• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Fiffi M: Vad skönt att allt gick bra Ni måste ha haft det varmt och skönt där borta. Längtar så tills vi ska iväg Vi ska till Egypten Ska bli jättekul och skönt! Nåt särskilt man ska tänka på att ta med sig?

Cindy har faktiskt fått 2 tänder. Det ser supergulligt ut Hon fick dom när hon var ganska precis 7 månader

• Jag älskar Flora

åh, då finns det hopp om Floras sittning & kryp alltså... Jag får lugna ner mig helt enkelt.
    Hon har dock fått två små gaddar i nederkäken. DOm blir längre o längre, men inga fler syns då till. Får väl se när de dyker upp.

Håller på & surfar lite om dagmammor (vill helst ha det ist för dagis) men jag vet inte riktigt hur man får tag i någon privat. Är det någon som vet?

• Norahs mamma

Idag var vi på kyrkis... ENSAMMA! Det var inga andra där, skitkul det var att sitta där helt ensamma, jag å NOrah

Sen har vi förpackat pölsa som min farmor har kokat åt Norah! *mums* Hon tog undan en skvätt som hon inte saltade, så hon kan äta den! Så nu kan Noris äta pölsa i flera år framöver nästan!

• Pyret 85

Lian kan inte heller krypa ännu men han har kunnat sitta själv sen 5,5 månad. han har satt sig själv upp 2ggr o sen har han börjar ställa sig upp mot tv-bänken.
    Hos Lian dock det upp 5 tänder på två veckor när han va runt 6,5 månad gammal men sen har där inte kommit fler.
    ska lämna in min dagis ansökan idag faktiskt.

• h04

Måste bara berätta, Tondra går själv nu med hjälp av sin gå vagn!!
    Och hon är stadig nu....

dom är inga småttingar längre.

• Norahs mamma

Oj vad duktig hon är...

Ja, tänk att det var 8 månader sedan vi satt med våra jättemagar och nu har man en vild liten människa som ska ha uppmärksamhet och som kan mycket helt själva!!

Imorse sov Norah ända till 5! *duktig* Så snart är det som vanligt igen! *jävla vintertid*

• h04

Håller med... vintertiden har bökat till det rejält!

• Norahs mamma

Blev inspirerad av Tindras lära-gå-vagns-prommis så jag plockade fram Norahs...
    Hon kunde gå, men ibland blev hon för ivrig å sprang nästan å då knäade hon Om nån vecka funkar det nog bra...

• Buz

Oj, kan de redan gå med läragå vagn... Lovisa kan inte häva upp sin kropp mot bordet inte heller med hjälp av att hålla i mig...! Däremot går det bättre och bättre på sk krypfronten. Att vara gravid känns så väldigt avlägset och det var ju inte så länge sen. Idag ska vi på babysång, Lovisas favvo aktivitet. Ha en bra dag!

• ljus

Fler fördelar och nackdelar med barn tätt vore kul!

Fördelar:
    Leker med varandra.
    Barnen har samma intresse av utflyktsmål, man behöver inte göra olika saker med dem på helgerna sen.
    Både småbarnskläderna och mamma-kläderna är fortf hyfsat aktuella.

Nackdelar:
    Jobbigt för föräldrarna med två små samtidigt.
    Jobbigt för mamman att gå igenom två graviditeter under så kort tid.
    Mamman tappar mycket i arbetslivet då hon är borta så länge i sträck.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!