• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 16:19:14 följande:

Så om ett barn säger mamma slår mig så är det inte minsta oro? Hoppas att du inte jobbar på fsk i så fall
    jag arbetar med utsatta barn.

det behöver inte innebära någon oro för personalen, nej. På samma sätt som inga ord behövs FÖR att bidra till oro.
  • näradig

Anonym (10) skrev 2009-04-28 16:24:31 följande:

Jag har läst en hel del psykologi jag med och dessutom vet jag att personalen är skyldig att anmäla och låta soc utreda. Det är inte fskpersonalen som ska göra bedömningen på hur barnet har det i sitt hem och i sin familj. Att du anser att det inte finns något att utreda säger en hel del om din kompetens!
    de ska anmäla vid oro inte för att ett barn säger sådant (det sker ofta att barn säger det och mycket värre saker)

jag ser ingen orsak till oro för ts barn och jag tvivlar på att personalen gör det.

du anser något annat, det är ok.
  • näradig

Anonym (10) skrev 2009-04-28 16:25:44 följande:

Men i detta fall HAR ju mamman slagit sitt barn dessutom!
    ja, och det kan hon ringa och säga till soc utan att de gör mer än att förklara att det givetvis inte är ok men att det kan hända. (tror jag utifrån mina erfarenheter).
    EFTERSOM att mamman mår dålig, är ångerfull och med största trolighet inte kommer göra det igen.

barnet har troligen glömt det vid det här laget och mamman mår dåligt en vecka till.

Detta är skrivet utifrån hur jag tolkar ts- och mina erfarenheter
  • missnorpan

Tycker nivån börjar sjunka barnsligt lågt här nu...
    Varför inte bara respektera att man ser saker på olika sätt i stället för att ägna sej åt pajkastning här inne?
    Tror TS inser att det hon gjorde var fel och vi får hoppas att det inte händer igen!
    Och OM det gör det så får vi i stället hoppas på att hon är så pass förståndig att hon söker hjälp för sitt beteende.
    MEN, det är en förbaskad skillnad på att "daska" till sitt barn EN gång kontra att misshandla barnet.
    Köper att förskolan har skyldighet att anmäla om dom misstänker att ett barn far illa och det tycker jag självklart dom ska göra också! Men att göra en höna av en fjäder när man inte ens känner familjen i fråga, som vissa gör här, det tycker jag är snudd på vuxenmobbning.

• LadyWillow
    missnorpan skrev 2009-04-28 16:30:28 följande:
    Tycker nivån börjar sjunka barnsligt lågt här nu...Varför inte bara respektera att man ser saker på olika sätt i stället för att ägna sej åt pajkastning här inne?Tror TS inser att det hon gjorde var fel och vi får hoppas att det inte händer igen!Och OM det gör det så får vi i stället hoppas på att hon är så pass förståndig att hon söker hjälp för sitt beteende.MEN, det är en förbaskad skillnad på att "daska" till sitt barn EN gång kontra att misshandla barnet.Köper att förskolan har skyldighet att anmäla om dom misstänker att ett barn far illa och det tycker jag självklart dom ska göra också! Men att göra en höna av en fjäder när man inte ens känner familjen i fråga, som vissa gör här, det tycker jag är snudd på vuxenmobbning.
    Men vem har gjort det? Det som har diskuterats är ju huruvida förskolepersonal bör agera om de hör ett barn säga "min mamma slår mig". Det är ingenting som de ska ignorera i alla fall!
  • Anonym (s)

tycker det är "bra" att mamman mår dåligt hon har ju gjort fel!!!!! aldrig rätt att slå ett barn.
    Om man nu gör det så hoppas jag verkligen sociala blir inkopplad!!! en som slår sitt barn misshandlar sitt barn!

det är itne ok att slå någon och verkligen itne ett barn!

• näradig

Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande:

tycker det är "bra" att mamman mår dåligt hon har ju gjort fel!!!!! aldrig rätt att slå ett barn. Om man nu gör det så hoppas jag verkligen sociala blir inkopplad!!! en som slår sitt barn misshandlar sitt barn! det är itne ok att slå någon och verkligen itne ett barn!
    nej, det är inte ok och det tycker inte ts heller. hur hjälper det barnet att soc kopplas in??

hur kommer mamman må (som redan mår så fruktansvärt dåligt) och hur kommer DET påverka barnet positivt.

nej, jag tror det är bäst att ts får lägga det här bakom sig (barnet har nog redan gjort det)

att få en dask/smäll på armen och sedan förlåt och pussar i ett kärleksfullt hem vid ETT tillfälle skadar inte barnet Men en soc utredning kan göra det. Finns det däremot orsak att tro att detta kan komma att ske upprepade ggr så är det något annat men så är inte fallet.
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 16:30:08 följande:
    Anonym (10) skrev 2009-04-28 16:25:44 följande: ja, och det kan hon ringa och säga till soc utan att de gör mer än att förklara att det givetvis inte är ok men att det kan hända. (tror jag utifrån mina erfarenheter). EFTERSOM att mamman mår dålig, är ångerfull och med största trolighet inte kommer göra det igen. barnet har troligen glömt det vid det här laget och mamman mår dåligt en vecka till. Detta är skrivet utifrån hur jag tolkar ts- och mina erfarenheter
    Hur dåligt mår man när man tänkt skylla på barnet och dessutom ljuga?
  • näradig

Anonym (10) skrev 2009-04-28 17:08:33 följande:

Hur dåligt mår man när man tänkt skylla på barnet och dessutom ljuga?
    ja, fruktansvärt eller inte alls.

har ts tänkt det?
  • Anonym (10)
    näradig skrev 2009-04-28 17:03:53 följande:
    Anonym (s) skrev 2009-04-28 16:53:31 följande: nej, det är inte ok och det tycker inte ts heller. hur hjälper det barnet att soc kopplas in?? hur kommer mamman må (som redan mår så fruktansvärt dåligt) och hur kommer DET påverka barnet positivt. nej, jag tror det är bäst att ts får lägga det här bakom sig (barnet har nog redan gjort det) att få en dask/smäll på armen och sedan förlåt och pussar i ett kärleksfullt hem vid ETT tillfälle skadar inte barnet Men en soc utredning kan göra det. Finns det däremot orsak att tro att detta kan komma att ske upprepade ggr så är det något annat men så är inte fallet.
    Men på Fl sägs det ju alltid att en familj som inget har att dölja INTE far illa av en socutredning!
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!