• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • LadyWillow
    Mieria skrev 2009-04-28 12:12:52 följande:
    Nej det är verkligen inte ok. Det är väldigt olyckligt att det som hände hände men faktum är att det HAR hänt och man kan inte ändra på det. Därför måste man fråga sig själv hur det blir bäst för barnet att gå vidare. Det funkar nämligen inte så att barnet börjar hata sin mamma efter en dask på armen. Vilket är bäst?? Att mamman som i detta fallet inser sitt misstag, säger förlåt och spenderar resten av sitt liv med att få sin lilla tjej att förstå hur värdefull hon är eller att soc kopplas in och flickans värld vänds upp och ner och förgiftas med rädslan och obehaget som det innebär för ett barn? Ni är inte särskilt psykologiska om ni tror på det senare.
    Jag tror ingen härinne vill att TS barn ska omplaceras. Men:
    All personal på dagis har ett ansvar att följa upp om de skulle höra att ett barn sa som TS barn. De kan ju inte veta vilka barn som "bara" har råkat ut för det en gång, och vilka som faktiskt blir slagna hemma. Bara för att man anmäler till Soc, betyder det inte att barnet blir omhändertaget utan utredning. soc utreder alltid först och försöker sen sätta in stödåtgärder så att barnet kan bo kvar. I absolut sista hand sker en omplacering.
  • Anonym (10)

Anonym (eeuuhm?) skrev 2009-04-28 14:20:28 följande:

Ok, vill ni att mamman ska förlora sin dotter och bli inspärrad eller? Skärp till er nu! Får väl vara glad att inte min bror blev omhändertagen för att min mamma klappa till honom av ren chock när han som tvååring höll på att rusa ut framför en långtradare. (som hon har mått dåligt över i alla år) men tro´t eller ej, hon har alltid varit och är världens bästa mamma!
    Jag har skrivit att mamman bör söka hjälp pga att hon blir frustrerad och kan tappa spärren. Ts har själv skrivit att hon blir rädd för sitt barns utbrott och kan inte hantera de... Dags att söka hjälp då den gulliga 3-åringen snart kan bli ett tonårsmonster med en mamma som varken kan hantera sina känslor och hennes humör.
  • näradig

Anonym (10) skrev 2009-04-28 12:53:08 följande:

Lägger mig i er diskussion. Hur tänker du när du skriver som du gör? Klart misshandel förekommer även i "fina" familjer. Det har ju bevisats gång på gång när allt uppdagats och omgivningen inget sett och inte alls kunnat förstå att familjen levt under vidriga omständigheter med misshandel (psykisk eller psykisk). Det syns inte alltid utåt!
    "fina familjer" ??

ja misshandel, incest, vanvård och annat finns överallt.

i fsk får man höra det ts dotter sa flera ggr i veckan. och det anmäls inte flera ggr i veckan. det som ts beskriver gör troligen inte att de misstänker att barnet far illa och i andrafall så misstänker det de utan att barnet säger något.

Att barnet säger så inför mamma och är på sitt vanliga sätt säger mycket. de har nog läst psykologi.

Jag arbetar med utsatta barn och jag kämpar för att göra barn hörda.

jag gör ca 2 anmälningar till sociala myndigheter (ang barn som far illa) Per år. jag tycker man ska anmäla en gång för mycket än en gång för lite.

jag anser inte att det finns något att anmäla eller utreda i ts fall och jag tror att förskolan tycker det samma.
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:31:19 följande:
    jo, självklart gör de så (för BARNETS skull). de anmäler om de misstänker att barnet far illa . och det behöver man inte bli slagen för att göra och det ts berättar om ger inte mig någon orsak att tro att barnet far illa i hemmet (tvärt om)
    Förklara gärna hur personalen vet att det är så här. De vet ju ENDAST vad barnet sagt. Och om ett barn säger att mamma slår mig och man inte talat med mamman måste man anmäla.
  • näradig

Anonym (Mijo) skrev 2009-04-28 16:10:50 följande:

Förklara gärna hur personalen vet att det är så här. De vet ju ENDAST vad barnet sagt. Och om ett barn säger att mamma slår mig och man inte talat med mamman måste man anmäla.
    nej, de måste
  • näradig

nej, de måste
  • näradig

nej, de måste
  • näradig

nej, de måste
  • Anonym (Mijo)
    näradig skrev 2009-04-28 12:32:52 följande:
    ja, något sådant tvivlar jag på att de skulle utsätta barnet för (varför i hela fridens namn skulle de??) nej, de ser nog till barnets bästa, tar upp det med föräldrarna och uppmuntrar dem.
    Uppmuntra? Till vad? Att slå mer? Ja för barnmisshandel! Klapp på kinden till alla!
  • Anonym (Mijo)
    Mieria skrev 2009-04-28 12:36:44 följande:
    Jag hoppas det! Men läser man supermorsorna på fl:s inlägg verkar det som om omplacering av barnet borde ske omgående. Jag är seriöst mer bekymrad över deras barn än över ts. En människa som spyr galla över någon så som folk gör tidigare i tråden känns potentiellt mer farlig än en mamma som gjorde bort sig en gång och mår dåligt av det.
    Vem har sagt att de ska placeras? har läst hela tråden och inte läst det någon stans
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!