• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • vi och lilla hjärtat

Lumix: Låter som han kommer bli den perfekta storebrorsan! Vad skönt för er att han tog det så! :)

• Missvampiria

Vad roligt Lumix att han blev så glad 

Jag är hemma sjuk idag. Är helt matt i kroppen, orkar ingenting...

Hur är det med alla annars? Dom flesta borde väl ha passerat vecka 12 nu? Känner ni nån skillnad vad gäller illamående och trötthet?

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti

JAAA idag gick ja in i vecka 15...14+1...nu går de i en rasande fart...fick tid för RUL idag med den 15 Juli!! Hur spännande är inte de?!

• lyckospeja

Hej igen allihop!

Här har det också varit mest kasst väder... Stackars lillebror som fick ta studenten i regn.

Har nu gått ner ett kilo till sedan grav. började. Äter gör jag, men det mesta går väl till bebisen tack och lov! Så det är inte så konstigt att jag är trött kanske. Ska ta tag i detta med tabletterna nu och fixa nåt generellt med alla vitaminer jag behöver, plus folsyra och järn.

Är nu i vecka 12+6. Syns ingen mage ännu, vad jag vet. Har fortfarande inte berättat för vänner. (Någon i familjen hade råkat sladdra halvt om halvt för ett par veckor sen, och då erkände vi inte när de frågade. Några frågade inte ens oss utan ett par andra kompisar istället. Och de som frågade oss nöjde sig visst inte, utan frågade ÄVEN kompisar efteråt...) Tänker inte ringa folk bara sådär och berätta nu heller, men får nog bli ärligt svar om de frågar oss igen. Men jag kommer nog säga vad jag tycker, varför vi inte berättat för dem. Så kanske de lär sig att inte lägga näsan i andras business hela tiden. Sånt där skvallerbeteende är bland det värsta jag vet!!! Grrr... Tycker bara det är så jobbigt att de lägger sig i, även fast de fick ett luddigt hum om saken. Menar, hade vi velat att våra vänner skulle veta hade vi ju talat om det för dem. De har ju själva barn, så de borde fatta att man vill gå över den första kritiska perioden innan man säger nåt så hela jävla stan vet allt... Känner att människor kan vara så taktlösa ibland.

Lumix: Skönt att lillkillen tog det så bra!

Vi och lilla hjärtat: Grattis till jobbet! Åh, jag ska också skriva nåt själv på barnkläderna tror jag. Nåt i stil med "gjord av ÄKTA kärlek". För vad är mer äkta kärlek än att verkligen kämpa för att få sitt efterlängtade barn?!

Missvampiria: jag är också hemma idag... Första gången pga graviditeten. Mådde inte alls bra igår kväll, så det var skönt att få sova ut idag. Till halv tolv... Hade magknip och mådde illa rätt länge. Tror jag behöver mer vila och sömn än innan. Sover nog dåligt. Och maten är fortfarande jobbig, så det är också nåt som gör att det är bättre hemma. Har blivit lovad crepes idag! Mmm... Med champinjonstuvning och ev. lite spenat i.

Tror jag mår lite bättre än innan annars, men ingen större skillnad än. Känner att jag har lite lättare att tappa humöret nu. Det är väl inte så konstigt att tålamodet sjunker när man inte mår bra.

• lyckospeja

Lägger in listan så vi slipper rota runt så mycket om nåt ska ändras.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Bel

Hej allihopa!

Imorgon går jag in i v 14! Så härligt att veckorna rullar på! Jag har fått så pass mycket mage nu så att det börjar bli svårt att dölja den. De flesta på jobbet vet nu, det går liksom inte att hålla hemligt längre!
    Illamåendet har i princip gått över, men däremot är jag dödstrött fortfarande.
    Tror dessutom att jag har fått en släng urinvägsinfektion, så i morgon ska jag till MVC och lämna kisseprov. Känner mig inte så sexig idag haha! Som tur är så är det snart dags att gå hem och lägga sig i soffan :-P

Precis som Miss Marti så har jag också fått tid till mitt RUL den 15 juli! Ska bli så häftigt att få se stjärnan igen! Hoppas bara att allt ser bra ut, jag är fortfarande lite nojig och allt känns så himla overkligt!

• lyckospeja
    Bel skrev 2009-06-15 14:49:30 följande:
    Hej allihopa!Imorgon går jag in i v 14!
    Jag med!

Fått tid för RUL den 22:e juli. Längtar...
  • Sessan4
    Missvampiria skrev 2009-06-15 10:35:15 följande:
    Vad roligt Lumix att han blev så glad  Jag är hemma sjuk idag. Är helt matt i kroppen, orkar ingenting... Hur är det med alla annars? Dom flesta borde väl ha passerat vecka 12 nu? Känner ni nån skillnad vad gäller illamående och trötthet?
    Jag är i v 13 och har kännt mig nedstämd i ett par dagar, vet inte varför, är det normalt?? graviditetskänslan har sjunkit. känner mig inte gravid, ingen mage osv..
    brösten har blivit annorlunda, bröstvårtorna är större annars känner jag inte så mycket.. just när man börjat berätta för folk så känns det som att man står o ljuger. känner mig så besviken och lätt till tårar.. kanske e hormoner som spökar, finns det nån som kännt likadant?
  • lyckospeja
    Sessan4 skrev 2009-06-15 17:03:48 följande:
    Jag är i v 13 och har kännt mig nedstämd i ett par dagar, vet inte varför, är det normalt?? graviditetskänslan har sjunkit. känner mig inte gravid, ingen mage osv.. brösten har blivit annorlunda, bröstvårtorna är större annars känner jag inte så mycket.. just när man börjat berätta för folk så känns det som att man står o ljuger. känner mig så besviken och lätt till tårar.. kanske e hormoner som spökar, finns det nån som kännt likadant?
    Känner igen mig. Man kanske borde tjata till sig ett UL för att bli lugnare?
  • Satin

Känner oxå igen mig ang humöret... är fortfarande svullen om magen dock! Men är fruktansvärt nedstämd, har gråtit o fräst hela helgen... misstänker att jag inte är den trevligaste på jobbet heller just nu...

Går in i vecka 15 imorgon, Så skönt!! Och har fått RUL 22/7. Tyckte att det var lite sent o skulle egentligen vara borta på semester då, men det fanns ingen tid att byta till! Så det är bara att längta på =)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!