• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Fru T

fröken växer så det knakar, nu är vi inne på 62 kläderna å då upptäkte ja att ja visst inte hade så mycket av dom, byxer å klänningar har ja så vi klarar oss men har bara långärmade boddys å inte så många pjamasar så det får bli schopping på torsdag när bb kommer

har iofs två vänner ja kan åka hem te å låna även dessa storlekar men nee, ja vill inte låna, ja vill äga till Teddes förtret...

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T

men sen hade kanske dom 15 dagarna över tiden å den 17h långa förlossningen ett finger med i spelet... ja ville ju bara att hon skulle ut å va trött på allt!

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-08-16 11:14:56 följande:
    men sen hade kanske dom 15 dagarna över tiden å den 17h långa förlossningen ett finger med i spelet... ja ville ju bara att hon skulle ut å va trött på allt!
    säger detsamma!
    Mycket sitter ju faktiskt mentalt...
    Jag gick ju bara över 8 dagar med Nellie, men det räckte för att jag skulle hinna ge upp totalt och ställa in mig på att även förlosningen skulle gå åt helvete...
    Och då är det kanske inte så konstigt att det blir så
    Så nästa pyre får väldigt gärna titta ut några dagar innan BF. Tror faktiskt det kan påverka hur nästa förlossning blir ganska mycket eftersom det då kommer vara lättare att hålla tankarna positiva!
    Nellie 060510 BF 090922
  • JePaLuLi

Ja jag gick ju aldrig över tack och lov. Däremot tog Lucas förlossning över ett dygn och Linus förlossning gick så fort så kroppen inte hann med. Den gjorde betydligt ondare! Men det är underbart när bebisen är ute! Jag tyckte iofs att varje värk var häftig och att den förde mig ett steg närmare vår son

Jag vill inte heller låna, jag vill handla. Nytt

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 11:23:45 följande:
    Ja jag gick ju aldrig över tack och lov. Däremot tog Lucas förlossning över ett dygn och Linus förlossning gick så fort så kroppen inte hann med. Den gjorde betydligt ondare! Men det är underbart när bebisen är ute! Jag tyckte iofs att varje värk var häftig och att den förde mig ett steg närmare vår son Jag vill inte heller låna, jag vill handla. Nytt
    Ja nytt handlar ja när ja handlar, mycket roligare att gå å plocka i affärerna än att sitta å glo på internet...

Begagnat använder ja om ja får det, dom små storlekarna lånade vi ju en hel del å ja tyckte det bara va jobbigt å sitta å gå igenom vad ja ville låna å inte... lite som att rota kändess det som.. även om det va dom som erbjöd oss att låna..

så nepp handla nytt blire... sen vill ja ju att fröken ska få det när hon blir stor å får barn för ja tyckte själv det va jättekul att vissa kläder från när ja va liten fanns kvar
  • Skorpan08

Usch på er
    Sitta och klaga på era korta förlossningar. Förlossningen med Elin tog FYRA DYGN!!!
    Mina förlossningar har bara blivit längre och längre så undrar hur lång tid det ska ta denna gång. 1 Vecka?????
    Ja, det blir spännande att se.
    Läkaren säger att det kommer att gå fort eftersom det inte är så länge sen jag fick barn men det vet jag inte om jag köper.
    Dom sa likadant när Ida skulle födas men hennes förlossning tog 2 dygn. Och då var det trots allt mindre än 1 år sen jag fick Pernilla.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Leos och Vincents mamma

Jag har känt den där oändliga kärleken direkt när jag fått upp barnen på bröstet. Eller till o med när jag hörde det första skriket innan jag ens hade sett dem.
    Grät krokodiltårar av lycka båda ggr.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-16 12:32:39 följande:
    Jag har känt den där oändliga kärleken direkt när jag fått upp barnen på bröstet. Eller till o med när jag hörde det första skriket innan jag ens hade sett dem. Grät krokodiltårar av lycka båda ggr.
    Krokodiltårar hoppas jag inte du grät, för det är falska tårar. ;D
    Men åh vad jag längtar efter den känslan som alla beskriver.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Leos och Vincents mamma
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 12:33:39 följande:
    Krokodiltårar hoppas jag inte du grät, för det är falska tårar. ;D Men åh vad jag längtar efter den känslan som alla beskriver.
    Är det? Ok, vi har alltid sagt krokodiltårar när det är stoora tårar som rullar på kinderna. Visste inte att det var falska tårar.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • JePaLuLi
    Skorpan08 skrev 2009-08-16 12:08:26 följande:
    Usch på er Sitta och klaga på era korta förlossningar. Förlossningen med Elin tog FYRA DYGN!!!Mina förlossningar har bara blivit längre och längre så undrar hur lång tid det ska ta denna gång. 1 Vecka?????Ja, det blir spännande att se.Läkaren säger att det kommer att gå fort eftersom det inte är så länge sen jag fick barn men det vet jag inte om jag köper.Dom sa likadant när Ida skulle födas men hennes förlossning tog 2 dygn. Och då var det trots allt mindre än 1 år sen jag fick Pernilla.
    Åh fy din stackare, jag ska inte gnälla
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-16 12:32:39 följande:
    Jag har känt den där oändliga kärleken direkt när jag fått upp barnen på bröstet. Eller till o med när jag hörde det första skriket innan jag ens hade sett dem.Grät krokodiltårar av lycka båda ggr.
    Det har vi med gjort, både jag och Patrik. Fast våra barn har inte skrikit när de kommit ut av nån anledning.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4