• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84

Hm svärfar ringde nyss och bjöd oss på middag ikväll. Gratis middag är ju aldrig fel men sällskapet hade ju kunnat vara lite bättre kanske. Svärmor har spätt på mitt ogillande av henne så att säga sen hennes reaktion när hon fick veta att vi skulle ha barn igen, ignorerade både oss och barnen och hon sa inte grattis. Och nu har hon inte sagt nåt heller om att vi förlorat Liten. Hon jublar förmodligen!
    Så vi har inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska dit eller inte. Hade sett fram emot en mysfredag med familjen bara.

• Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-22 11:10:41 följande:
    Hm svärfar ringde nyss och bjöd oss på middag ikväll. Gratis middag är ju aldrig fel men sällskapet hade ju kunnat vara lite bättre kanske. Svärmor har spätt på mitt ogillande av henne så att säga sen hennes reaktion när hon fick veta att vi skulle ha barn igen, ignorerade både oss och barnen och hon sa inte grattis. Och nu har hon inte sagt nåt heller om att vi förlorat Liten. Hon jublar förmodligen! Så vi har inte riktigt bestämt oss ännu om vi ska dit eller inte. Hade sett fram emot en mysfredag med familjen bara.
    ush villken elak svärmor.
    Skorpan08 skrev 2009-05-22 10:09:32 följande:
    Det förstår jag att ni måste göra, det är ju inte billigt direkt att flytta. 
    ja flytta är inte billigt,som tur är fick vi tag i billig flytthjälp.ni får ha en bra dag på busfabriken

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-22 10:21:21 följande:
    Hade varit jätteskoj att följa med men sambon är hemma idag så det blir mys o städning här hemma, sen ska vi nog till busfabriken på söndag.Trist väder det är nu då, det var ju så fint igår kväll. Vi hade tänkt åka till stångebro o åka karusell, men får hoppas att det blir finare i helgen.
    vi ska ev dit på söndag då de har barndagen där då
  • thelifesaviour

Herregud.. Vi var nyss ute på Coop Forum för att göra lite inför-helgen-shopping, där var det rätt lugnt som vanligt, men jag har ALDRIG sett så mycket bilar på Ikano/IKEA förut, har folk inget vettigare för sig en ledig fredag?!

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-22 12:45:25 följande:
    Herregud.. Vi var nyss ute på Coop Forum för att göra lite inför-helgen-shopping, där var det rätt lugnt som vanligt, men jag har ALDRIG sett så mycket bilar på Ikano/IKEA förut, har folk inget vettigare för sig en ledig fredag?!
    Åh vad jobbigt! Men det brukar bli så när folk är lediga och det är dåligt väder.
    Vi ska åka runt nu och kolla olika priser på mat inför bröllopet. Åker nog till City Gross först, sen Axfood där jag tror att vi kan få bäst pris.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    thelifesaviour skrev 2009-05-22 12:45:25 följande:
    Inte när det är dåligt väder iaf Dessutom är det ju barnbidrags helg nu, så folk shoppar väl en del nu då man fick barnbidraget i onsdags.
    Vi var o handlade en del på Maxi i onsdags o herregud vad folk! De flesta verkar verkligen leva på barnbidraget fram till lönen. För det var massor med välling o blöjor o såna saker.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-05-22 12:20:11 följande:
    ush villken elak svärmor. ja flytta är inte billigt,som tur är fick vi tag i billig flytthjälp.ni får ha en bra dag på busfabrikenLeos och Vincents mamma skrev 2009-05-22 10:21:21 följande: vi ska ev dit på söndag då de har barndagen där då
    Vi funderar att oxå åka dit på söndag istället. Är ju så ostadigt väder nu, lite sol ibland för att nästa sekund nästan börja regna.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T

Snart står det ett lass blåbärsbullar ur "Leila bakar" i ugnen å kokostopparna smakar mumma... Mormor å ja har fått upp farten å skulle nog kunna baka ännu mer men frysen är INTE stor så vi får ge oss nu =) men ja har kommit igång så det blir nog lite mer bak i helgen

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Maria84

Det skulle tydligen vara varannan dag väder nu enligt Corren, så imorron skulle det bli bättre väder för att sen på söndag regna igen, och så bättre på måndag igen. Och på måndag hoppas jag verkligen på sol för då ska jag in till stan och träffa några vänner och deras barn och vi har inte setts på länge nu sen de började jobba.

Vi åker till svärisarna ändå, svärmor är inte hemma Ska åka strax här så vi hinner fixa lite annat innan vi ska vara där.

• Skorpan08

Jösses så trött jag är nu! Har nyligen kommkit hem efter tre timmar i busfabriken och en snabbis på ikano. Man blir helt slut i huvudet efter busfabrikens stimm. Men gissa om Elin tyckte det var skoj att åka rutchkana med sina storasystrar. Hon blev helt förtvivlad när vi gick iväg från dom. Och som det sagts redan, det var smockfullt på ikano. Men Pernilla ville desperat dit för att köpa en grej, så det blev en snabbis dit. Så nu blir det att slappa en timme innan kusinerna från huvudstaden kommer. Då är det fullt ös igen!

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Firstandhappy

mmm Johan Palm va ju på ikano... hysteriskt mycket folk...

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4