• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84
    Fru T skrev 2009-05-20 11:08:40 följande:
    Nu regnar det igen å nu måste ja gå
    Så typsikt, håller tummarna för att det slutar så du slipper regnet när du går!
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-05-20 10:38:31 följande:
    det tråkiga är ju att dom brukar ha en förmåga att vissna ganska fort men några dagar håller dom sig å sen är det ju bara att hemta nya Sen ska man förklara för katterna att dom är ajaj me
    Ja när man väl har tagit in dem så vissnar de ju fort. Men jag tänkte att de kunde vara fina att dekorera festlokalen med kanske så då plockar vi ju dem på morgonen i så fall. Eller inte jag då, men andra
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-20 09:16:21 följande:
    Idag skulle vi ha åkt på rul
    många styrkekramar till dig
    Maria84 skrev 2009-05-20 09:14:03 följande:
    Olika priser överallt, men 50-150kr kan jag tänka mig. Om du hade tänkt dig att han skulle sövas inför klippningen så kostar det nog mera. Testat att lägga honom på rygg vid klippning? Eller att en håller och den andra klipper? Bångstyriga kaniner har man varit med om
    vi har försökt med att lägga honom på rygg men då får han rejäl panik.vi brukar vara två när vi klipper hans klor.men numera fattar han vad som ska ske när man försöker hålla tassen.är rädd för att råka skada kaninen då han far iväg när man ska klippa hans klor
  • Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-20 09:26:16 följande:
    Ja, vem har inte badat där nångång. ;) Ljuva minnen.(Har inte bott i lambo, men haade kompisar där, då och nu.)
    visst var det ett toppenställe att bada på.ibland saknar man det "badstället"
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 09:28:23 följande:
    Ja jag visste redan hur jag ville ha det men var tveksam på om det var genomförbart och framförallt om det var något som passade mig. Men hon var jättenöjd och sa att det var roligt med nån som för en gångs skull tagit fram en bild som var något som hon också skulle rekomendera. Tydligen var det ovanligt! Så det gick snabbt och smärtfritt och förhoppningsvis blir det fint när allt är på plats!Just nu känns det som att man är väldigt självkritisk och hittar fel på allt.
    du kommer bli en jättefin brud.ska ni döpa lillen samtidigt?
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-05-20 11:35:19 följande:
    visst var det ett toppenställe att bada på.ibland saknar man det "badstället" du kommer bli en jättefin brud.ska ni döpa lillen samtidigt?
    Tack, vad gullig du är!
    Ja det ska vi. Det är lite roligt för Lucas är född på en söndag och döptes en söndag på hans 6-månadersdag. Linus är född på en lördag och kommer döpas på en lördag på hans 6-månadersdag
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 11:43:49 följande:
    Tack, vad gullig du är!Ja det ska vi. Det är lite roligt för Lucas är född på en söndag och döptes en söndag på hans 6-månadersdag. Linus är född på en lördag och kommer döpas på en lördag på hans 6-månadersdag
    vad skoj.min linus döptes oxå på sin 6-månadersdag,i vreta kloster prästgård.
    ush villket tråkigt väder det är igen.här ska man snart ta och gå och hämta stora tösen.

får se om vi ska hitta på nått när maken har slutat jobbet

imorrn blir ska jag och tösen till marayah.ska bli kul att komma iväg lite och även få se vår gamla lya*skratt*nackdelen är att jag har inga roliga minnen från den lägenheten då vi bodde där när vi miste vår ängel
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-19 21:46:28 följande:
    hehe ja så det kan va... Man vet ju aldrig hur en andra graviditet blir men ja vill verkligen inte riskera att vara helt utslagen i 5 månader när ja då även kommer ha ett barn redan att ta hand om, det skulle inte gå.. å att ha flera år emellan är inget alternativ för oss dels för att mannen inte är pyrung å sen va vi överens om att ett barn räcker gott å väl redan innan ja blev gravid... Han har ju dessutom två vuxna å ett barnbarn redan
    fast skumt nog har jag en "jobbigare" graviditet den här gången när jag trivs bättre som gravid! Första gången hade jag typ inga krämpor alls och kunde dessutom ligga på soffan hur mycket jag ville
    Så igentligen är den här graviditeten mycket värre, dels för att jag har foglossningar och mår fysiskt sämre den här gången och dels för att jag har hundar, barn, hus, trädgård och jobb den här gången.
    Men sen är jag ju mitt inne i den bästa tiden som gravid också.... om en månad eller två kanske jag inte alls är lika förtjust i det längre
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-05-20 11:49:20 följande:
    vad skoj.min linus döptes oxå på sin 6-månadersdag,i vreta kloster prästgård.ush villket tråkigt väder det är igen.här ska man snart ta och gå och hämta stora tösen.får se om vi ska hitta på nått när maken har slutat jobbetimorrn blir ska jag och tösen till marayah.ska bli kul att komma iväg lite och även få se vår gamla lya*skratt*nackdelen är att jag har inga roliga minnen från den lägenheten då vi bodde där när vi miste vår ängel
    Då ses vi där för jag oxå dit
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Stolt Enbarnsmamma

Nuhar bovärden kollat in vår gamla lägenhet och inte en enda anmärkning fick vi han berättade att detta var den lättaste besiktningen han haft på länge så det kändes skönt att höra

Leos och Vincents mamma: Du får gärna hälsa till Diana!

• Leos och Vincents mamma
    Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-05-20 12:06:40 följande:
    Nuhar bovärden kollat in vår gamla lägenhet och inte en enda anmärkning fick vi han berättade att detta var den lättaste besiktningen han haft på länge så det kändes skönt att höra Leos och Vincents mamma: Du får gärna hälsa till Diana!
    Vad skönt för er
    Ja, det ska jag göra
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4