• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 21:01:28 följande:
    Jag får alltid visa leg på systemet, många ggr har jag dessutom barnen med mig eftersom jag brukar köpa på dagtid (låter som jag ränner där ofta, men det gör jag inte ). Sist var för nån vecka sen, då tittade han i kassan länge på mig först o sen frågade efter leg, sen när jag visade honom det så blev han lite förlägen Både min mamma o pappa har fått visa leg när de var 35 år! De tyckte ju självklart att det var jättekul
    hehe ja tillome Tedde har fått visa nån gång... Ja har faktist inte behövt visa på systemet dom senaste gångerna ja handla, men sigg det är ja visst för ung för
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

men sen ska man ju visa på systemet upp till 25, man ska helatiden va redo att visa det å gärna visa utan att dom frågar, spec om dom börjar kolla lite på en...

• Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 19:37:36 följande:
    nje då inte jag heller... va o hämtade ny baby basic box idag på babyproffsen, kul att de bytt ut lite varor.. så nu har man en nyyy fiiiin blöjhink...
    Ja, är de tnågot att ha, eller? Vad finns i den?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-05-25 21:04:21 följande:
    men sen ska man ju visa på systemet upp till 25, man ska helatiden va redo att visa det å gärna visa utan att dom frågar, spec om dom börjar kolla lite på en...
    Japp, jag har alltid det redo i handen
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-05-25 21:08:31 följande:
    vi har en sån me, det är lite rabattkuponger, bjöjprover, våtservetter å sånt där... å så blöjhinken då, den ska va super... gratis är trevligt vi har utnyttjat rabattkupongen på första blöjpaketet, hela 9 kronor gav vi för det
  • Apipoulai
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    Haha, vad roligt. Vi firade också vår 2:a bröllopsdag i Sörping närmare betsämt på Smultronstället. =D Det var förra året. ;)
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 19:47:42 följande:
    vart o sprungit på ikano med syster o mamma, inte kul alls kan jag lova..vet inte vad det är med folk, kan tro att de aldrig sett en höggravid tjockis med barnvagn innan så som de glor, får ju hysteriutbrott för mindre, sen orkar man inte med alla affärer o ha sig.. blää..blir dock en sväng dit i helgen igen med svärföräldrarna då de ska shoppa upp sig lite till lille o storebror.. Jag väljer de betalar..
    De stirrade massor på mig med när jag gick med magen i vädret och hade lilla Lucas i vagnen. Folk har inget bättre för sig!
    Fru T skrev 2009-05-25 20:01:58 följande:
    Ja veet men ja har ju såå tråkigt men det dröjer nog inte långe innan ja inte är inne lika mycket, kommer sitta å titta på bebis i evigheter iställe
    Ja det kommer du garanterat att göra! Jag kan fortfarande inte stirra mig blind på våra underverk!
    Lucas blir för övrigt 1½ år idag Han fick så klart lite presenter så det blev en del shopping idag!
    Skorpan08 skrev 2009-05-25 20:19:27 följande:
    I morgon firar jag och maken 2-årig bröllopsdag. Först ska han jobba lite sen drar vi till Sörping och äter glass innan vi hämtar Elin på dagis. Myyys på tumanhand.I morgonkväll har jag en överaskning åt maken, hihi. Mera mys på tumanhand. Bra med stora barn som kan vara barnvakt åt Elin!
    Åh vad mysigt!
    Grattis!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2009-05-25 21:02:51 följande:
    Har just haft nattningskrig med Nellie....Hon somnar fortfarande bara i soffan eller om jag eller Kalle ligger inne hos henne i sängen.Dock slutar det alltid med att den som ska söva somnar innan Nellie vilket innebär absolut noll vuxentid utan barn...Så ikväll tyckte jag att det var dags att hon somnade själv i sängen.Vi läste saga, pussade god natt och sen bröt helvetet ut!Först var hon riktigt arg och satt i sängen och illvrålade:"jag vill inte sova det är morgon nu".Sedan kom hon ut i vardagsrummet och var riktigt ledsen. Då klarade inte mitt mammahjärta mer utan jag gick med henne in i rummet.....Lyckades dock (efter en lååååång stund) få henne att somna när jag satt på en pall bredvid sängen, så det var ju ett litet steg i rätt riktning!Vi får väl flytta oss sakta sakta lite längre bort varje kväll så kan hon nog somna själv lagom tills hon ska flytta hemifrån
    Vad jobbigt. Hoppas det blir bättre nu då, för det där vuxentiden på kvällen är ju så viktig.

Vi sätter oss på en stol bredvid Leos säng när vi nattar honom, där säger vi godnatt o stryker honom på kinden några ggr sen går vi ut, det tar max 5 min.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-25 21:08:31 följande:
    i den här var det...
    12 st blöjor, ett litet provpack med tvättservetter, en napp, en haklapp, intimtvål till oss kvinnor, en liten neccesär till den, blöjhinken självklart med påsar till, några bröstinlägg (sånna mot rinnande tuttar) lite infoblad från olika bolag o rabattkuponger..
    fast det kan tydligen skilja lite mellan olika paket.. men eftersom det är gratis så tycker jag absolut att det är värt det..

vet egentligen inte om jag fick plocka ut en till eftersom det är max 1 per familj, men jag ändrade bara nummer o email så fungerade det med..
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-05-25 21:11:30 följande:
    vi har en sån me, det är lite rabattkuponger, bjöjprover, våtservetter å sånt där... å så blöjhinken då, den ska va super... gratis är trevligt vi har utnyttjat rabattkupongen på första blöjpaketet, hela 9 kronor gav vi för det
    okej... och sen blir man spammad med reklam i brevlåda och mail för all framtid?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4