dinana skrev 2009-08-15 12:15:17 följande:
Tråkigt att du känner så, jag kände i och för sig likadant när jag väntade Molly. Men när jag väntade Leonard så kände jag att det kvittade. Jag mår inte alls dåligt av att inte ha fått chansen att föda vaginalt och det är inget jag saknar heller. Så länge barnen mår bra så, dessutom har man ju ett litet ärr som påminner en om vilka fina barn man har.
Absolut är ju det viktigaste att barnen mår bra, det är självklart. Och ärret spelar mig absolut ingen roll heller. Utan det är just upplevelsen att få föda, som jag skulle sakna någonting oerhört. Jag tror säkert att man inte känner så med tiden, men just nu, när jag ställs framför det så känns det oerhört tungt.
För mig känns det som om att det är något av det häftigaste man kan få vara med om som kvinna, att få föda fram mitt barn. Så jag hoppas att det blir så. Annars går ju inte världen under såklart och jag får ju mitt älskade barn hur som helst, men det känns piss att det kanske kan bli så iaf.. Att jag inte ens fått testa. Men jag hoppas h*n vänder sig. Det ska den bannemig göra. Det har jag bestämt.