• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • näradig

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:10:12 följande:

Men på Fl sägs det ju alltid att en familj som inget har att dölja INTE far illa av en socutredning!
    nej, det har jag inte läst men jag har läst (och säkert skrivit) att de inte har något att oroa sig för.

och det hjälper ju inte vad som skrivs här.
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 17:11:27 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:10:12 följande: nej, det har jag inte läst men jag har läst (och säkert skrivit) att de inte har något att oroa sig för. och det hjälper ju inte vad som skrivs här.
    Då borde en socutredning inte heller oroa dem om de har rent mjöl i påsen.
  • LadyWillow
    näradig skrev 2009-04-28 17:03:53 följande:
    Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:
    nej, det är inte ok och det tycker inte ts heller. hur hjälper det barnet att soc kopplas in??hur kommer mamman må (som redan mår så fruktansvärt dåligt) och hur kommer DET påverka barnet positivt.nej, jag tror det är bäst att ts får lägga det här bakom sig (barnet har nog redan gjort det)att få en dask/smäll på armen och sedan förlåt och pussar i ett kärleksfullt hem vid ETT tillfälle skadar inte barnet Men en soc utredning kan göra det. Finns det däremot orsak att tro att detta kan komma att ske upprepade ggr så är det något annat men så är inte fallet.
    På vilket sätt skadar en helt vanlig utredning barnet?
  • LadyWillow

OBS! just i detta fall tror jag inte att det är nödvändigt med en utredning, verkar som om mamman inte kommer att göra om det.

• Anonym

Jag tycker inte det va så super farligt, visst det va fel men det va ju inte så att du tröp helle eller nåt allvarligt.
    Tro att alla gjort nåt liknande.
    Själv har jag "smällt" båda mina barn på fingrarna nån gång eller tagit tag i armen, efter att ha sagt till dem tundra gånger. Jag har även tagig tag i örat. Jag tycker inte detta är misshandel. Det finns sååå många som gör grymma saker mot sina barn, ruska dem slänger den i golver o.s.v
    Det bero ju mycket hur hårt man gör det också, när jag smäller på fingrarna eller ta tag i örat så gör jag ju absolut inte detta av full kraft utan mer som en markering att "nu räcker det".
    Sen tycker jag att du ska berätta som "det är" på dagis, typ att du tog tag i armen på henne.
    Jag får också dåligt samvete om nån av mina börja gråta, oftast så tar jag inte så hårt så de börjar aldrig gråta

• Anonym (10)
    LadyWillow skrev 2009-04-28 17:29:19 följande:
    OBS! just i detta fall tror jag inte att det är nödvändigt med en utredning, verkar som om mamman inte kommer att göra om det.
    Så du kan göra en bedömning utifrån vad ts skriver på ett forum? imponerande!
  • Anonym (l)

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:45:57 följande:

Har du svårigheter med att läsa....? hon skrev jag TROR, det är inte samma sak som att hon har gjord bedömmningen, vissa har verkligen ett behov att säta ord i munnen på folk....imponerande!
  • LadyWillow

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:45:57 följande:

Självklart inte. Men OM jag utgår från att det hon säger är sant. Ingen av oss vet ju vad som har hänt, utom TS. Har en bekant som har gjort samma sak och det är nog väldigt många som daskat till eller tagit hårt i sina barn NÅGON gång. Jag tror inte att det är nödvändigt med en soc utredning i sådana fall. Det skulle bli väldigt många utredningar då är jag övertygad om för övrigt.
    Utan det viktigaste är att man ber om förlåtelse för det man gjort, tydligt säger att det var fel av mig så att barnet känner det. Sen jobbar man på hur man ska reagera nästa gång man hamnar i en liknande situation.
  • LadyWillow
    Anonym skrev 2009-04-28 17:41:20 följande:
    Jag tycker inte det va så super farligt, visst det va fel men det va ju inte så att du tröp helle eller nåt allvarligt.Tro att alla gjort nåt liknande.Själv har jag "smällt" båda mina barn på fingrarna nån gång eller tagit tag i armen, efter att ha sagt till dem tundra gånger. Jag har även tagig tag i örat. Jag tycker inte detta är misshandel. Det finns sååå många som gör grymma saker mot sina barn, ruska dem slänger den i golver o.s.vDet bero ju mycket hur hårt man gör det också, när jag smäller på fingrarna eller ta tag i örat så gör jag ju absolut inte detta av full kraft utan mer som en markering att "nu räcker det".Sen tycker jag att du ska berätta som "det är" på dagis, typ att du tog tag i armen på henne.Jag får också dåligt samvete om nån av mina börja gråta, oftast så tar jag inte så hårt så de börjar aldrig gråta
    Det här tycker jag inte låter så trevligt däremot! Detta sker ju gång på gång. Tycker du ska försöka söka någon hjälp för detta. Så att lär dig att markera gränser och att förebygga att sånt här händer! Det är inte rätt att slå eller göra illa människor bara för att de är små!
  • Kärnan

Men herregud vilken låg nivå det är här inne... jag har inte läste hela tråden men det är ju helt otroligt hur folk ropar att man ska anmäla till soc till höger och vänster.
    En mamma som själv startar en tråd (eftersom hon har dåligt samvete för att hon vet att hon har gjort fel) efter att ha daskat till sin dotter på armen - är ingen barnmisshandlare.

Det är min åsikt och det står jag för.

Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!