• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Sessan4
    lyckospeja skrev 2009-06-17 20:15:52 följande:
    Fina magar ni har! Åh jag blir så avis på att min bara ser ut som en vanlig fet deg... Inte alls sånt där fint bebis-put... Inte vad jag kan se iaf.
    Ha ha!! du tar orden ur munnen på mig!!!

Orättvist att en del redsn fått fina magar
    Börjar sakta inse vad som är på gång..
  • lyckospeja
    Sessan4 skrev 2009-06-17 21:18:22 följande:
    Ha ha!! du tar orden ur munnen på mig!!! Orättvist att en del redsn fått fina magar
    Mmm... Orättvist är ordet!
  • Lumix

Jösses vilka magar ni börjar få tjejer, blir ju riktigt avis vet ja
    Min mage lär också dröja innan den syns ordentligt. Min livmoder är nämligen lite bakåtvinklad så jag bär tyvärr lite innåt eller hur man nu ska förklara....Nån mer som är sån här inne?

Var iväg och gjorde KUB-test igår tillsammans med mannen och den blivande storebrodern. Bebisen låg och sov först och sög på tummen. Men efter lite buffanden från sköterskan så vaknade bebisen till och började vifta men armar och ben. Storebror blev så rörd att han började gråta, ja det gjorde vi med

Ha en bra midsommar allihop
    Kram

• Missvampiria
    Lumix skrev 2009-06-17 22:10:29 följande:
    Jösses vilka magar ni börjar få tjejer, blir ju riktigt avis vet ja Min mage lär också dröja innan den syns ordentligt. Min livmoder är nämligen lite bakåtvinklad så jag bär tyvärr lite innåt eller hur man nu ska förklara....Nån mer som är sån här inne?Var iväg och gjorde KUB-test igår tillsammans med mannen och den blivande storebrodern. Bebisen låg och sov först och sög på tummen. Men efter lite buffanden från sköterskan så vaknade bebisen till och började vifta men armar och ben. Storebror blev så rörd att han började gråta, ja det gjorde vi med Ha en bra midsommar allihopKram
    Haha vad taskigt att väcka Bebis i magen när den sov så fridfullt!
    ~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • MissMarti
    Lumix skrev 2009-06-17 22:10:29 följande:
    Jösses vilka magar ni börjar få tjejer, blir ju riktigt avis vet ja Min mage lär också dröja innan den syns ordentligt. Min livmoder är nämligen lite bakåtvinklad så jag bär tyvärr lite innåt eller hur man nu ska förklara....Nån mer som är sån här inne?Var iväg och gjorde KUB-test igår tillsammans med mannen och den blivande storebrodern. Bebisen låg och sov först och sög på tummen. Men efter lite buffanden från sköterskan så vaknade bebisen till och började vifta men armar och ben. Storebror blev så rörd att han började gråta, ja det gjorde vi med Ha en bra midsommar allihopKram
    Ja håller med guud va elakt att väcke liten som sover hehe =)) men va udnerbart o få se liten suga på tummen...Ohh ja vill verkligen få se liten jag med...blir så orolig att plutten inte är kvar....kan verkligen inte släppa tanken...Hoppas ja får höra hjärtljud på måndag...
    lyckospeja skrev 2009-06-17 20:08:55 följande:
    Haha nej tyvärr... Har bara sånt där fettflabber. Ni får INTE se min mage än!!!
    Hahahaha fettflabber hahahha vilket roligt ord!!!
    men min mage va sån med hel fläskig o sen en dag så bara ploppa den fram känns de som...i vecka 10 så va den bara fet o sen i vecka 12-13 ploppa de till...men ja har en frammåtlutat livmoder enligt den läkare som gjorde VUL...

idag kommer min mamma hit o ska fira min födelsedag jag fyller 25 nästa vecka! men mamma bor inte i stan så hon kommer idag så de kommer bli brutal shopping idag! Jiiihooo
    Hoppas ni får en bra dag tjejer o att magarna växer så de knaka!!
  • vi och lilla hjärtat

Puh! Vad trött jag är! O midsommaraktiviteterna har inte ens börjat än! Vi har packat o grejat o förberett. Ska bli kul o fira med en massa barn! Ska leka o tjoa så mycket jag bara orkar! Sen är det bara två fulla arbetsveckor kvar till semestern! När har ni andra semester?

Magen växer inte som för en del av er... men jag kan inte knäppa knappen på byxorna så växer gör den nog, fast det går ju så långsamt att man knappt märker det

Nu ska jag städa på jobbet så att tiden till kl 18 går fortare o vi får åka iväg med fullpackade bilen! Kommer nog inte va så mycket kunder idag pga. midsommar o allt regnande...

GLAD MIDSOMMAR! Ha det underbart härligt o ta hand om er och alla minibebisar i magarna =)

• vi och lilla hjärtat

Wow! Är ju i v. 14 idag. Fränt! Bra att FL har koll på veckorna, för jag glömmer faktiskt dagarna ibland, även om jag knappt tänker på annat än graviditeten. Knäppt va!?

• Bel

Vilka fina magar ni har! Jag ska också få tummen ur och lägga ut några!
    Fick besked på urinprovet idag, och det visade negativt! Tjoho! Ingen UVI att behöva oroa sig för, utan det är snarare "illbattingen" som ligger och klämmer på mammas blåsa Nu känner jag mig mycket lugnare! Ja tills nästa hjärnspöke kommer
    Men BM sa rekomenderade mig att dricka lite citronvatten eller tranbärsjuice i förebyggande syfte.

Ha en glad midsommar! Själv ska jag nu stega iväg till Systemet och köpa alkofri jordgubbschampagne!

Kram!

• Satin

Här har ni en med jättemage..... Har varit svullen sen v.8 ungefär och bara väntat på att det skulle lägga sig! Men icke... Nu ser jag väldigt gravid ut och alla som frågar har något "kul" att säga när jag berättar att jag bara är i v. 15........ Typ; Det kanske är två därinne? Eller.. Men oj vad stor du är redan!!! Va tidigt!!! Ja jag vet men inte så mycket att göra eller??? Hade ju inte tvättbräda innan direkt heller men då var det ingen som sa nåt =)
    Samtidigt som att det nu är skönt att det syns såklart!!!

Ha en jättebra midsommar allihopa!!!

• diggiloo

Hi, hi... jag upplever ungefär samma sak Satin. Har kulmage även i vanliga fall så min putar ordentligt nu

Min läkare sa att min mage antagligen kommer att ha en väldigt underlig form om ett antal veckor iom att jag har två livmödrar. Blir ju spännande

Svar på tråden BF framåt jul 2009!