• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • Kotten7381

Fido81: Vilken berättelse, med ett lyckligt slut!! Jag har också haft en lång resa till min graviditet och det är härligt att nu vara ett steg närmare bebis!!!
    Stort lycka till!!!!!

• diggiloo

Grattis till din graviditet och välkommen hit Fido!

• lyckospeja

Grattis fido81, och välkommen! Jag lägger fram listan här igen, så får du lägga till dig i den.

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

Bel: Tack för kiss-infon. Fick samma grej förklarad för mig av storasyster.

Waiting4U: Inget tutt-läckande här!

MissMarti: Har bara haft huvudvärk nu vid ovädret här, annars har jag mått som "vanligt".

Har fullt upp hemma med en massa olika krångel som jag inte orkar dra upp... Har semester nu också, ska försöka vila så mycket som möjligt.

Lägger in bilden på första ultraljudet strax. Magbild kaaaaanske kommer snart. Magen börjar runda till sig nu faktiskt, litegrann.

• fido81

Lägger gärna in mig på listan. Tack för gratulationerna

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    17: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    25: Fido81 (2,5 år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• Poddan

Hej!
    Ville bara berätta att vi idag har varit på RUL och fått träffa "Puffen" igen. Allt såg bara fint ut och enligt mätningarna så blev BF 11 dec istället för 9:e som jag räknat ut. Inom mätningsfelmarginalen enligt BM. Puffen var väldigt lugn och kickade bara lite, hade gärna sett att h*n rumsterade om lite mer, men det gick ju inte att beställa... Fick med oss två fina bilder hem. Är lycklig!! Igår fick faktiskt även maken känna små puffar på utsidan av magen för första gången, så kanske detta är på riktigt ändå...

• lyckospeja
    Poddan skrev 2009-07-06 17:05:30 följande:
    Hej!Ville bara berätta att vi idag har varit på RUL och fått träffa "Puffen" igen. Allt såg bara fint ut och enligt mätningarna så blev BF 11 dec istället för 9:e som jag räknat ut. Inom mätningsfelmarginalen enligt BM. Puffen var väldigt lugn och kickade bara lite, hade gärna sett att h*n rumsterade om lite mer, men det gick ju inte att beställa... Fick med oss två fina bilder hem. Är lycklig!! Igår fick faktiskt även maken känna små puffar på utsidan av magen för första gången, så kanske detta är på riktigt ändå...
    Åh, vad häftigt! Kul att allt såg bra ut. Längtar efter att känna puffar i magen jag med!
  • MissMarti

Ohh va kul Poddan...ja längtar så till den 15 alltså nästa vecka då vi får se plutten...men tog ni reda på va de e för kön??? de ska vi göra =)) har nog känt plutten några gånger med...en gång förra veckan när ja satt med magen i solen...efter 30 min börja de puffa p 5 gånger på samma ställe jo ja räknade för o se om de kunde stämma hehe =)) o sen puffas de lite varje dag =)

Är de nån mer som ska på RUL denna vecka?!

• lyckospeja
    MissMarti skrev 2009-07-06 17:40:51 följande:
    Ohh va kul Poddan...ja längtar så till den 15 alltså nästa vecka då vi får se plutten...men tog ni reda på va de e för kön??? de ska vi göra =)) har nog känt plutten några gånger med...en gång förra veckan när ja satt med magen i solen...efter 30 min börja de puffa p 5 gånger på samma ställe jo ja räknade för o se om de kunde stämma hehe =)) o sen puffas de lite varje dag =)Är de nån mer som ska på RUL denna vecka?!
    Å vad jag är avis på er som känner bebisen röra på sig!

Ja, jag kommer nog fråga på RUL om det går att se kön. Vet att man inte kan vara 100% säker på det man ser, men kul att höra ändå. Vill inte gubben veta får han gå ut när jag frågar.

Ska på RUL den 22:e. 2 veckor och 2 dagar kvar!
  • Missvampiria

Välkommen fido81 och grattis till graviditeten

Vad härligt att ni börjar känna av bebisarna nu. Längtar också efter rörelser. Det har fladdrat lite dom senaste dagarna i magen, men jag är inte hundra på om det är Bebis. Blir lättare att känna sen när det börjar bli riktiga sparkar Så var det när jag väntade sonen, kände inget säkert förrens han började sparka ordentligt i v 20.

vi ska på RUL den 20:e, 2 veckor kvar idag! Är förväntansfull, men samtidigt väldigt nervös att dom ska hitta nåt fel. Är sååå mycket mer orolig för allt som har med graviditeten att göra den här gången... 
    Vi ska inte ta reda på kön. Det är mycket mer spännande att ligga på förlossningen och vänta med spänning på vem som kommer ut! Även om jag börjar bli bra nyfiken nu

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • Kotten7381

Åh, jag vill också känna rörelser!!! =)
    Jag ska på UL på måndag om en vecka, det blir skoj även om jag redan gjort 2 st... men jag är alltid lika nervös innan! *S* Undrar när man ska börja fatta att det faktiskt är SANT att det är någon där inne.

Svar på tråden BF framåt jul 2009!