• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-16 19:13:16 följande:
    Ja, det fick ju en helt ny innebörd nu
    Let me bring light! ;D
    Haha, nä, men något ska man väl ha ut av tre terminers studier i svenska på universitetsnivå. Mycket mer än så har jag nog inte lärt mig. :P
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Maria84

Nån som vet var man kan få tag i namnmuggar, dock inte i porslin?
    Ska in till stan imorron och skulle helst vilja slippa att fara omkring som en dåre

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Leos och Vincents mamma
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 19:16:50 följande:
    Let me bring light! ;DHaha, nä, men något ska man väl ha ut av tre terminers studier i svenska på universitetsnivå. Mycket mer än så har jag nog inte lärt mig. :P
    Ja, det var verkligen tacksamt att du upplyste om det

På tal om studier ja, på onsdag ska jag till Moaskolan för uppropp o individuell planering, gulp! Jag har inte fattat ännu att jag ska börja plugga igen, efter 6 års uppehåll. Visserligen på distans, men jag hoppas verkligen att jag klarar det o har diciplin till att plugga hemma. Ensam hela dagarna med barnen på dagis, finns ju massa lockelser då ju Fast jag har faktiskt tänkt att försöka komma iväg o träna iaf nån dag i veckan på förmiddagen o sen plugga lite innan barnen hämtas på dagis o sen plugga när de sover just den dagen iaf.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • thelifesaviour
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-16 19:22:05 följande:
    Ja, det var verkligen tacksamt att du upplyste om det På tal om studier ja, på onsdag ska jag till Moaskolan för uppropp o individuell planering, gulp! Jag har inte fattat ännu att jag ska börja plugga igen, efter 6 års uppehåll. Visserligen på distans, men jag hoppas verkligen att jag klarar det o har diciplin till att plugga hemma. Ensam hela dagarna med barnen på dagis, finns ju massa lockelser då ju Fast jag har faktiskt tänkt att försöka komma iväg o träna iaf nån dag i veckan på förmiddagen o sen plugga lite innan barnen hämtas på dagis o sen plugga när de sover just den dagen iaf.
    Spännande! Det kommer säkert gå jättebra! :)
    Är så roligt att plugga, men jag behöver verkligen den här pausen som blir nu. Det känns som en lättnad faktiskt. Sen ska jag ta min sista termin och poff så är jag färdig lärare! :D
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 19:27:24 följande:
    Spännande! Det kommer säkert gå jättebra! :)Är så roligt att plugga, men jag behöver verkligen den här pausen som blir nu. Det känns som en lättnad faktiskt. Sen ska jag ta min sista termin och poff så är jag färdig lärare! :D
    Förstår att det kan vara skönt med ett avbrott nu. Så skönt med bara en termin kvar sen för dig

Tänkte på en sak, denna tråd går ut på tisdag, vi kanske ska starta en ny nu innan denna stängs. Nån som känner sig manad

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-08-16 19:27:24 följande:
    Spännande! Det kommer säkert gå jättebra! :)Är så roligt att plugga, men jag behöver verkligen den här pausen som blir nu. Det känns som en lättnad faktiskt. Sen ska jag ta min sista termin och poff så är jag färdig lärare! :D
    Jag har 1½ termin kvar, men det blir ju två eftersom man inte får tillgodoräkna halva terminer. Ser dock mina extra poäng som en bonus sen när det är dags att söka jobb.
    Jag är jätteorolig för att börja plugga igen, sist hade jag i princip bara mig själv att tänka på, nu har jag två småttingar som ska hinnas med också. Och allt annat som hör till... Men det får gå, det måste ju gå helt enkelt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • SmileyMalin

Jag är också sugen på att börja plugga efter mammaledigheten...
    Men det som får mig att tveka mest är att förskolelärarutbildningen inte finns här i stan utan bara i Nkpg. Känns trist att ha cykelavstånd till Campus och sedan ändå behöva pendla enda till Norrköping och därmed ha barnen massa extra tid på dagis.
    Hoppas dom hinner ändra utbildningen tills det är dags för mig att söka
    Eller att jag hittar en distansutbildning!

Nellie 060510 BF 090922
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-08-16 20:12:08 följande:
    Jag är också sugen på att börja plugga efter mammaledigheten...Men det som får mig att tveka mest är att förskolelärarutbildningen inte finns här i stan utan bara i Nkpg. Känns trist att ha cykelavstånd till Campus och sedan ändå behöva pendla enda till Norrköping och därmed ha barnen massa extra tid på dagis.Hoppas dom hinner ändra utbildningen tills det är dags för mig att söka Eller att jag hittar en distansutbildning!
    Jag velar också hru jag ska göra. Om jag ska gå i Nrkpg eller om jag ska läsa på distans. Men jag tror att jag kommer pendla, det är ju många som gör det och det går hyfsat snabbt ändå. Skulle jag plugga på distans så skulle jag nog inte hänga med lika bra är jag rädd. Jag vill gärna ha lektioner att gå till. Har alldeles för dålig självdisciplin!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-08-16 20:24:12 följande:
    Jag velar också hru jag ska göra. Om jag ska gå i Nrkpg eller om jag ska läsa på distans. Men jag tror att jag kommer pendla, det är ju många som gör det och det går hyfsat snabbt ändå. Skulle jag plugga på distans så skulle jag nog inte hänga med lika bra är jag rädd. Jag vill gärna ha lektioner att gå till. Har alldeles för dålig självdisciplin!
    Jag pluggar nog faktiskt bättre på distans.
    Nu var det ju i och för sig komvux jag läste på sist och där är det väl lite "slappare" än universitetet, men tyckte jag fick mycket mer gjort när jag satt hemma än på lektion.
    Läste vissa kurser i klass och vissa på distans.
    Nellie 060510 BF 090922
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4