• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Leo har börjat att häva sig upp i sin spjälis nu
    Det är nog dax att sänka ner brädan lite så att han inte ramlar ur,antar att det går fort nu..snart står han säkert upp i sängen.

• h04

Norahs mamma:

Hur gammal är din plutt?

• Alicia05sMamma

Mitt lilla hjärta har blivit förkyld & jätte snorig nu Tycker så synd om henne. Hoppas det ska gå över snabbt.

Alicia går oxå lite med gåvagnen, men ibland släpper hon taget & tror att hon kan gå iväg själv.

Hon sitter stadigt själv & har gjort det sedan hon var 6 månader. I samband med att hon började krypa vid 6,5 månad så började hon även dra sig upp med hjälp av möbler & dyligt.

Så här är det nu full rulle om dagarna Blir inte mkt till packning inför flytten om dagarna Ska passa på att packa denna vecka nu när jag har syrran här. Flyttar ju om 3 veckor ca.

Nu ska jag pyssla om min lilla sjukling Ha en fin dag alla marsmammor & barn

• Norahs mamma

h04:
    Norah är född 11/3 (kl. 15.31 )

Tror jag ska ta bort gå-vagnen... Hon är som Alicia, stror hon kan gå själv å ramlar ju hela tiden å blir så förbannad för att hon inte kan

Gå-stolen har jag fått ta bort, för hon tar tag i tex matstolen å drar upp sig så gåstolen lättar på ena sidan å nästan välter! *livsfarligt* Jag höll på att få en smärre hjärtinfarkt när jag såg det!

Fler fördelar och nackdelar med barn tätt vore kul!

Fördelar:
    Leker med varandra.
    Barnen har samma intresse av utflyktsmål, man behöver inte göra olika saker med dem på helgerna sen.
    Både småbarnskläderna och mamma-kläderna är fortf hyfsat aktuella.
    Man har det "avklarat" med barnen (tills sladdisen sen)

Nackdelar:
    Jobbigt för föräldrarna med två små samtidigt.
    Jobbigt för mamman att gå igenom två graviditeter under så kort tid.
    Mamman tappar mycket i arbetslivet då hon är borta så länge i sträck

• Viffy

Becka: Har ni fortfarande spjälsängen på översta läget eller ni har mittenläge? Vi har sänkt sängen för över 1 månad sen nu då Cindy ställde sig upp på knä (hon var även på väg att ställa sig upp helt) och stod och såg lycklig ut medan jag blev livrädd och trodde hon skulle tippa över.

• Jefa

Emma sa MAMMA idag!! 7 månader och 4 dagar gammal!! Gissa hur stolt jag blev över henne!

• Viffy

Jefa: Vad roligt Det gör Cindy med. Hon tar sig fram till mej och så säger hon mamma och ibland jagar hon mej och gnäller mamama... Det måste väl ändå vara som hon kallar på mej och vara ett tecken på att hon vet att det är jag som är mamma, eller?

Jag som är knäpp kanske

• saraseal

Doris säjer både mamma och pappa.. fasst hon kan ju inte fatta det eftersom hon träffar sin pappa högst en gång i månaden.. =)

Jag ska oxå ta bort gåstolen, min pappa ska köpa en gåvagn (heter de så?) i julklapp till doris så då kanske det är dumt att behålla gåstolen..

• Viffy

Åh vet ni vad Cindy ställde sig upp i spjälsängen nyss (flera gånger) alldeles själv ifrån sittande då Så stolt mamma så

Svar på tråden Marsmammor 2!!!