyggt myggnät, men vaddå, blaha liksom. CS var billigare också, och där fick man med den "tunna" fotsacken till sittdelen.
    Så, det blir nog en Classic Sport med Quadroliften (Supersmart som man kan göra om till sommar- och vinteråkpåse, och sommar- och vintersittdyna.) och Citykorgen till. Citykorgen är egentligen inget tillbehör till CS, men den funkar att ha på chassit så det är jättemånga som använder den till.
Svar på tråden BF framåt jul 2009!