• lyckospeja

BF framåt jul 2009!

Här är min story...

Är 25 år. Min man är 29. I december 2005 började vi med våra försök att skaffa barn. Efter ca ett år sökte vi hjälp. I december 2008 började vi vårt första IVF, tog Synarela och Gonal-F. Äggplock i januari 2009. Fick vänta med återföring eftersom jag hade blivit överstimuerad, fick vätska i buken. Vi fick iaf väldigt många ägg, 24 tror jag, och fyra var så bra så de blev frysta.

1:a april var det återföring i normal cykel, ej stimuerad på något vis. Första ägget de tinade upp klarade sig galant.
    Några dager efter återföringen var det lite ljusrosa på pappret. Molande svag mensvärk har jag haft hit och dit hela tiden.
    Fredagen den 17:e april testade jag positivt! Svårt att tro att det är sant. (Tjuvtestade måndagen och onsdagen innan med apotekets tester, Apoliva, och även de visade positivt.)
    Känns så härligt att det tog sig på första IVF-försöket, och att vi har 3 befruktade ägg kvar i frysen.

Har räknat ut att bf blir några dagar innan jul. :)

Skulle vilja veta om fler här har bf kring jul! Och det vore kul om man fick höra era historier om resan till +.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-21 18:01
    LITEN ÄNDRING!

Detta har nu blivit tillhåll för oss som fått kämpa lite mer för våra +!
    Alltså planerade små bebisar. :)

• Svar på tråden BF framåt jul 2009!
  • lyckospeja

Har också känt nåt "bubbel" i magen, men svårt att avgöra om det är jag eller bebisen. Ska lägga mig ikväll och försöka känna efter lite mer noga.

Det är verkligen overkligt allt det här! Nu när det gått så lång tid efter första ultraljudet så är det svårt att förstå att man faktiskt har en bebis i magen...

Ska börja spela lite bra musik för den lill* nu när h*n hör.

*Lilla bebis... Undrar så vem du är. Hur du ser ut, hur du är...*

• diggiloo

Härligt att ha fått se bebben igen Poddan! På onsdag är det vår tur att få göra RUL . Är en aning nervös måste jag säga. Har drömt mardrömmar om att bebben har slutat växa, måtte det inte vara så!
    Jag har ju känt lite rörelser i magen till och från i ca två veckor, men är ju inte helt säker på om det är bebben eller nåt annat. Men de sista dagarna har jag haft så fullt upp med annat att jag inte tänkt på det. Hoppas på ett litet lugnande bubbel i magen under kvällen.
    Jag tror inte vi kommer ta reda på könet, men visst är man nyfiken

• lyckospeja

Alltså, jag kommer säkert att fråga om det verkar se ut som om det är en flicka eller pojke, men jag kommer ta svaret med en rejäl nypa salt. Jag vet att man inte kan säga säkert vilket det är. Är bara nyfiken ändå på vad det ser ut att vara.
    Tänker iaf inte börja köpa typiska pojk- eller flicksaker förräns bebisen är ute!

• Waiting 4U

Vi ska på UL på torsdag nästa vecka.
    Längtar som bara den, var i vecka 10 senast vi såg miniängeln.
    Dom här veckorna har vart lite jobbiga, man är ju så nyfiken.
    Vi ska fråga om dom kan se om det är en pojke eller flicka, får se om dom vill säga nått... är ju ändå i vecka 18 då så nått borde dom se.
    Spännande!:)

• lyckospeja

Waiting 4U skrev 2009-07-08 10:27:42 följande:

Vi ska på UL på torsdag nästa vecka.Längtar som bara den, var i vecka 10 senast vi såg miniängeln.Dom här veckorna har vart lite jobbiga, man är ju så nyfiken.Vi ska fråga om dom kan se om det är en pojke eller flicka, får se om dom vill säga nått... är ju ändå i vecka 18 då så nått borde dom se.Spännande!:)
    Jotack, veckorna går seeeegt! Man räknar verkligen ner till ul... (2 veckor kvar för oss idag.) Önskar jag kände nåt litet sprattel snart så jag kan lugna mig lite.
  • diggiloo

Idag har vi varit på RUL och allt såg jättebra ut . Och vilket liv det var därinne! Det var morgongymnastik i full gång . Konstigt nog kände jag ingenting av sprattlet men samtidigt såg det ju ut att vara ganska gott om plats därinne fortfarande så det kan nog dröja nån vecka eller två till innan det börjar kännas lite mer. Var så nervös innan så jag är verkligen lättad och glad nu att allt såg bra ut!

Vid ett tillfälle sa BM "å nu böjde hon huvudet precis när jag skulle mäta". Jag valde att inte kommentera detta, men nog kan det vara så att hon försa sig, att det är en liten tjej som bor därinne?! Hi, hi, vi får väl se vem som kommer ut .

Nu blir det lång väntan till nästa besök på MVC, ända till den 8 september. Men då ska väl förhoppningsvis sparkarna vara i full gång så man slipper oroa sig för om bebben fortfarande lever.

Kramar till alla!

• diggiloo

Fick två dagars kortare väntetid

DECEMBERLISTAN för oss som Kämpat, Väntat & Längtat:

01: MissMarti (1år, 4 månader)
    09: Poddan (2 år, 11 månader)
    15: julbebis09 (ca 4 år)
    15: Satin (3 år)
    15: Waiting 4U (ca 4år)
    15: Diggiloo (ca 7-8 år)
    21: lyckospeja (3 år, 3 månader)
    21: Bel (2år)
    23: Kotten7381 (2 år 6 månader)
    23: vi och lilla hjärtat (2 ½ år)
    24: Sessan4 (5år)
    25: Fido81 (2,5 år)
    26: Lumix (ca 4 år)
    26: Missvampiria (ca 4 år)
    28: Pantalaima (2,5 år)

• MissMarti

Diggilo: ohh va kul o få se att allt står rätt till med bebis =))
    Ja längtar så tills ja ska dit om exakt en vecka!!

• fido81

Jag längtar också tills vi ska på UL, men tyvärr får vi vänta någon vecka extra då det är semestertider men den som väntar på något gott... Känner att jag måste lita på min kropp om att allt står rätt till. Har ju inte haft några blödningar alls, har inte ont på något vis och magen blir större och större. Så något borde ju växa där inne a Jag har sagt att jag inte vill veta könet då detta inte har någon betydelse och är heller inte 100%:igt, men min sambo verkade lite besviken när jag sa det. Tror inte på att en av oss ska veta heller. Helt omöjligt att bevara dem hemlighet resten av tiden. Så båda eller ingen, men vi får väll se.....har iaf UL först den 3 augusti.

Men visst är det overkligt fortfarande????? Att man verkligen ska föda ett barn...

Kram på er!

• Kotten7381

Jag fick träffa en 3 veckor gammal tjej idag - åhhh så söt! Tänkt att jag också ska få en sån snart! =)

Svar på tråden BF framåt jul 2009!