• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Bel

Godmorgon alla! Nu närmar man sig slutet av vecka 12, men vem sa att illamåendet släpper för det?? Inte vet jag vad "stjärnan" har sysslat med där inne, men denna veckan har jag verkligen mått skit Fick tillochmed släpa mig hem tidigare från jobbet en dag, jag mådde så illa så att jag inte kunde koncentrera mig!

Appropå kläder så hittade jag faktiskt några klänningar och ett par hysteriskt sköna mysbyxor på mammaavdelningen på H&M. Men jag kan hålla med om att vissa byxor där hade en väldigt konstig passform. Annars kan jag fortfarande ha mina tunikor och tights som jag hade innan jag blev gravid. Väldigt tacksamt mode det här!

Vi har börjat berätta för folk i vår omgivning nu. Folk börjar faktiskt se det på mig utan att jag säger något, och dessutom så förstår ju folk direkt när man är på fest och inte dricker något eller tar en festciggarett, så för min del så börjar det bli svårt att dölja. Men nu känns det lite säkrare när man snart går in i v 13.
    Däremot så uppskattar jag inte att människor jag knappt känner, springer fram och gnuggar mig på magen! Fruktansvärt oförskämt och ingenting som jag överhuvudtaget uppskattar!

Ha en bra dag !

• Missvampiria
    Bel skrev 2009-06-05 08:47:44 följande:
    Godmorgon alla! Nu närmar man sig slutet av vecka 12, men vem sa att illamåendet släpper för det?? Inte vet jag vad "stjärnan" har sysslat med där inne, men denna veckan har jag verkligen mått skit Fick tillochmed släpa mig hem tidigare från jobbet en dag, jag mådde så illa så att jag inte kunde koncentrera mig!Appropå kläder så hittade jag faktiskt några klänningar och ett par hysteriskt sköna mysbyxor på mammaavdelningen på H&M. Men jag kan hålla med om att vissa byxor där hade en väldigt konstig passform. Annars kan jag fortfarande ha mina tunikor och tights som jag hade innan jag blev gravid. Väldigt tacksamt mode det här!Vi har börjat berätta för folk i vår omgivning nu. Folk börjar faktiskt se det på mig utan att jag säger något, och dessutom så förstår ju folk direkt när man är på fest och inte dricker något eller tar en festciggarett, så för min del så börjar det bli svårt att dölja. Men nu känns det lite säkrare när man snart går in i v 13. Däremot så uppskattar jag inte att människor jag knappt känner, springer fram och gnuggar mig på magen! Fruktansvärt oförskämt och ingenting som jag överhuvudtaget uppskattar!Ha en bra dag !
    Du får köpa en sån där tröja där det står "STOP, rör inte min mage!"

Mitt problem med gravidkläder är lite annorlunda än er andras... Jag klarar inte av att ha såna gravidbyxor med resår som går upp över magen, hatar när det trycker på magen! Så jag har svårt att hitta byxor av den anledningen, vill ha några som går under magen...
    Än så länge är byxorna från förra graviditeten för stora och mina andra byxor är snart för små så jag vet inte vad jag ska ha på mig! Jobbigt I-landsproblem
    ~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • diggiloo

Hej hopp. Här kommer hon den nojjiga igen . Idag är jag rädd att jag fått i mig kött som inte var helt genomstekt. Kollade inte de första tuggorna men sen såg jag att köttet var lite rosa . Fläskkött dessutom - inte bra . Bytte till en annan köttbit men nu oroar jag mig för det jag hann stoppa i mig utan att kolla. Kan ju ha varit rött! Blir så j*kla arg på mig själv (och lite på maken som skötte grillen) så onödigt att inte kolla ordentligt!

• Lumix
    Missvampiria skrev 2009-06-05 12:35:59 följande:
    Du får köpa en sån där tröja där det står "STOP, rör inte min mage!"
    Åh, en sån tröja skulle jag vilja ha och knalla runt i sen när magen börjar bli stor. Tänk folks miner....
  • Kotten7381

Idag frågade en förälder på jobbet (jobbar på förskola) om jag ätit för mycket pannkaka... Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?! *S* Hon sa det på ett skämtsamt sätt o sa sedan "spännande" - förmodligen fattar hon att jag är gravid. Jag fattar dock inte hur, för jag tycker inte att det syns på mig än... Hmm...
    Men lite kul var det! =)

• vi och lilla hjärtat

Ja, vad kul den STOP tröjan var! Den enda som tagit på min mage av dem vi berättat för är min kusin. Jag blev lite upprörd på honom, men vi ses så sällan då han bor i Sthlm så jag orkade inte säga nåt... men med en sån tröja så blir det ju uppenbart att det är oönskat =)

Gör en hel del textiltryck själv så jag tillverkar nog en egen variant när magen börjar synas. Inatt kunde jag faktiskt inte sova på magen för det kändes att nåt tog emot. Jag blev så glad! I en timme eller så... sen var det jobbigt att jag inte kunde somna på sidan eller på rygg, men man vänjer sig nog. Nån annan som bara kan somna på mage?

Trevlig lördagskväll på er!

• vi och lilla hjärtat
    Kotten7381 skrev 2009-06-05 22:19:36 följande:
    Idag frågade en förälder på jobbet (jobbar på förskola) om jag ätit för mycket pannkaka... Vet inte riktigt hur jag ska tolka det?! *S* Hon sa det på ett skämtsamt sätt o sa sedan "spännande" - förmodligen fattar hon att jag är gravid. Jag fattar dock inte hur, för jag tycker inte att det syns på mig än... Hmm... Men lite kul var det! =)
    Rätt modigt av henne egentligen att säga så om det inte syns tydligt... jag menar hon kunde ju gjort bort sig, men det var ju bra att du blev glad! Jag längtar faktiskt lite efter första gången nån kommer o fråga pga. att de ser magen. Själv tycker jag ju att det syns såklart, men det är ju när omgivningen märker det som det egentligen syns ;) Eller?

Åh, fatta egentligen vad häftigt att ett liv växer i min mage! Har varit vaken nu sen kl 4.00 pga. att jag inte kan somna om på mage... Är väl egentligen ett kärt bekymmer då det säkerligen är lilla hjärtat som är ivägen, men jag kommer inte orka med allt som vi ska göra idag om jag inte får några till timmars sömn... Mannen ligger och snusar så sött. Jag vill oxå sova!
Svar på tråden BF framåt jul 2009!