• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • vi och lilla hjärtat

Diggilo: Stort grattis till sprattelskådespelet! =) Det är ju underbart att se! Längtar så till v. 18 o RUL! Jag har ju sett lilla hjärtat sprattla två gånger, men grät inte nån gång, fast jag var rörd. Har annars mycket lätt till tårar, men att de uteblev berodde nog mest på att jag var så rädd båda gångerna att det var missfall, så när lättnaden kom när jag såg hjärtat slå och kroppen röra sig så blev jag lixom ställd på nåt vis och känslorna låste sig.

En fråga: Är det någon som vet om man lättare får diarée när man är gravid? Kan ju bero på nåt jag ätit också, men känns som om jag har det lite titt o tätt senaste tiden, o de senaste dygnen har varit hemska (Ursäkta äckelpratet... ;)) Syrran sa att det kan bero på att jag är så inställd på att äta mycket fiber. O jag som trodde man blev hård i magen av fiber...

Jag pratade med min BM om folsyra o ska fortsätta ta det under hela graviditeten. Jag tar järn också, duroferon heter de o är receptfria. BM sa att det var jättebra, men antar att många säger olika...

Ang. pigmentfläckar Miss Marti: Jag tror det är helt individuellt om man får det överhuvudtaget eller ej. Jag har inte märkt nåt än, men det har ju inte varit så mycket sol senaste tiden heller... Jag tänker smörja in mig nogrannare denna sommar än vad jag brukar, varför vet jag inte, men det känns bra att skydda sig lite extra på nåt vis. Bli också lätt röd, så jag borde smörja in mig noga jämt... men det är ju kul att få lite färg också ;)

• vi och lilla hjärtat

Miss Marti: Tittade på dina magbilder. Hjälp vad tydligt det syns! Gör det det på er andra oxå? På mig syns det knappt alls, bara på kvällen. Vill också att det ska börja synas ju... Tänk vad löjlig man är som är avundsjuk på en annans mage ;)
    Men jag menar eftersom jag inte kan sova på magen för det tar emot, så borde det ju börja synas snart... Antar att det kommer när det kommer.

• Missvampiria

Ja jäklar vad din mage växer Missmarti! Mig syns det knappt på än Ser mest tjock ut... Fast när jag äter mycket då växer magen så jag ser ut att va i 6:e månaden *s*

Härligt att få se att allt är bra med den lill* Diggilo. Längtar så till RUL, men är samtidigt rädd att det ska va nåt fel.

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti

Ja ni tjejer den växer så de knakar...e så glad så de finns inte...har tillome börjat med lite mer figurnära tröjor så de syns ordentligt samtidigt som de känns konstigt med...hehe
    men eran kommer snart ska ni se...ja e ju i varje fall nån 1-2 veckor före er va?
    ska uppdatera BFlistan igen...
    Imorgon ska ja köpa en klänning ja prova när magen bara var lös o fläskig som ja tror kommer va superfin nu!!

Ohh ja har sommarlov nu!! eller ja fram tills den 15 Juni men i alla fall!!
    tack för tipsen om solningen med..ska kolla med läkaren senare idag!

• MissMarti

Fick BF flyttat till den 13 december med iomed KS så blir de ju 14 dar tidigare i dagsläget...

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• MissMarti

Hej på er!
    va på mitt läkarbesök nyss o ja blir inte klok på dessa läkare...vem talar sanning?? Ja fråga om ja skulle fortsätta äta folsyra nu...o hon fråga varför ja åt de??? o sen hur länge har du gjort de? va sa att du ska äta de då?? de e helt onödigt...du får i de all näring genom mat..vitaminer e onödigt ät allsidigt så klarar du dig..bebisen tar det den behöver andå...
    hmm skumt skumt...
    nu ska ja ut o åka bil min älskling tog sitt körkort idag! lite senare än vad andra gör men vad gör de!! ska släppa bomben för min pappa att han ska bli morfar!

• Lumix

MissMarti: Men det var ingen barnläkare va? Glöm inte att läkare o sköterskor är alla bäst inom sitt eget område, resten kan dom bara lite vagt om..... Sen handlar det ju om att du ska få vad du behöver när bebisen sett till att få sitt och då är det kanske inte så dumt med lite extra vitaminer. Dom flesta kissar vi ut om det blir överskott av dom.....

• lyckospeja

Va? Onödigt att ta folsyra? Det har jag ALDRIG hört förr faktiskt. Den där människan skulle jag inte lita på alls ju...
    Körde också folsyra redan innan ivf och tar dem ännu. Är på v.13+o idag. Ska ringa min bm och fråga hur länge hon tycker jag ska ta dem, kanske kan även jag byta till nåt annat istället. (Har också hört att det mest är i början de behövs, mot ryggmägsbråck eller vad det var.)

Misstänker att jag någon gång under graviditeten kommer få börja med järntabletter. Har hört att man oftast blir hård i magen av det. Känns sådär, då jag redan är ganska hård... Men men. Får väl ta den smällen också!

Önskar det började synas gravidmage på mig med. Ser ännu ut som vanligt, fläskig... Usch!

Tycker det står så luddigt överallt när man jämför, om vilket stadie man är i. Ska det vara "fritt fram att berätta" om detta nu när man står på vecka 13+0???

• lyckospeja
    lyckospeja skrev 2009-06-09 17:18:15 följande:
    Va? Onödigt att ta folsyra? Det har jag ALDRIG hört förr faktiskt. Den där människan skulle jag inte lita på alls ju...Körde också folsyra redan innan ivf och tar dem ännu. Är på v.13+o idag. Ska ringa min bm och fråga hur länge hon tycker jag ska ta dem, kanske kan även jag byta till nåt annat istället. (Har också hört att det mest är i början de behövs, mot ryggmägsbråck eller vad det var.) Misstänker att jag någon gång under graviditeten kommer få börja med järntabletter. Har hört att man oftast blir hård i magen av det. Känns sådär, då jag redan är ganska hård... Men men. Får väl ta den smällen också!Önskar det började synas gravidmage på mig med. Ser ännu ut som vanligt, fläskig... Usch!Tycker det står så luddigt överallt när man jämför, om vilket stadie man är i. Ska det vara "fritt fram att berätta" om detta nu när man står på vecka 13+0???
    Ursäkta, jag är seg i kolan. Jag är i vecka 12+0! Inget annat.

(Blir snurrig på dessa siffror, eftersom man "har påbörjat vecka 13 när man står på 12+nånting...) *suck* :-P
  • diggiloo

vi och lilla hjärtat: Min mage beter sig oxå skumt. Speciellt när jag försökt vara duktig och äta väldigt fiberrikt bröd på frukosten.

Härligt att höra att magarna växer

Svar på tråden BF framåt jul 2009!