• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • diggiloo
    Kotten7381 skrev 2009-06-16 22:28:15 följande:
    Åh som vi oroar oss nu, tänk då hur det ska bli när bebisen verkligen är här. Eller när det växer upp, och när den är ute o springer på stan med en massa kompisar och man absolut inte har nån koll på vad som händer i dennes liv. AHHHH, tänker man så får man ju oroa ihjäl sig!!!!!!!Nä, nu släpper vi alla oroliga tankar och bara njuter tycker jag!!! =)
    Jag tycker vi bestämmer att vi stannar kvar i detta forumet tillsammans tills barnen blir tonåringar, så kan vi fortsätta oroa oss ihop allesammans
  • lyckospeja

Haha, kul att läsa allt ni skrivit när man varit borta härifrån i ett par dagar.
    Hoppas ni har det bra allihop trots allt, och trots fult väder (här regnar det iaf...).

Ha en superfin MIDSOMMAR!

• lyckospeja

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Missvampiria

Hoppas alla haft en bra midsommar Vi lyckades faktiskt få någolunda bra  väder, lite regnskurar och sol varvat. Igår därimot hade vi toppenväder! Lyckades till och  med få lite solbränna

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • vi och lilla hjärtat
    diggiloo skrev 2009-06-18 19:24:23 följande:
    Jag tycker vi bestämmer att vi stannar kvar i detta forumet tillsammans tills barnen blir tonåringar, så kan vi fortsätta oroa oss ihop allesammans
    Jättebra idé Diggilo!

Jag oroar mig rätt mycket nu, så på fredag ska jag på en UL för att se så att lilla hjärtat lever. Antar att de flesta gravida inbillar sig det vid denna tiden i graviditeten eftersom man vanligtvis inte mår illa, sparkar känns oftast inte än på några veckor o, ja, jag har ju ingen mage alls, så det känns mest knasigt att jag inte får mens eller nå... Känner mig absolut inte gravid (förutom den ologiska oron då... )

Hoppas ni haft en underbar midsommar! Jag har haft den härligaste på många år , trots regn och åska då... men jag råkade tyvärr dra på mig en liten förkylning som jag är rädd ska utveckla sig o bli långvarig, så jag var faktiskt hemma från jobbet idag o vilade. Sov 12 timmar i natt, så jag antar att kroppen behövde sömn... Men imorrn ska jag pallra mig iväg. Höres tjejer!
  • MissMarti

Nu ligger de en ny magbild under mina bilder....o detta är en morgonbild...funderar på hur stor den kommer bli när detta e över...=))
    bloggen är uppdaterad med....
    Hoppas ni har de fint i värmen tjejer...

• Sessan4
    MissMarti skrev 2009-06-24 15:14:44 följande:
    Nu ligger de en ny magbild under mina bilder....o detta är en morgonbild...funderar på hur stor den kommer bli när detta e över...=)) bloggen är uppdaterad med.... Hoppas ni har de fint i värmen tjejer...
    WOW vilken mage!! {#lang_emotions_surprised}
    gud va jag e avis på dig om du läst mitt senaste inlägg förstår du varför!!

Grattis {#lang_emotions_gravid}
    Längtar efter min lilla
  • Sessan4

oj Miss Marti.. hade ett annat inlägg i en anna tråd jag tänkte på, men jag skrev såhär:

Hallå tjejer! {#lang_emotions_sunny}

Tänkte att idag skall jag ha på mig min snygga tunika och ett par vita leggins!
    Även fast jag är överviktig så har jag alltid haft en ganska smickrande timglasfigur/päronform! nu ser jag inte klok ut, mer jämnfet {#lang_emotions_cry} .. hu va jobbigt, midjan e nästan borta men ingen klok bebismage, bara plufs.. är i v 13+5 idag, snart v15! när fick ni den efterlängtade bebisbulan??

Längtar efter min lilla
  • Waiting 4U

Jag vill se mer bilder på era magar, jätte kul!:)
    Har lagt upp en på min mage i vecka 14.
    Ska lägga upp en ny snart igen, är inne i vecka 16 nu & magen växer så det knakar!
    Får vi se några magar nu då?

• Kotten7381

Jag känner mig bara tjock jag. Är som någon annan av er nämnde - jämn fet! *S*
    Kanske att det har börjat synas lite, men det tror jag mest är för att jag är svullen och för att jag äter så mycket! =)
    Jag har iaf fått se vår lillkott på bild nu, fick göra ett UL för en vecka sen!!!! =)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!