• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym (också mamma)

Men herregud! Jag tycker att många här inne överreagerar, och jag har en känsla av att flera som svarat inte själv har barn...
    Jag har själv en trotsig 3-åring och det har hänt några gånger att jag har tagit i honom eller gett honom en dask i ändan när han har gått för långt, t ex vid vredesutbrott eller satt sig på tvären. Jag ser inte detta som barnmisshandel och absolut ingen anledning att blanda in soc, jisses... Har varit barnskötare i 8 år så jag vet att ibland tryter tålamodet, det händer den "bästa". Det viktigaste är att man är medveten om det och försöker att gå ur situationen när man känner att det börjar spåra ur, så har båda parter en chans att lugna ner sig och börja om.
    Har många goda vänner med småbarn som håller med mig, så jag tycker inte att du ska vara orolig, men ha det i bakhuvet så att det aldrig går för långt. Som förälder måste man tillrättavisa sitt barn, men inte misshandla.

• Anonym (Mijo)

Anonym (också mamma):De flesta som inte gillar barnmisshandel här inne har redan berättat att de har barn. Läs hela tråden om du ska komma med argument!

• Anonym (s)

till rättavisnig ska inte inehålla ett slag eller knytnävar eller fula ord eler nyg eller liknande!!!

• Anonym (Mijo)

Förstår inte varför en del antar att man inte har barn bara för man inte är förstående med en mamma som slår sitt barn. Jag blir riktigt rädd när en del tycker att det är okej och förespråkar att man kan göra det ofta!

• vampyria2

Hmm jag är helt emot att man slår vare sig kvinnor eller barn MEN det här handlar om att hon slog till barnet på armen och ärligt talat så hade jag aldrig rådit en kvinna att lämna sin man för att han en gång slog till henne på armen, det tror jag faktiskt ingen skulle råda nån till.

MEN man ska ta det som en varnings singnal om du TS igen får kännslan elle rentutav slår till ditt barn på armen elle liknande så bör du åtminstonde prata med BVC. de är där för att hjälpa dig i din föräldrar roll och så länge du själv tar kontakt och vill ha hjälp så är det just hjälp du får {#lang_emotions_dreamer}

• Anonym (Förnuft)

TS; du mår själv dåligt av det som hänt. Dra lärdom av det, men överreagera inte och gör inte en större sak av det än vad det är. Du gick över en gräns, men ärligt talat så tror jag många föräldrar någon gång gör samma sak.

Se till att det inte händer igen och be om ursäkt, samt se till att du tar på dig skulden och att inte dottern tror att det var hennes fel. Men någon barnmisshandlare är du inte, och det faktum att du har dåligt samvete säger mig att du är en bra mor och människa!
    Förlåt dig själv.

• Dr Mupp

Anonym (Förnuft) skrev 2009-04-29 11:57:03 följande:

TS; du mår själv dåligt av det som hänt. Dra lärdom av det, men överreagera inte och gör inte en större sak av det än vad det är. Du gick över en gräns, men ärligt talat så tror jag många föräldrar någon gång gör samma sak. Se till att det inte händer igen och be om ursäkt, samt se till att du tar på dig skulden och att inte dottern tror att det var hennes fel. Men någon barnmisshandlare är du inte, och det faktum att du har dåligt samvete säger mig att du är en bra mor och människa! Förlåt dig själv.
    min mamma spräckte skallen på min lillasyster, sen hade hon dåligt samvete över det. betyder det då att hon inte var barnmisshandlare?

Om jag snor nått i affären och sen har dåligt samvete över det, är jag ingen tjuv då?
  • Anonym (överdrift)
    Anonym skrev 2009-04-28 11:58:39 följande:
    Det var jag som skrev att jag "daskar" min son på fingrarna, jag vet inte hur du tror jag menar när jag skriver daska, men du verkar överdriva en hel del.. Att snäppa till nån på fingrarna känns knappast och det gör absolut inte ont, det bara visar att man inte få göra så., vet massa som gör så och det har fungerat.
    På bvc har de sagt att det är okej att "daska på fingrarna". Men man ska först varna barnet "nästa gång du gör så smäller jag dig på fingrarna och det gör ont!"
    Då har barnet ett val och det klassas INTE som misshandel.
  • Anonym

Tillåt mej skratta över alla moraltanter som är här.... ha ha ha ha.

• TereseA
    vampyria2 skrev 2009-04-29 11:22:37 följande:
    Hmm jag är helt emot att man slår vare sig kvinnor eller barn MEN det här handlar om att hon slog till barnet på armen och ärligt talat så hade jag aldrig rådit en kvinna att lämna sin man för att han en gång slog till henne på armen, det tror jag faktiskt ingen skulle råda nån till. MEN man ska ta det som en varnings singnal om du TS igen får kännslan elle rentutav slår till ditt barn på armen elle liknande så bör du åtminstonde prata med BVC. de är där för att hjälpa dig i din föräldrar roll och så länge du själv tar kontakt och vill ha hjälp så är det just hjälp du får
    håller med
    Dr Mupp skrev 2009-04-29 12:03:54 följande:
    min mamma spräckte skallen på min lillasyster, sen hade hon dåligt samvete över det. betyder det då att hon inte var barnmisshandlare? Om jag snor nått i affären och sen har dåligt samvete över det, är jag ingen tjuv då?
    vilken jämförelse.Går väl knappast spräcka skallen på någon om det inte vore misshandel.ska skallen spräckas krävas ju hårt slag el att man tappar barnet i golvet t.ex.

förstår inte hur du kan jämföra det med ett svagt slag på armen.
    Vad jag förstått av ts blev det inget märke efter el att det gjorde ont.Så det kan ju inte varit hårt slag.utan mer som en reflex.
    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!