• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Buz

Jag har två barn med 23 mån emellan. De är nu stora 11 och 13 år(om ni inte visste det ). Jag tycker att det var lite jobbigt i början när lillebror var riktigt liten, upp till ca 3 mån. Men sen så lättar det lite och när han var 1½ år så lekte de jätte bra tillsammans. Storasyster har alltid varit väldigt snäll mot sin lillebror (inte nu dock!!) Så jag tror att jag har haft det bra med barn tätt. Den största nackdelen jag ser är att man inte hinner njuta av den nya lilla bäbisen på samma sätt som med första.
    Ett het tips är att skaffa en sladdis sen, då får man njuta rejält. Både av att man har erfarenhet och att barnen är större och kan hjälpa till.
    Jag tror att alla lösningar är bra, syskon är bra för barnen!! Lycka till i era bäbisverkstäder

• Viffy

Tack alla som röstat på oss

Har röstat på dej Becka

Fiffi M: Så ni är hemma nu igen Hur var semestern? Gick allt bra med Milton? Vi ska iväg i februari så om du har några tips så berätta

• Jag älskar Flora

Gulp vad alla era marsbebisar verkar kunna sitta nu. Flora kan bara om man själv sätter henne i sittläge och då bara en liten stund, sen välter hon bara omkull...
    Hon verkar inte ens intresserad av att sitta.

Hon kan absolut inte ställa sig själv upp (herregid, att endel av era kan det! ), men kan "ål-krypa" iväg framåt lite. Mest står hon på alla fyra och gungar med ena benet utsträckt åt sidan.

Det verkar som om de flesta snart 8 månaders kan sitta nu. Är Flora sist?

Inte har vi ordnat med dagmamma än heller... usch vad ni alla verkar hurtiga. Jag får ju prestationsångest.

• Viffy

Jag Älskar Flora: Det kommer nog tids nog Cindy kan verkligen inte resa sig upp eller sätta sig upp själv så det där är ju individuellt Men sitta kan hon ju hur bra som helst, men det har hon ju kunnat länge och så hasar hon sig fram och ibland står hon och gungar i krypställning Jag har inte heller ordnat med dagis/dagmamma så då är vi två

• Jag älskar Flora

Puh... det där var faktiskt en liten tröst... Tack Viffy

• Fiffi M

Viffy: Japp, nu är vi hemma igen! Gick faktist jättebra med Milton, han badade som bara den! Helt galen i vatten Jag ammade honom under start och landning, för att undvika lock för örat. Men en vattenflaska eller liknande går också bra att använda om man inte ammar. Det enda som var jobbigt var att han inte hade sin gåstol med sig, det blev ett fasligt massa bärande Men mat och sånt var inga problem, hade med mig drickfärdig välling som de kunde värma på resauranger osv.
    Vart ska ni åka?

Jag älskar Flora: Jag har inte heller satt upp Milton på dagiskö. Jag har helt glömt bort det/förskjutit. Måste ta tag i det.
    Sitter gör han, det har han gjort sen han var 4½ månad. Men kryper gör han inte, hasar sig baklänges möjligtvis..

Då måste jag fråga, är min Milton den enda som inte fått en endaste tand än?

• cagu

Jag älskar Flora: Min son sitter inte mer än väldigt korta stunder och då med stöd (det fungerar med falsk trygghet tills han kommer på det då tippar han). Kryper gör han inte utan står i krypställning och gungar. Däremot så ålar han sig fram i en svindlande hastighet och upptäcker lägenheten för fullt. Att använda benen det är en konstig grej. Han har precis kommit på att man kanske skulle kunna spänna dem och stå upp.

Fiffi M: Här lyser tänderna med sin frånvaro. Det finns inte ens några små vita prickar i tandköttet. Däremot är han lite snorig till och från samtidigt som han gillar att tugga på min klocka eller storasysters byggklossar i trä. Så det kanske kliar lite.

• Leos och Vincents mamma

Jag Älskar Flora:

Leo lärde sig att sitta stadigt bara för några dagar sen..innan dess så har han suttit med jättelite stöd.
    Krypa kan han inte riktigt ännu,men det är nog på G,men däremot så ålar han som bara den..just nu är han i hallen o river ner allt

Han kan heller inte resa sig upp,eller sätta sig upp själv,men det ska de inte kunna heller nu ännu,så det är lugnt

Jag ringde angående dagis först i fredags o hon skulle skriva upp mig i kö,så nu står vi i kö fram till mars då det är tänkt att Leo ska börja på dagis,OM det finns plats då.
    Jag ska få hem papper oxå när som helst som vi ska fylla i vilket dagis vi vill ha Leo på.

Fiffi M:

Leo har inte heller fått nån tand ännu,men det är på G o det har det varit länge nu..man ser lite vitt nere på tandköttet,men det vill inte spricka igenom.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!