• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja

Önskar min gravidmage kunde ploppa fram nån gång också. Kanske kanske får ni en bild sen då.

Tror plutten gömmer sig inåt i magen, tycker bara jag ser det där "fettflabbret" när jag kollar i spegeln...

• vi och lilla hjärtat

Jag lägger gärna in en bild på min mage. Om jag bara hade nån... Inte en tillstymmelse än. Förutom på kvällen, men det är mer svullet. På morgonen är det alldeles platt. Har aldrig haft nåt emot min platta mage innan, men nu vill jag bli av med den! =-)

• lyckospeja

T'änkte på en sak... Skrev det i en annan tråd också. Glöm inte tvätta alla små kläder o andra tyger innan, som era bebisar ska ha. Med milda parfymfria medel. Har hört att många tyger har mer eller mindre giftiga ämnen i sig från fabriken, som skydd mot mögel, skrynklor mm...
    Och bebisar är ju så extra känsliga då deras hud är mycket tunnare än en vuxens.

Vet inte om det finns de som inte tvättar bebissakerna innan, men det verkar finnas många som använder nya otvättade plagg till sig själva. Vad jag hört är det iaf inte bra att använda nya plagg utan att tvätta dem först.

• Waiting 4U

lyckospeja & Kotten7381: Om man ser mig framifrån så skulle man inte tro att jag var gravid utan bara fet, min midja har helt försvunnit... ett minne blott! Men från sidan så tittar lilla kulan fram! :)

• Missvampiria

Oh jäklar vad din mage växer MissMarti! {#lang_emotions_surprised}

Vilken fin mage du fått Waiting4you!

Har ju bild på min mage i galleriet, v. 12+2. Ska ta ny bild på måndag, då är det v. 14+2 så får vi se om det har hänt nåt

Någon som börjat känna några rörelser i magen än?

Har förresten fått tid för UL nu den 20 juli! Är så nervös inför det, men samtidigt förväntansfull!

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
  • diggiloo

Jag har känt som några slags vibrationer i magen. Det skulle kunna vara bebben men jag vet inte säkert . I morse när jag vaknade och kände långt ner på magen så var det stenhårt på den vänstra sidan där jag vet att bebben ligger och mjukt på andra sidan. Kroppen är oerhört spännande just nu .

Nån mer som känner sig extra solkänslig just nu? Det känns som att jag inte behöver sitta särskilt länge i solen förrän jag hunnit bränna mig. Man får verkligen passa sig! Magen solar jag inte överhuvudtaget, känns bäst så.

• lyckospeja

Har aldrig varit så förtjust i att sola ändå så...! Gömmer mig i skuggan mest.

Tror inte jag känt några rörelser i magen. Har känts som nervösmage en hel del, men vet inte alls vad som spökat då. Tror inte man brukar känna nåt förräns om några veckor. Bebben är ju så liten än, och har gott om plats i sin vattenfyllda bubbla!

• Missvampiria

Jag bränner mig alltid massor i solen, är ljus i hyn, så jag märker ingen större skillnad

Är det nån mer än jag som är konstant kissnödig? Kan hålla mig max 2 timmar, sen är det kört. Kommer inte mycket när jag går på toan, men det känns som blåsan är sprängfylld! Är det Bebis som trycker på den redan? Hur ska det då bli i slutet!?

~Neo 16/1-07 och Bebis i magen med BF 26/12-09~
Svar på tråden BF framåt jul 2009!