• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Sessan4

Bra tänkt kotten

Jag har inte vågat köpa ett skvatt, inga mammakläder eller bebisprylar! längtar tils magen börjar puta så man kan få handla lite fina mammakläder {#lang_emotions_laughing}

Börjar sakta inse vad som är på gång..
  • lyckospeja

Ringde o frågade bm igår, men vi fick inte lov att göra nån som helst kontroll. Så vi får väl vänta... Men det är jobbigt. Nedstämd. Igår grinade jag nog tio ggr. Är hemma för tredje dagen idag, orkar inte bry mig just nu.

Släpper inte oron snart köpar jag nog iaf en sån där Angel Sound-apparat... Såg för 350 kr på nätet.
    Känner mig så besviken över att vi inte fick göra nån ultraljudsundersökning. Hur bra är det kroppen att vara såhär orolig liksom? Borde de inte göra allt för att lugna en? Känner mig ignorerad...

Nu ska man kunna tala om för alla utan risk typ, att man ska ha barn. Men det känns verkligen som att man står och ljuger när man känner sig NOLL gravid.

"...på bebbens första body eller sno din lyckospeja "gjord av ÄKTA kärlek". Den var bra! :)" Tack! Fick idén då en bekant som också gjort ivf fick höra av sin syster, då det stod "product of love" på deras sons body, att "det är han ju inte, hahaha"... Öhhh tänkte jag, han om NÅN är väl en produkt av äkta kärlek då han inte slabbades ihop av misstag på en fylla typ!?!

Får väl börja ta mig i kragen och sätta mig vid symaskinen och börja fixe de där små snuttefiltarna, haklapparna o annat. Så kanske det hela känns mer verkligt. (?) Men jag fattar ärligt talat inte hur jag ska orka vänta fem veckor till RUL...

• lyckospeja
    Kotten7381 skrev 2009-06-16 22:28:15 följande:
    Åh som vi oroar oss nu, tänk då hur det ska bli när bebisen verkligen är här. Eller när det växer upp, och när den är ute o springer på stan med en massa kompisar och man absolut inte har nån koll på vad som händer i dennes liv. AHHHH, tänker man så får man ju oroa ihjäl sig!!!!!!!Nä, nu släpper vi alla oroliga tankar och bara njuter tycker jag!!! =)
    Jag blir nog en äkta hönsmamma, mot min vilja...!
  • Missvampiria

Hihi nu har jag lagt in bilder på magen i mitt galleri. V. 4+2 och v. 12+2. Lite har den börjat puta minsann
    Inga fler som har magbilder, tycker det är så kul att se!?

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Sessan4
    Missvampiria skrev 2009-06-17 16:54:34 följande:
    Hihi nu har jag lagt in bilder på magen i mitt galleri. V. 4+2 och v. 12+2. Lite har den börjat puta minsann Inga fler som har magbilder, tycker det är så kul att se!?
    Åh vilken fin mage du har! jag e riktigt avis.. har inte fått nån mage alls.. *längtar*

När jag får det skall jag lägga in, det lovar jag! däremot tycker jag magen har blivit "slappare" jag som är lite rund brukar alltid på nått vis hålla in magen lite för att få lite bättre hållning men nu är det svårt tycker jag.. konstigt!! däremot känner jag bara livmoderna lång ner därinne än så länge
    Börjar sakta inse vad som är på gång..
  • Missvampiria
    Sessan4 skrev 2009-06-17 18:27:39 följande:
    Åh vilken fin mage du har! jag e riktigt avis.. har inte fått nån mage alls.. *längtar*När jag får det skall jag lägga in, det lovar jag! däremot tycker jag magen har blivit "slappare" jag som är lite rund brukar alltid på nått vis hålla in magen lite för att få lite bättre hållning men nu är det svårt tycker jag.. konstigt!! däremot känner jag bara livmoderna lång ner därinne än så länge
    Tack
    Vid det här laget så sitter når ju livmodern ca 1 dm under naveln så det är inte konstigt egentligen att magarna inte har växt mer Min mage börjar bli riktigt hård nu så jag känner mig iinte "bara" tjock längre.
  • MissMarti

Ja har en ny magbild denna gången  från morgonen igår...=) o bloggen är uppdaterad med!!

• Missvampiria
    MissMarti skrev 2009-06-17 19:11:59 följande:
    Ja har en ny magbild denna gången  från morgonen igår...=) o bloggen är uppdaterad med!!
    Åh vad magen växer! Vad härligt att se
  • lyckospeja
    Missvampiria skrev 2009-06-17 16:54:34 följande:
    Hihi nu har jag lagt in bilder på magen i mitt galleri. V. 4+2 och v. 12+2. Lite har den börjat puta minsann Inga fler som har magbilder, tycker det är så kul att se!?
    Haha nej tyvärr... Har bara sånt där fettflabber. Ni får INTE se min mage än!!!
  • lyckospeja

Fina magar ni har! Åh jag blir så avis på att min bara ser ut som en vanlig fet deg... Inte alls sånt där fint bebis-put... Inte vad jag kan se iaf.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!