• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Missvampiria
    Waiting 4U skrev 2009-06-06 19:39:03 följande:
    Missvampira: Tack för länken, jätte kul sida med massa saker att shoppa!:)
    Jag har en sån tröja där det står Bebis på magen, älskade den när jag var gravid förra gången och kommer använda den mycket även nu Den är bra att använda nu i början egentligen när folk undrar om man är tjock eller gravid Då får dom det svart på vitt.
    ~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Bel

Godmorgon!

Är det någon av er som har ätit receptbelagda Folacintabletter?
    Jag har gjort det sedan ca 1 månad innan mitt IVF och enligt ansvisningarna så ska jag hålla på att äta dem v 12 ut. Det är i morgon, men jag vågar inte sluta! hehe!
    Hur har ni andra gjort?

• Missvampiria
    Bel skrev 2009-06-08 08:12:43 följande:
    Godmorgon!Är det någon av er som har ätit receptbelagda Folacintabletter?Jag har gjort det sedan ca 1 månad innan mitt IVF och enligt ansvisningarna så ska jag hålla på att äta dem v 12 ut. Det är i morgon, men jag vågar inte sluta! hehe!Hur har ni andra gjort?
    Jag äter inte receptbelagda tabletter, men vanliga folsyratabletter som man köper på apoteket och förra graviditeten åt jag dom hela tiden, dom ska man även äta när man ammar. Men det kanske är annorlunda med dom på recept?
    ~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti

Nu ska jag iväg på inskrivning...=)) spännande värre=) o sen ska jag vidare till Universitet o lämna in min uppsats sen ni tjejer harjag SOMMARLOV!!! eller ja fram till den 15/6 då börjar sommarkursen på Lunds Universitet =))

Hoppas alla haft en bra helg..jag har jobbat på mitt exjobb=)

• Poddan

Bel: Jag äter receptbelagda Folacintabletter och ska, enligt min IVF-läkare, äta dem tom v. 21. Vet inte om det är någon fara att sluta redan i v. 12, men jag skulle nog köpa typ "mitt val kvinna" (för de innehåller väl också folsyra) eller nåt för att fylla på när tabletterna tog slut.

• Bel
    Missvampiria skrev 2009-06-08 09:07:27 följande:
    Jag äter inte receptbelagda tabletter, men vanliga folsyratabletter som man köper på apoteket och förra graviditeten åt jag dom hela tiden, dom ska man även äta när man ammar. Men det kanske är annorlunda med dom på recept?
    Ja dom på recept är ju väldigt starka. Jag trodde att alla som geonomförde IVF fick extra folsyra, men det verkar vara olika där också.
    Jag äter också Mitt Val kvinna och där finns ju också mycket folsyra, så jag tror väl inte att det är så farligt att sluta med dom receptbelagda. Dom var nog mest till de 12 första veckorna när bebisen utvecklas som mest.
  • diggiloo

Idag har vi fått se en liten sprattelgubbe/gumma vinka till oss . HELT FANTASTISKT!!! . Det var som att det plötsligt blev verkligt att det faktiskt växer ett litet barn i min mage. Och äntligen kom oxå tårarna. Har nästan börjar undra om det är nåt fel på mig som inte gråter eller är så känslosam som man brukar när man är gravid. Men idag rullade några stora glädjetårar nedför mina kinder .

Läkarn vi träffade var riktigt bra. Kändes helt rätt för oss och var väldigt tydlig i sina förklaringar. Fom v 28 kommer vi få gå på täta tillväxtkontroller pga att jag är född med två livmödrar som kan ställa till det när bebben börjar växa till sig.

Glad och ego idag

• MissMarti

Ohh va kul Diggilo!!! ja vill med se bebis men får väl snällt vänta 4-5 veckor till på RUL....

Jag va på inskrivning idag och min BM sa att ja e i vecka 13+1i...så de blir o flytta mitt BF igen då...=))
    ska o ta prover och träffa läkare imorgon o bomba med de frågor jag glömde idag...ja e mest nyfiken på om man ska undvika solen helt eller om man klarar sig utan pigment fläckar om man smörjer in sig...va tror ni?? ja ska även fråga detta om folsyra...har ätit de sen ÄL men hört en massa ja med om att man inte behöer/ska äta de.....
     nu ska ja uppdatera min blogg här o kanske lägga upp en bild på magen tar bilder varje vecka för o se om de går o se skillnad =)) framförallt de där före kortet så ja vet hur de va innan lilla älsklingen flyttade in!!

• diggiloo

MissMarti: Ang folsyra så har jag för mig att det är så här: Mar tar det innan graviditeten och de första veckorna för att förhindra ryggmärgsbrock hos bebben. Men efter v 12 (tror jag) så är ryggmärgen färdigbyggd så då hjälper inte folsyra mot det längre, men det är fortfarande väldigt nyttigt för dig att fortsätta ta det under graviditeten och även när du ammar.

• MissMarti

Diggilo: oh tack för svaret =) då kanske ja ska fortsätta då men byta till Mitt Val kvinna ja med...

Svar på tråden BF framåt jul 2009!