• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 17:53:50 följande:
    Ja det är ju så klart det viktigaste och det försökte de förklara också. Vi hade med all säkerhet kunnat lämna Lucas och han hade inte ens märkt att vi var borta Mén man måste ju trots allt ha den här inskolningstiden så att barn och pedagoger får lära känna varandra lite bättre osv. På vårt dagis är ju alla nya barn så de lär få fullt upp
    precis, personalen tog med sig wille själva igår på en promenad, hade gått hur bra som helst..
  • Leos och Vincents mamma

Vincent var själv på dagis idag i 40 min, han blev ledsen som väntat när jag gick, men slutade när han fick nappen. Allt flyter på hur bra som helst när jag är där, då bryr han sig inte alls om mig, men vi har ju alltid haft lite svårt när vi går iväg. Men är bara att acceptera att han är ett sånt barn. Han har ju alltid velat vara nära o så.
    Medans Leo inte var så alls. Men det ska nog gå bra detta ändå

Klart det är viktigt att ställa frågor på dagis! Man måste ju vara engagerad som förälder. Nu vet ju vi ganska mycket sen innan eftersom Leo gått i flera år, men detta är ju ändå ett nytt dagis med andra rutiner o så, så det är klart man måste vara frågvis, vill ju veta vad de gör med mina barn när vi inte är där. Och jag ser det bara som roligt att få vara med nu på inskolningen, är ju ett bra tillfälle att få vara med sitt barn på dagis. Även om föräldrarna ska hålla sig i bakgrunden o låta personalen få ta överhanden.

Vi hade Leo 15 timmar på det förra dagiset, då gick han onsdag, torsdag, fredag 9-14..jättebra för oss var det! Då blev det långledigt från fredag till onsdag.
    På dagiset innan var det måndag, onsdag o fredag, men det var inte bra, tyvärr fick vi inte välja där. Men gillade inte att det blev så hoppigt o Leo blev helt förvirrad av att gå en dag o sen vara hemma en dag o sen gå till dagis igen.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

vi kommer med att få gå mån tis o tors... lite hoppigt men ska ju bara vara så i ca 2 mån..

• JePaLuLi

Jag är lite emot det här med 15 timmar egentligen. Dels betalar man lika mycket som om vi skulle ha honom där heltid. Sen är det ju faktiskt så att förskolan har en läroplan, hur ska min son hinna med allt som står i den på ynka 15 timmar?
    Nu säger jag inte det här för att få lämna honom längre, gudarna ska veta att det är ångestladdat att lämna min lille kille. Men jag har funderat en hel del över det här.
    Det är ungefär som att man skulle säga till skolbarnen som har abretslösa/föräldralediga föräldrar att de bara får vara i skolan 15 timmar i veckan?!
    Jag ska knåpa ihop ett blogginlägg om detta nu.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour

Usch vilken ångestmorgon. Allt jag tänker på är bebis i säte. Hoppas hoppas hoppas h*n vänt sig på måndag eller att ett vändingsförsök fungerar. Jag vill inte snittas, jag vill verkligen inte. Jag vill få föda fram mitt barn själv, det är en upplevelse jag har sett fram emot så länge nu. Usch, känner mig så fruktansvärt egoistisk när jag tänker så. Allt som görs är ju för att det är bäst för bebis, vilket är viktigast.. Men jag vill verkligen inte. Ni kan väl hålla alla era tummar och tår för att h*n vänder sig?

jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-08-15 09:28:18 följande:
    Usch vilken ångestmorgon. Allt jag tänker på är bebis i säte. Hoppas hoppas hoppas h*n vänt sig på måndag eller att ett vändingsförsök fungerar. Jag vill inte snittas, jag vill verkligen inte. Jag vill få föda fram mitt barn själv, det är en upplevelse jag har sett fram emot så länge nu. Usch, känner mig så fruktansvärt egoistisk när jag tänker så. Allt som görs är ju för att det är bäst för bebis, vilket är viktigast.. Men jag vill verkligen inte. Ni kan väl hålla alla era tummar och tår för att h*n vänder sig?
    Självklart hoppas vi att h*n vänder på sig!
    Jag förstår verkligen dina känslor.
  • Skorpan08
    Fru T skrev 2009-08-14 19:00:51 följande:
    iii kan ni sluta snacka dagis!ja får ångest bara ja tänker på´t å då har ja ändå ett helt år kvar tills det är dax det ser ut som vi kommer köpa lägenhet i parhus som ska byggas i tallboda inget är klart men vi va på banken idag å allt ser possetivt ut... å därvid ligger det ett helt nybyggt dagis som det talas välldigt gått om så det blir att kolla upp, å sen vimlar det ju av dagis i tallboda
    Då blir vi ju "grannar". Vi bor ju bakom Tallboda. Många bra dagis finns det där.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Skorpan08
    JePaLuLi skrev 2009-08-14 19:20:21 följande:
    Nä det kan vi inte Ni som har era barn på dagis sen tidigare: Vad är att föredra när det gäller tider?Vi fick styra våra 15 timmar som vi ville och han fick vara med och äta tre dagar i veckan. Är det då smidigast att ta typ 9-14 tisdag, onsdag, torsdag så får vi långledigt sen? Eller är nåt annat sätt bättre?Jag hade ju ställt in mig på tre timmar om dagen och tyckte att det kändes ganska lagom trots allt. Han är ju inte så gammal.
    Konstigt att det är olika regler vad gäller 15-timmars dagis. Elin får vara 8-11 5 dgr i veckan. Men jag lämnar henne bara 3 dagar för jag tycker det blir bara en massa stress, vi har ju ca 7 km till dagis. Sen ska hon vara hemma hos mig när lillebror kommit.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • thelifesaviour
    JePaLuLi skrev 2009-08-15 09:36:26 följande:
    Självklart hoppas vi att h*n vänder på sig! Jag förstår verkligen dina känslor.
    Tack :)
    Känner mig otroligt fånig och egoistisk.. Men jag vill verkligen få vara med om att få föda barn, jag har ju sett fram emot det så mycket.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-08-15 09:49:17 följande:
    Konstigt att det är olika regler vad gäller 15-timmars dagis. Elin får vara 8-11 5 dgr i veckan. Men jag lämnar henne bara 3 dagar för jag tycker det blir bara en massa stress, vi har ju ca 7 km till dagis. Sen ska hon vara hemma hos mig när lillebror kommit.
    Ja jag var inställd på 8-11 men de sa att det var olika i olika rektorsområden och här får man styra själv. Det känns jättebra, och att han får vara med och äta tre dagar är också toppen. Men jag blir ändå bekymrad över att 15-timmars barnen inte verkar omfattas av läroplanen.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4