• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Waiting 4U
    Kotten7381 skrev 2009-07-09 19:12:01 följande:
    Jag fick träffa en 3 veckor gammal tjej idag - åhhh så söt! Tänkt att jag också ska få en sån snart! =)
    Visst är det helt otroligt att snart ska man få en sån där liten i famnen, känns nästan overkligt efter att man försökt så länge!:)
  • Kotten7381

Waiting 4U skrev 2009-07-10 16:22:45 följande:

Visst är det helt otroligt att snart ska man få en sån där liten i famnen, känns nästan overkligt efter att man försökt så länge!:)
    Ja, verkligen!
    Fattar det nog inte förens lilla kotten ligger där!!! *S*
  • vi och lilla hjärtat

Hej allihopa! Hur mår magarna? Min krånglar en hel del. Tror ibland att jag känner lilla hjärtat sprattla, men det är nog mest tarmarna, för det är för långt upp tror jag. Magen syns rätt tydligt nu. Min syster har hälsat på en vecka med sin ettåring, så det har varit mycket mys o gos o snack om graviditet. Hon tog kort också så hon kan visa mina föräldrar.
    Jag gillar egentligen inte kort på magen. Tycker inte att det ser ut som en gravidmage än, utan mer som fett runt om hela bålen lixom. Är kanske mer känslig än vad jag trodde för att gå upp i vikt... Men jag vill ju att lilla hjärtat ska växa o må bra, men jag vill att magen ska vara fast, inte sådär lös o fladdrig... Förlåt att jag klagar så mycket...

RUL 29/7. Känns som länge... Ska bli så härligt att få en ordentlig titt då o verkligen se lill*n! Kommer inte att ta reda på kön, även om jag nog blivit mer nyfiken, men det är för att folk undrar o så. Syrran tror att det blir en pöjk, bara för hon har en flicka, så jag drömde en natt att jag fick en pöjk. Det var underbart att få hålla om bebisen!

Ha en fortsatt trevlig semester! Jag ska måla hus två veckor vid sommarstället. Men bara vattenbaserad färg såklart!

• MissMarti

Hej från mig med!!

Ja längtar så tills på onsdag....ohh va ja vill se plutten...ska verkligen ta reda på vad det är för kön...kommer inte kunna hålla mig...o sen ska vi o kolla på barnvagn till veckan de känns som att de snart e dags o börja handla hem saker....tänk om man blir stor som ett hus med världens foglossning i höst?? lika bra o smystarta lite nu.. eller ja i varje fall provköra barnvagn så man hinner ångra sig tusen gånger innan man bestämmer sig...=))

har ni fått nåra cravings än?? ja har de på bananmilkshake och sushi...inte med rå fisk dock....tar varmrökt lax eller bara vanligt stekt i hehe...

ne nu ska ja laga mat ikväll bjuds det på kyklingwok!
    va har ni gjort i helgen då?? 

• Missvampiria

Jag har känt bebis röra sig i magen i en vecka nu Supermysigt! Längtar till dom lite hårdare sparkarna som man kan känna utanpå magen

Här har vi det lugnt. Har haft en veckas semester nu, men den har ju bara regnat bort Var dock på Parken Zoo Eskilstuna i onsdags och hade en kanondag med familjen och lyckades även få fint väder med lite sol!

1 vecka kvar till UL imorgon!

Inga cravings här inte, kanske är tur det Fast mycket skräpmat har det blivit sista tiden, har tappat lusten och orken att laga mat... Mindre bra kanske...

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • fido81

Här har helgen varit lugn, men en mindre fest på fredagen. Känns dock som man börjar bli lite less på regn, blir så seg.....

Missvampiria: Vi var till parken Zoo i tisdags men sov över i stuga till ondagen och stack då till stockholm och gick på grönan.

Börjar bli lite nervös och otålig. Känns som min graviditet har stannat upp. Händer inte något speciellt. Vill börja känna rörelser samt se att mangen växer till sig mer. Har en liten kula men det känns som det har funnits där i en evighet. Tror också men på att det är uppsvälda tamar.......men men det är väll bara att vänta och se vad som händer.

Hoppas att veckan som kommer bli soligare än den som har varit.

• lyckospeja

diggiloo: Vad kul! Haha, kul om bm försa sig... Hoppsan. Fast det är ju inte hundra säkert ändå så.

Vi har 9 dagar kvar nu till ul. Går in i vecka 18 imorgon (16+6 idag). Skulle gått denna vecka egentligen om jag fattat det rätt, men det var väl svårt med tiderna antar jag... Semestern som krånglar till det kanske.
    Kan inte säga att jag känner skillnad på bebis och tarmar. Bubblar ofta iaf. Men så är ju magen helknasig just nu. Lös i magen ena dagen, för att sedan vara hård i magen.

Allt detta är riktigt overkligt, ja! Har inte fattat än att vi kommer ha en alldeles EGEN bebis, som vi har ansvar för själv och får gosa med hur mycket vi vill. Det går bara inte in... Blir väl verkligare efter ul nu när man får se en mer komplett bebis än vad vi såg i åttonde veckan, haha. Var ju typ bara en liten korv då!

Cravings har jag nog inga direkt... Men orkar fortfarande inte med grillad eller stekt mat.

• Kotten7381

Blev bakåtflyttad 10 dagar idag, är "bara" i V.16 (15+1) istället för v.17 (16+4). Ska på ett nytt UL om ca 2 veckor.

• Kotten7381

MissMarti: Varför jag blev flyttad var väl för att "måtten" inte stämde med att jag skulle vara i V.17, varför kunde de inte svara på. Kunde vara dålig tillväxt på barnet, det kunde bero på mitt hjärtfel eller så kunde det vara genetiskt då varken jag eller min man är speciellt stora. Men som sagt ska jag tillbaka, jag ska tydligen göra UL ofta pga mitt hjärtfel - då ska de även kolla lillkottens hjärta.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!