• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-23 22:10:37 följande:
    minst sagt! för att inte tala om dom på övertid...Nellie behaga inte komma fören 8 dagar efter BF och dom 8 dagarna var inte roliga.... gick upp på morgonen, satte mig i soffan och sen satt jag där och tjöt som en gris tills det var dags att gå och lägga sig. Kommer ihåg att min sambos bror kom förbi en sväng någon av dom dagarna och trodde att världens katastrof inträffat och något typ dött eller nåt, när han fick syn på mig
    Jag och bebis har bestämt att sju dagar över tiden är lagom. Får se om den kan hålla sit löfte. ;) Hade varit coolt att ha födelsedatumet 090807. =)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 22:15:34 följande:
    Jag och bebis har bestämt att sju dagar över tiden är lagom. Får se om den kan hålla sit löfte. ;) Hade varit coolt att ha födelsedatumet 090807. =)
    då lär du nog inte få den dan bebisen verkar vara retfulla typer!
    Själv skulle jag gärna pricka in 090909 men det är nog bara glömma!
    Nellie var beräknad till 2 maj, det enda datum jag absolut inte ville att hon skulle födas på var den 9 maj eftersom sambon fyller då.
    Så gissa vilken morgon jag vaknade med värkar...... självklart den 9 maj!
    Dock tog hon 1 och 1/2 dygn på sig att komma ut så dom hann få varsin födelsedag ändå!
    Men som sagt, bebisar är retfulla typer!
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-23 22:20:48 följande:
    då lär du nog inte få den dan bebisen verkar vara retfulla typer!Själv skulle jag gärna pricka in 090909 men det är nog bara glömma!Nellie var beräknad till 2 maj, det enda datum jag absolut inte ville att hon skulle födas på var den 9 maj eftersom sambon fyller då.Så gissa vilken morgon jag vaknade med värkar...... självklart den 9 maj!Dock tog hon 1 och 1/2 dygn på sig att komma ut så dom hann få varsin födelsedag ändå!Men som sagt, bebisar är retfulla typer!
    Ja, troligen blir det så. Det är ju som sagt bebisen som bestämmer sin egen födelsedag (oftast).
    Fy vad retligt, men tur att hon tog tid på sig iaf.
    Jag kanske får sätta upp ett annat datum, så kanske den retas och kommer sjunde iaf. ;) Fast vårt barn är nog inte så lättlurat. ;)
    090808 och 090809 funkar ju också iof, men som du säger, den kommer säkert den fjortoende bara därför. hihi.
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 22:28:41 följande:
    Ja, troligen blir det så. Det är ju som sagt bebisen som bestämmer sin egen födelsedag (oftast). Fy vad retligt, men tur att hon tog tid på sig iaf. Jag kanske får sätta upp ett annat datum, så kanske den retas och kommer sjunde iaf. ;) Fast vårt barn är nog inte så lättlurat. ;) 090808 och 090809 funkar ju också iof, men som du säger, den kommer säkert den fjortoende bara därför. hihi.
    det roliga är att nellie nu är supersur för att hon fyller efter sin pappa...
    rätt åt ungen när hon inte kunde komma ut i tid!
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-05-23 22:30:57 följande:
    det roliga är att nellie nu är supersur för att hon fyller efter sin pappa...rätt åt ungen när hon inte kunde komma ut i tid!
    Haha! Vad roligt.
    Än så länge förstår hon ju inte att det var hon själv som bestämde datum. Det fattar man nog inte förrän man själv väntar barn. Inte bara att beställa så att säga, varken barn eller födelsedag.
  • Mandarin
    Firstandhappy skrev 2009-05-23 15:32:07 följande:
    nu har morfar åkt. 5 Fucking borr fattigare för att borra 4 hål för att sätta upp en hatthylla ordentligt.. skitväggar säger jag bara..
    Köp en regel betecktor eller knacka det är det ända som funkar, fb lambohovsbo
  • Mandarin

Sombon tog med sig Amanda till Stockholm (TKD tävling) så här har det varit lungt hela dag. Blev en sväng till Babyproffen för att hämta en ny ryggbräda till Alex vagn. Jag har hört så mycket negatft om dom just vid reklamationer men de har alltid varit trevliga mot mig när jag gjort det.
    Tejerna har fått 2 nya kusiner, så vi handlade lite åt dom också.
    Bara jag och små tjejerna här. De somade vid 8 och nu är det ganska tråkigt och ensamt här framför tven... bläää nu får be allt ta och komma hem snart.

• Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2009-05-23 19:42:04 följande:
    Fast skönast är nog riktig massage utförd av en person. framför dessa stolar som finns.
    Japp, verkligen! O jag som har ont i ryggen kan inte med de där stolarna, för obekväma.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Mandarin skrev 2009-05-23 22:56:56 följande:
    Köp en regel betecktor eller knacka det är det ända som funkar, fb lambohovsbo
    nej alltså... väggarna har ÄTIT UPP 5 borr, dvs sliti sönder dom pga de hårda väggarna.. (betong med MASSA slagg)

Hitta reglar kan jag göra utan att ha en detektor så det är inga problem..
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-23 23:48:29 följande:
    Japp, verkligen! O jag som har ont i ryggen kan inte med de där stolarna, för obekväma.
    tror det beror på om man sitter i en 10 000 kr stol eller en 80 000 kr stol, gillar inte heller de "billiga" varianterna men den som de har på sambons jobb är lööövelyy.. som sagt gratis så kan jag ta att den inte masserar "perfekt" alla gånger.
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-05-24 00:07:35 följande:
    nej alltså... väggarna har ÄTIT UPP 5 borr, dvs sliti sönder dom pga de hårda väggarna.. (betong med MASSA slagg)Hitta reglar kan jag göra utan att ha en detektor så det är inga problem.. tror det beror på om man sitter i en 10 000 kr stol eller en 80 000 kr stol, gillar inte heller de "billiga" varianterna men den som de har på sambons jobb är lööövelyy.. som sagt gratis så kan jag ta att den inte masserar "perfekt" alla gånger.
    Ja, det förstår jag. Gratis är ju som bekant gott
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4