• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (malin)
    Krodan skrev 2009-04-28 20:58:01 följande:
    Anonym (malin) skrev 2009-04-28 20:53:34 följande:
    Hahahahaha klockrent ju
    Ha ha fast jag kan lova dej att hans pappa INTE tyckte det just då .
  • LadyWillow
    Mieria skrev 2009-04-28 20:34:10 följande:
    Anonym (s) skrev 2009-04-28 20:27:38 följande:
    Ja för ett barn börjar ju hata sin mamma efter en dask på armen och kommer att må mycket bättre av att slitas från hem och trygghet och placeras hos fullkomliga främlingar. Fy fan.
    Men snälla nån, hur många gånger ska jag behöva säga det? En UTREDNING innebär just bara en utredning, sen bestämmer man lämpliga åtgärnder. Och oftast börjar man med stöd i hemmet, hjälp för föräldrarna att klara konflikter eller whatever de behöver hjälp med, så att barnet kan bo kvar!
  • Anonym (s)

en mamma som slår sitt barn eller pappa borde utredas... därför har vi lag på de!!!
    så jag hoppas för barnet skull at det blir utredning.... sen är det ju upp till dom vad dom tycker lämpar sig för åtgärder om det blir nåra!

• Mieria
    LadyWillow skrev 2009-04-28 21:07:31 följande:
    Men snälla nån, hur många gånger ska jag behöva säga det? En UTREDNING innebär just bara en utredning, sen bestämmer man lämpliga åtgärnder. Och oftast börjar man med stöd i hemmet, hjälp för föräldrarna att klara konflikter eller whatever de behöver hjälp med, så att barnet kan bo kvar!
    Jag vet. Det var inte dig jag pratade med utan människan som tyckte att en omplacering borde tas i beaktning. Tagga ner.
  • Anonym

VARFÖR DRA IN SOC???

Det va osmart av mamman att slå till sitt barn...Å DET FINNS INGEN URSÄKT men dra igång en utredning låter ju helt vansinnigt!!!
    Alla har väl nångång tappat fattningen på sitt/sina barn... även om inte folk slår el slagit till så tänk på den psykiska misshandeln då.. med hot å tomma ord..alla har väl nån gång sagt nå man ångrar när man varit arg..
    Det e ju faan värre å va elak verbalt än å slå till ett barn en gång.. å mår mamman så dåligt lär hon knappast göra om det!!!
    Jag tycker soc borde lägga energi för barnen som verkligen mår dåligt.. Men misstänker dagis att nå e fel så anmäler dom i viket fall...Å dom märker på ett barn om hon el han mår dåligt..!!
    Å mamman kan ju säga som det är till dAGIS. alltid bättre m öppna kort!

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:45:57 följande:

Så du kan göra en bedömning utifrån vad ts skriver på ett forum? imponerande!
    Hon gör en bedömning efter vad TS skriver, förutsatt att det gått till så som hon skrivit.

Precis lika imponerande som du gör din (be)dömning
  • Mieria

Min kompis son blir slagen varje gång han är hos sin pappa. Pappan har polisanmälts men i väntan på att soc ska handlägga deras ärende händer inte mycket. soc kanske har fullt upp att jaga ångerfulla mammor som höjt rösten. Hur kommer det sig att folk inte begriper att resurserna tragiskt nog inte är oändliga?

• Anonym (eeuuhm?)

Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:

tycker det är "bra" att mamman mår dåligt hon har ju gjort fel!!!!! aldrig rätt att slå ett barn. Om man nu gör det så hoppas jag verkligen sociala blir inkopplad!!! en som slår sitt barn misshandlar sitt barn!det är itne ok att slå någon och verkligen itne ett barn!
    kors, är TS barnmisshandlare (utifrån hennes inlägg, inga OM nu), då har jag blivit utsatt för barnmisshandel (hade ingen aning) och det är nog många fler här inne. Där ser man.. Tänka sig, ändå ser jag tillbaka på min barndom som mycket lycklig. Jag går inte runt o slår folk, jag har inga drogproblem, helt vanlig tjej faktiskt me fast jobb o allt. Måste haft tur med sån barnmisshandlare till mor.... Snälla...
  • Mieria

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 21:21:44 följande:

Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:
    kors, är TS barnmisshandlare (utifrån hennes inlägg, inga OM nu), då har jag blivit utsatt för barnmisshandel (hade ingen aning) och det är nog många fler här inne. Där ser man.. Tänka sig, ändå ser jag tillbaka på min barndom som mycket lycklig. Jag går inte runt o slår folk, jag har inga drogproblem, helt vanlig tjej faktiskt me fast jobb o allt. Måste haft tur med sån barnmisshandlare till mor.... Snälla...
    Min far var ännu värre! en riktigt råbarkad torterare. Jag hade en jävligt ful ovana som gick ut på att jag alltid försökte klättra upp på och känna på spisplattorna eller pilla i varma saker på spisen. Många gånger tog min pappa ett rejält tag i min arm och sa med hård röst åt mig att jag skulle lägga av med det där tramset omedelbart om jag inte ville bli uppburen på rummet! Jag älskar min pappa och har alltid gjort.
  • Anonym (fundersam)

Precis.

jag har fått dask på rumpan när jag var liten. inte fan anser eller ansåg jag att min pappa misshandlat mig för de.

Men visst ska man inte slå barn helt klart. emn tycker att dra in soc och sånt bara för ett mistag är väldigt drastiskt.

Som tidigare säger..
    Min syster son har en pappa som kör rattfull med barnet i bilen utan körkort LERA gånger och anser att barnet ska hålla käften på morgonen och inte störa han för han ska sova minsann-! Soc anser fortfarande att han är en lämplig pappa.. så varför skulle inte en mamma som gjort 1 fel och ångrar sig vara de?

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!