• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma

Nu är vi precis hemkommna från parken zoo Har haft en underbar dag. Jättebra väder o båda vi o barnen hade kul o det var uppskattat Vincent har åkt karusell för första gången o blev helt till sig när han såg alla djuren så dit kommer vi åka fler ggr. Visst, det är inte superstort, men ganska lagom ändå för barnen. Tog iaf längre tid att gå igenom än vad jag trodde först.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Vi ska nog åka till skänninge marknaden imorgon om vi inte bestämmer oss för nåt annat Älskar att ha semester o inget direkt inplanerat utan bara vara spontana

• Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-04 21:22:34 följande:
    Mina bristningar kom när ja gick över å det me basta (dom på rumpan kom iofs innan men dom bryr ja mig inte om)
    Jag har hört att det finns ärftliga faktorer med det här med bristningar. Men det var ingen vetenskaplig källa, så jag vet inte säkert.

Det enda jag vet är att jag ha bristningar högt upp på låren, vid höftböjaren. De fick jag i tonåren när mina muskler växte lite för snabbt. :/ och har ingenting med graviditeten att göra.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-04 21:29:21 följande:
    Jag har hört att det finns ärftliga faktorer med det här med bristningar. Men det var ingen vetenskaplig källa, så jag vet inte säkert.Det enda jag vet är att jag ha bristningar högt upp på låren, vid höftböjaren. De fick jag i tonåren när mina muskler växte lite för snabbt. :/ och har ingenting med graviditeten att göra.
    ja hormoner å ärftligehet ska det ju bero på säger dom, men ja vet inte ja tror faktist det har lite med hur stor magen blir åsså... just nu ser min mage ut som en gammal kärrings å naveln ser rutten ut

Jag har även konstaterat att ja har fått delade magmuskler {#lang_emotions_cry} DET känns tungt för mig!
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09

Jag hade ju stor mage båda ggr, men fick aldrig en enda bristning. Har oxå hört det där med ärftlighet. Min mamma fick heller inga bristningar.

• Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:48:48 följande:
    Jag hade ju stor mage båda ggr, men fick aldrig en enda bristning. Har oxå hört det där med ärftlighet. Min mamma fick heller inga bristningar.
    varken min mor eller mormor har några bristningar att tala om. Mormor har fått tre å mamma fyra barn...
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:48:48 följande:
    ja mena att ja tror det beror lite av en kombo liksom...
    Fru T skrev 2009-08-04 21:50:49 följande:
    varken min mor eller mormor har några bristningar att tala om. Mormor har fått tre å mamma fyra barn...
    Ja, det där är ju verkligen såå olika. O ingen verkar ju veta helt säkert vad det beror på heller. Likadant som det där med att smörja in magen så ska man slippa bristningar. Nu gjorde ju jag det visserligen varje kväll som en mysig ritual, men har flera kompisar som oxå gjorde det men som fick massa bristningar o så har jag en kompis som aldrig smörjde in magen o hon fick inte en enda.
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-04 21:52:46 följande:
    Ja, det där är ju verkligen såå olika. O ingen verkar ju veta helt säkert vad det beror på heller. Likadant som det där med att smörja in magen så ska man slippa bristningar. Nu gjorde ju jag det visserligen varje kväll som en mysig ritual, men har flera kompisar som oxå gjorde det men som fick massa bristningar o så har jag en kompis som aldrig smörjde in magen o hon fick inte en enda.
    ja gjorde det morgon å kväll
  • JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-04 21:51:26 följande:
    ja mena att ja tror det beror lite av en kombo liksom...
    Det tror jag med. Enligt bm beror det på hormoner och det finns inte en enda kräm som kan bota det.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4