Anonym (???) skrev 2009-05-06 08:01:29 följande:
Avis? Är du på riktigt? Jag skulle aldrig få för mig att ta emot bidrag jag inte behöver. Vill jag ha pengar är ja berättigad till bidrag, men jag klarar mig utan. Varför skulle jag vara avis på en människa som utnyttjar systemet fast hon inte behöver det? Jag blir mest sorgsen när jag läser sånt här, snaran dras åt för sjukskrivna som får det svårare och svårare just för att man vill komma åt folk som tar ut bidrag utan att behöva det.
Ts klagar på folks fördommar men det ju ju sånna som hon som bidrar till dem. Jag är glad över att bo i ett land där
ma kan få hjälp om man blir sjuk eller arbetslös, men det systemet kommer inte finnas länge till om folk fortsätter at utnyttja det. Det är så typiskt at ropa avundsjuka, det är mycket lättare än att tänka till en extra gång och inse vad
Ts beteende gör mot andr sjukskrivna. Anonym (Blomma) skrev 2009-05-06 07:49:19 följande:
Frågan är snarare om DU är på riktig?!
Vad är det du har svårt att begripa? TS är sjuk och har därför rätt till ersättning från FK vilket de tydligen redan beviljat efter utredning.
Vad TS sedan gör på sin fritid har varken du, jag eller ngn annan med att göra.
Det skulle däremot inte förvåna mig om du tyckte att man inte har rätt till en fritid om man får ersättning från statliga pengar...
Sen vill jag veta på vilket sätt du menar att TS skulle "utnyttja systemet"?
Hon skriver att hon lider av depression, ångest mm..mm.. och att hon knappt gått ut ur huset det sista året. Tycker du det låter så friskt att man skulle kunna sköta ett jobb?
För vilka arbetsgivare skulle acceptera att man då och då mår så dåligt att man inte dyker upp på jobbet, att man helt utan förvarning blir inlagd på psyk och därmed inte kan jobba osv osv?
Vad TS gör med sina pengar bestämmer bara hon för staten kommer väl inte och räddar henne om hon går minus på sitt börshandlande, eller hur?
Hade TS istället förklarat att hon förlorar på börsen varje dag så hade INGEN tyckt att det var "bedrägerier, omoraliskt, fel" osv.
Folk stör sig helt enkelt på att man tjänar pengar med hjälp av sina sparmedel.
Punkt.