• Anonym

Jag "slog " min 3 åring!

Vet inte var jag ska börja, mår så dåligt redan och har dåligt samvete.
    Allt började imorse när jag väckte min 3 åriga dotter för att lämna henne på dagis och därefter åka till jobbet.
    Väckte henne lungt med en puss på kinden och tog upp henne för att kissa.
    Allt gick bra fram till dess att jag började klä på henne. Hon vägrade, ville ha pyjamasen på sig igen. Började gråta och vägrade göra som jag sa. Klockan var redan för mycket och jag kände att jag kommer försent.
    Jag gjorde verkligen allt ifrån mig på det lugnaste sättet och till slut tappade jag kontrollen och slog henne på armen med min hand. Är ingen misshandlare och slår inte mitt barn men imorse hände det bara. Hatar mig själv för det.
    Och inte nog med det, när vi kom till dagisen och hon gick till fröken så sa jag att hon var lite trött och grynig. Det sa hon också och gick till fröken sen så hörde jag henne säga, jag är ledsen, mamma slår mig.
    Vad ska jag göra, jag kan inte tvätta bort det. Vad ska jag säga om personalen frågar mig?
    :(

• Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!
  • Anonym

Berätta för personalen när du hämtar henne.
    Säg som det är

• tillit71

Om personalen gör sitt jobb riktigt lär dom säkert lyssna på flickan och gör en anmälan till socialen. Det är deras skyldighet. Det är bara att säga sanningen. Lycka Till.

• Anonym (tjej)

Det kan brista för alla.
    Om detta bara var ett engångsgrej så borde du inte oroa dig.
    Ja antigen säger du sanningen till dagispersonalen eller oxå en liten vit lögn. tex att du har börjat uppfostra på ett annat vis, som att sätta i timeout osv. och att allt detta som är nytt för dottern kanske uppfattas fel av henne.

Barn säger mycket för att få uppmärksamhet. försök förklara för dotter att det inte var meningen och att mamma är ledsen. så tror jag inte att dottern säger det fler gg..

• Anonym

Tar de verkligen det på allvar när en 3 åring säger nåt sånt?

• HejhejMonica

Gör de en anmälan om en mamma slår barnet på armen???
    Ok det kanske de gör, hur hårt slog du ts?
    Jag kommer ihåg för nån dag sen då min dotter hade en insekt på armen o jag slog bort den på hennes arm, blev rädd själv. då skrek min dotter, mamma slår mig.

Var ju inte alls meningen, skulle ju slå bort djuret.

• Candra
    Anonym skrev 2009-04-27 07:38:47 följande:
    De måste ta det på allvar.
  • HejhejMonica
    Anonym skrev 2009-04-27 07:38:47 följande:
    Hur hårt slog du? Och du borde nog ringa till dagis, och säga som det är, berätta hela historien. Jag tror inte de anmäler nu, men om det upprepar sig så görs det nog en anmälning.
  • HejhejMonica

Äsch förstår att du mår skit ts. Jag mådde skitdåligt när jag svor och skrek åt min dotter när jag var stressad ie n affär o hon sprang bort hela tiden.
    Det finns skitjobbiga situationer, men känner du att det är jobbigt, så sök hjälp.
    Ingen mår bättre av att du också mår dåligt

• Anonym (***)

Om ett barn berättar på förskolan att det blir slaget hemma så är skolan skyldig att anmäla. Jag förutsätter att även personalen på TS förskola är utbildade och medvetna om detta.

• Pelargonen

Anonym (tjej) skrev 2009-04-27 07:38:08 följande:

Barn säger mycket för att få uppmärksamhet. försök förklara för dotter att det inte var meningen och att mamma är ledsen. så tror jag inte att dottern säger det fler gg..
    Fast den här dottern har ju inte sagt det för att få uppmärksamhet utan för att det är sant.
Svar på tråden Jag "slog " min 3 åring!