Vincent var själv på dagis idag i 40 min, han blev ledsen som väntat när jag gick, men slutade när han fick nappen. Allt flyter på hur bra som helst när jag är där, då bryr han sig inte alls om mig, men vi har ju alltid haft lite svårt när vi går iväg. Men är bara att acceptera att han är ett sånt barn. Han har ju alltid velat vara nära o så.
Medans Leo inte var så alls. Men det ska nog gå bra detta ändå
Klart det är viktigt att ställa frågor på dagis! Man måste ju vara engagerad som förälder. Nu vet ju vi ganska mycket sen innan eftersom Leo gått i flera år, men detta är ju ändå ett nytt dagis med andra rutiner o så, så det är klart man måste vara frågvis, vill ju veta vad de gör med mina barn när vi inte är där. Och jag ser det bara som roligt att få vara med nu på inskolningen, är ju ett bra tillfälle att få vara med sitt barn på dagis. Även om föräldrarna ska hålla sig i bakgrunden o låta personalen få ta överhanden.
Vi hade Leo 15 timmar på det förra dagiset, då gick han onsdag, torsdag, fredag 9-14..jättebra för oss var det! Då blev det långledigt från fredag till onsdag.
På dagiset innan var det måndag, onsdag o fredag, men det var inte bra, tyvärr fick vi inte välja där. Men gillade inte att det blev så hoppigt o Leo blev helt förvirrad av att gå en dag o sen vara hemma en dag o sen gå till dagis igen.